Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2068616 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #75 Gepost op: 2006/08/17, 10:57:44 »
woteb mag ik even inhaken op PUTTY.
als ik het goed heb is het een op telnet gebaseerde tool, die een beveiligde internetverbinding tot stand brengt, met ssh geloof ik.
maar telnet is toch een zeer onveilige manier om te communiceren tussen computers? wat doet PUTTY precies?
weet jij dat. de info op het worldwideweb is me te technisch....
kan jij het uitleggen?

gr leo

« Reactie #76 Gepost op: 2006/08/17, 11:11:21 »
Misschien dat ik mag antwoorden ??

Met Telnet bouw je een verbinding op tussen 2 apparaten.
Zolang je binnen je eigen netwerk blijft is er nix aan de hand.
Echter ga je naar buiten werken , dus van mijn naar jouw computer over het internet zou het kunnen zijn dat wanneer iemand jouw of mijn poort 22 kan zien, of de data die eroverheen gaat kan zien , alles weet wat er gebeurt.

Daarom zit er in Putty 4 opties in gebouwd zodat je (onveilig) op je eigen netwerk een verbinding kan maken of een veilige verbinding met SSH.
Met SSH bouw je een tunnel op waar de data doorheen gaat en op het moment dat je verbinding tot stand komt krijg je een cookie van het andere apparaat.

Omdat maar 1 pc die cookie krijgt kan niemand anders meekijken of de data oppikken, alleen de pc die de cookie ontvangen heeft kan data ontvangen en versturen.

Daarnaast zegt het woord "Tunnel"al genoeg.
Die is helemaal gesloten van het begin tot het eind.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline woteb

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2006/08/17, 11:14:23 »
PuTTY maakt gebruik van SSH, wat wel (behoorlijk) veilig is. Dat is met Telnet inderdaad heel anders, dat schijnt een behoorlijke gatenkaas en verouderd iets te wezen. Nogmaals, SSH is in principe ook wel te kraken, maar in vergelijking met Telnet een hele verbetering.
PuTTY is een programma waarmee je dus een andere computer kunt bedienen vanaf je laptop/desktop. Op servers heb je in principe geen toetsenbord en monitor nodig, en kun je via PuTTY de server toch van afstand bedienen.
En zolang je de server niet aan het internet hebt hangen, kan er in principe niets fout gaan.

Op de server heb ik o.a. ook MC (Midnight Commander, een Norton Commander kloon) ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2006/08/17, 11:15:34 »
bedankt,
dat cookie verhaal was mij onbekend. het putty-verhaal is wat inzichtelijker geworden.  :D

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #79 Gepost op: 2006/08/17, 11:20:35 »
@woteb
dank voor je uitleg, je centraliseert bepaalde taken vanuit 1 computer via een intern "netwerk", op een beveiligde wijze.

budster

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 2006/08/17, 16:14:58 »
In een oude versie van ssh zat een exploit waarmee iedere user root kon worden, dus om nu te zeggen ssh is 'veilig' vind ik wat ver gaan... veilig genoeg voor huis-tuin-en-keuken gebruik. Voor professioneel gebruik zou ik remote inloggen alleen maar acceptabel als het echt niet anders kan. Met remote bedoel ik natuurlijk over het internet, binnen een lan is het natuurlijk wat anders.

Xano

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 2006/08/20, 12:55:04 »
Het begint bij mij nu ergens op te lijken :D Ik wil alleen nog even kijken hoe ik de menu's net zoals de taakbalken transparant maak. Verder zou het mooi zijn als het venster met de focus in de taakbalk niet zo'n lelijk grijs ding om zich heen krijgt...

Als ik er tevreden over ben, dan maak ik wel een screenshotje :) Sinds gisterenmiddag, toen ik mijn wifi aan de praat had, trouwens helemaal Windows niet meer in geweest, behalve vanochtend om mijn FF bookmarks even op te slaan :P Heb al veel spul werkens onder Linux. Alleen nog even IE (Ben webdesigner), Call of Duty en Xfire of alternatief.

Xano

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 2006/08/20, 15:11:05 »
Citaat van: Sander50
Dit is mijn desktop:
[url]http://ubuntu.somp.nl/images/ubuntu-forum/Schermafdruk.jpg[/url]

BTW profoX, die compiz-themer, welk pakket is dat?
Wasdah voor ding aan de rechterkant?

budster

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 2006/08/20, 15:30:59 »
Das klokje, daarop kunnen mensen zien hoe laat het is.

Xano

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 2006/08/20, 15:34:15 »
Ik bedoelde het geheel, waar dat klokje deel van uitmaakt.

Bijdehand figuur ;)

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #85 Gepost op: 2006/08/20, 16:34:39 »
gdseklets :)
Kan je veel van die soorten dingen mee doen. vgl widgets in Mac.

Xano

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 2006/08/20, 16:46:48 »
Toch wel gdesklets? Heb het gisteren ook uitgeprobeerd, maar kreeg zoiets niet voor elkaar...

« Reactie #87 Gepost op: 2006/08/20, 18:12:38 »
schaduw en transparantie wordt mogelijk gemaakt door compiz en glx.

Xano

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 2006/08/20, 18:36:45 »
Ik hoor ProfoX de hele tijd dat compiz nogal instabiel kan zijn, maar wat is het ergste dat kan gebeuren?

« Reactie #89 Gepost op: 2006/08/20, 18:58:06 »
ik gebruik overigens zelf alleen transparantie en schaduw, ik draai momenteel KDE.
Ik maak geen gebruik van de 3D desktop.
Maar alleen de door mij gebruikte opties heb ik maar heel af en toe aan staan, omdat het behoorlijk vreet van mn systeem, het kan plotseling vastlopen en dan is soms de enige oplossing een reboot.

Voordat ik telkens overschakel naar de optie met compiz krijg ik wel altijd de waarschuwing dat het onstabiel is.

maar voor alleen transparantie en schaduw zal ie bijna niet vastlopen.

Ik heb overigens wel een nog maar paar maand oude PC, die behoorlijk wat aankan.

Xano

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 2006/08/20, 19:54:32 »
Citaat van: Xano
Citaat van: Sander50
Dit is mijn desktop:
[url]http://ubuntu.somp.nl/images/ubuntu-forum/Schermafdruk.jpg[/url]

BTW profoX, die compiz-themer, welk pakket is dat?
Wasdah voor ding aan de rechterkant?
Is dit trouwens

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #91 Gepost op: 2006/08/20, 22:38:50 »
Citaat van: Xano
Ik hoor ProfoX de hele tijd dat compiz nogal instabiel kan zijn, maar wat is het ergste dat kan gebeuren?
kan zijn :)
maar ik draai het zelf op 2 desktop machines zonder teveel problemen :) kleine bugjes zijn er nog, en bij bepaalde dingen crasht de grafische omgeving :) maarja.. "Nothing an X restart can't fix"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #92 Gepost op: 2006/08/20, 22:46:36 »
Ik heb wat theme's gedownload maa rkan ze niet isntalleren hij zegt verkeerde bestand , wat voor bestand moet het zijn dan ??

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #93 Gepost op: 2006/08/20, 22:55:24 »
Welke thema's heb je gedownload?
Heb je ze bij gnome-look afgehaald?
Normaal kun je die dan gewoon in 't kadertje slepen waar je de thema's kiest en die installeren dan vanzelf.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline bartek

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2006/08/20, 23:32:58 »
Zet de gedownloade tar  bestanden bijvoorbeeld op je desktop daarna System, Preferences, Theme en sleep dat bestand in het openstaande venster dan springt er een nieuw venstertje open dat je vraagt of je dat thema wil installeren. Nu nog gewoon instellen en klaar.

« Reactie #95 Gepost op: 2006/08/21, 01:04:26 »
hoe doen jullie die menubalken daar beneden met die grote logo's  want dat lukt mij niet met theme's

Offline bartek

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2006/08/21, 01:10:42 »
Je kan je menubalk onderaan volledig inrichten zoals jij dat wil.
Je kan icoontjes toevoegen tot 50pixels groot. Je moet dan wel zelf bij de eigenschappen 't commando ingeven.

klik maar eens met de rechtermuisklik op een taakbalk. Toevoegen aan paneel (zo heet  de taakbalk in Linux) ;)

Jerry

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2006/08/21, 18:31:28 »
Ben samen met profox bezig geweest met het installeren van Compiz op mijn pc, helaas mocht niet baten. Niet gelukt. Dus ik moet wachten tot het makkelijk te installeren is helaas....:(

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #98 Gepost op: 2006/08/21, 18:53:42 »
Citaat van: Jerry
Ben samen met profox bezig geweest met het installeren van Compiz op mijn pc, helaas mocht niet baten. Niet gelukt. Dus ik moet wachten tot het makkelijk te installeren is helaas....:(
ATI (fglrx) doet soms nog een beetje vreemd met Xgl. Wanneer ik mijn ATI laptop terug heb zal ik het ook nog eens proberen (is ook een radeon X700 en daar had ik vroeger XGL op)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jerry

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 2006/08/21, 21:54:46 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Jerry
ATI (fglrx) doet soms nog een beetje vreemd met Xgl. Wanneer ik mijn ATI laptop terug heb zal ik het ook nog eens proberen (is ook een radeon X700 en daar had ik vroeger XGL op)
Tnx, Dat zou ik erg op prijs stellen. Heb je nog iets kunnen vinden in de files die ik je toestuurde?