Ik geef niet zoveel om effecten. Leuk als ze erop zitten, maar het hoeft niet. Ik heb liever een overzichtelijke, eenvoudige omgeving, en daar heb ik in GNOME een prima omgeving in gevonden.
En dan nu mijn pc's. Ik heb er 9, maar veel daarvan zijn er alleen om Age of Empires II met vrienden te spelen over het LAN. Daarom vind je nog zoveel Windows 98 ertussen. Ik vond 98 ook een fijne Windowsversie (let op hè, Windowsversie). Op alle computers waarop moet worden gewerkt staat Linux. Om er geen zouteloze opsomming van te maken beschrijf ik alleen de pc's met Linux erop.
Mijn hoofdcomputer (een desktop)
Asus M2N
1 GB Kingston DDR2-SDRAM
AMD Athlon 64 3500+
nVidia GeForce 7300 SE
Hauppauge WinTV BT88x tv-kaart
250 GB Samsung harde schijf
Samsung DVD-brander
Philips 190S LCD-monitor
Besturingssystemen Windows 98, Windows XP en Ubuntu 9.04 (gebruik 98 alleen voor tests, XP voor spelletjes, Ubuntu voor de rest)
Mijn hoofdlaptop
Asus Pro72SL
Intel Core 2 Duo T5850
3 GB geheugen
320 GB harde schijf
DVD-brander
Besturingssystemen Windows Vista en Ubuntu 9.04 (Vista werkt slecht hoewel ik er niets bijzonders mee heb uitgespookt, gebruik het een doodenkele keer voor een spelletje. Ubuntu gebruik ik het meest.)
Een mini-pc'tje van 10 cm breed, 10 cm diep en 5 cm hoog
256 MB SODIMM SD-RAM
40 GB harde schijf
Besturingssysteem Ubuntu 8.04 (volgens mij, kan ook 9.04 zijn, draai standaard Xfce ipv GNOME)
Mijn tweede laptop (oud systeem, wordt zelden gebruikt)
512 MB RAM
60 GB harde schijf
Besturingssystemen Windows XP en Ubuntu 8.04 (gebruik XP voor AoE2 en Ubuntu voor andere dingen