Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met visuele effecten.  (gelezen 768 keer)

samuhe

• Gast
probleem met visuele effecten.
« Gepost op: 2008/03/15, 00:09:24 »
Hallo,

Ik heb een wel zeer vreemd probleem. Ik ben het nog niet tegengekomen op forums, dus vraag ik het zelf even.
Toen ik mijn pc opstarte, was de resolutie van mijn scherm (lcd, normaal 1280*1024) 640*320.
via "schermresolutie" had ik geen andere mogelijkheden. bij screens kon ik dan terug veranderen naar 1280*1024.
maar dan had ik onderaan mijn beeld een brede witte balk waar niets weergegeven werd.
Toen heb ik al mijn visuele effecten afgezet en toen kon ik terug mijn volledig beeld benutten.
Maar mijn awn, mijn cube, mijn cairo-clock, alles is weg en wordt wit als ik ze inschakel.
vroeger werkte alles perfect vlotjes.
De kabel van het scherm was wel even disconnected van de grafische kaart, maar heb ze daarna weer ingestoken.
toen is dit probleem ontstaan.
ik zou graag dit probleem oplossen zodat ik weer volop mijn visuele effecten kan gebruiken, want ik heb iemand uitgenodigd om eens te komen kijken hoe goed ubuntu er wel uitziet...
Hopelijk wordt het geen afgang...
alvast bedankt,
Sam
(ubuntu 7.10)

samuhe

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/15, 09:48:16 »
iemand die enige tip kan geven?

samuhe

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/15, 11:40:26 »
opgelost:
Ik had alle drivers die mogelijk zijn in symantec geprobeerd, allemaal tevergeefs.
zelf een paar andere grafische kaarten gemonteerd, hoewel ik dacht dat het een driver-issue was.
Dan klik ik even om "beperkt ondersteune harware", klik daar op deactiveren van de driver, start de pc opnieuw op en activeer de driver weer, alles werkt weer.
Dit vind ik wel een zeer vreemd verhaal. Hopelijk zal dit niet iedere keer voorkomen als ik de kabel van de monitor perongeluk uittrek. Als iemand gelijkaardige problemen heeft en mijn oplossing wil horen.
vraag dan maar raak. ;)

Offline Dirk Tas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/15, 21:51:07 »
Citaat van: samuhe
opgelost:
Ik had alle drivers die mogelijk zijn in symantec geprobeerd, allemaal tevergeefs.
zelf een paar andere grafische kaarten gemonteerd, hoewel ik dacht dat het een driver-issue was.
Dan klik ik even om "beperkt ondersteune harware", klik daar op deactiveren van de driver, start de pc opnieuw op en activeer de driver weer, alles werkt weer.
Dit vind ik wel een zeer vreemd verhaal. Hopelijk zal dit niet iedere keer voorkomen als ik de kabel van de monitor perongeluk uittrek. Als iemand gelijkaardige problemen heeft en mijn oplossing wil horen.
vraag dan maar raak. ;)
hopelijk was het synaptic en niet symantec die je gebruikte, ik hou mijn hart al vast !
Ubuntu User #14670

samuhe

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/16, 09:55:11 »
Wow, foutje :s :s :s Ik zal de naam maar eens beter vanbuiten leren zeker (van pure gewenning kijk ik niet eens meer naar de naam :D). Hopelijk heeft dit voor geen verwarring gezorgd.

synaptic, synaptic, synaptic,synaptic, synaptic, synaptic, synaptic, synaptic,synaptic, synaptic, synaptic, synaptic, synaptic,synaptic, synaptic, synaptic, synaptic, synaptic,synaptic, synaptic, synaptic, synaptic, synaptic,synaptic, synaptic ==> nu moet ik het toch onthouden

ps. een antivirus voor linux, waar zou dat voor nodig zijn :D