Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2145926 keer)

baszsiejj

• Gast
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #850 Gepost op: 2007/02/24, 13:55:16 »
nee! =( jammer...

nog bedankt

baszsiejj

• Gast
« Reactie #851 Gepost op: 2007/02/24, 13:56:57 »
Citaat van: Vincentt
Citaat van: baszsiejj
Zit je op Edgy? Als je dat pakket hebt gedownload van die mirror waar ik naar linkte dan heb je de Edgy versie. Het is jammer dat de officiele repository eruit ligt, ik kan zo snel geen package voor Dapper vinden.

Als je wel op Edgy zit kun je proberen libatk hier te downloaden.
ik snap niet egt veel van dat edgy en dapper, zijn dat de codenames voor verschillende versies? net als longhorn voor windows vista??, als dat zo is heb je er wel wat aan als ik zeg dat ik versie 6.06 heb. volgens mij dapper drake oid

bas
Ja dat klopt, en versie 6.06 is inderdaad Dapper Drake. Ik vrees dat, zoland deze website eruit ligt, je hem niet kunt downloaden en installeren...

en welke libatk moet ik precies downloaden? e krijgt zon hele lijst
Dat heeft dus geen zin, omdat die voor de nieuwste versie voor Ubuntu is. Sorry :(
wat is die nieuwe versie dan? edgy

of was dat 7.04?

ik ben net nieuw bij linux vandaar:P, laten we verder gaan met posten van onze desktop, dit gaat een beetje offtopic =)

baszsiejj

• Gast
« Reactie #852 Gepost op: 2007/02/24, 13:58:30 »

Offline woteb

• Lid
« Reactie #853 Gepost op: 2007/02/24, 14:23:12 »
Dapper Drake = 6.06 en 6.06.1 (6.06.1 is een tussentijdse update met allerlei vernieuwde pakketen en patches)
Edgy Eft = 6.10
Feisty Fawn = 7.04 (is nog in alfa stadium)

Of het toevallig is of niet, er zit alfabetisch een opgaande lijn in (D, E en F).
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

baszsiejj

• Gast
« Reactie #854 Gepost op: 2007/02/24, 14:25:22 »
ow ja das wel handig ''ezelsbruggetje'' voor de beginners hier, alfabethische volgorde!

is het btw nog gelukt met die start button, in een ander topic, heb ff een reply gedaan hoe je het veel makkelijker kan instellen, die andere button

grtz,
bas

Vincentt

• Gast
« Reactie #855 Gepost op: 2007/02/24, 14:30:17 »
Citaat van: woteb
Dapper Drake = 6.06 en 6.06.1 (6.06.1 is een tussentijdse update met allerlei vernieuwde pakketen en patches)
Edgy Eft = 6.10
Feisty Fawn = 7.04 (is nog in alfa stadium)

Of het toevallig is of niet, er zit alfabetisch een opgaande lijn in (D, E en F).
Sinds Dapper hebben ze besloten het in alfabetische volgorde te doen (Dapper was vierde versie van Ubuntu, D is vierde letter van het alfabet).

Offline Nico

• Lid
« Reactie #856 Gepost op: 2007/02/24, 14:48:55 »
6.06 is Dapper, daarna komt Edgy, en Feisty komt binnenkort uit ;)

@ Vincentt: thx!

@ socialdefect: Juist, ik had die starterbar gevonden. Maar uiteindelijk heb ik maar 1GB RAM en een processor van 4 jaar oud, dus ik heb de desklets terug uitgeschakeld. Ze vertraagden men systeem aanzienlijk.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

« Reactie #857 Gepost op: 2007/02/24, 15:55:33 »
als ik die murrine engine download en probeer te installeren, lukt dat niet, kan iemand verdere instructies geven, hij opent wel pakket beheer

foutmelding: error: dependency is not statisfiable: libatk 1.0-0
Zit je op Edgy? Als je dat pakket hebt gedownload van die mirror waar ik naar linkte dan heb je de Edgy versie. Het is jammer dat de officiele repository eruit ligt, ik kan zo snel geen package voor Dapper vinden.

ik snap niet egt veel van dat edgy en dapper, zijn dat de codenames voor verschillende versies? net als longhorn voor windows vista??, als dat zo is heb je er wel wat aan als ik zeg dat ik versie 6.06 heb. volgens mij dapper drake oid

bas
Ubuntu engageert zich om elk half jaar een nieuwe versie uit te brengen. Dat zie je aan de versie nummer 6.06 betekend uitgebracht in juni 2006. Deze versie heeft de naam Dapper gekregen. De versie die er na kwam is 6.10 dus uitgebracht op okteber 2006 en heeft de naam Edgy Eft (of Edgt) gekregen. Ubuntu belooft om Dapper zes jaar te ondersteunen wat dus heel goed is voor mensen die willen dat hun computer gewoon goed werkt. Bij de Edgy krijg je de nieuwste ontwikkelingen mee maar er kunnen nog wat bugs in zitten en ik geloof dat de versie maar 6 maanden ondersteund wordt.

Hier meer info

Binnen kort komt 7.04 met naam "Feisty Fawn" uit. Ik sta te trappelen...

Offline eendje

• Lid
« Reactie #858 Gepost op: 2007/02/24, 16:05:56 »
als ik die murrine engine download en probeer te installeren, lukt dat niet, kan iemand verdere instructies geven, hij opent wel pakket beheer

foutmelding: error: dependency is not statisfiable: libatk 1.0-0

bas
Elke versie heeft een versienummer opgebouwd uit het jaar + pus maand van uitgave en 'code' naam:

Dapper Drake 6.06  --> juni 2006
Edgy Eft 6.10 --> Oktober 2006
Feisty Fawn 7.04 --> April 2007
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Vincentt

• Gast
« Reactie #859 Gepost op: 2007/02/24, 16:07:49 »
Zeg mensen, ik denk dat we nu wel snappen hoe de versienummering van Ubuntu werkt, zullen we weer screenshots posten?

baszsiejj

• Gast
« Reactie #860 Gepost op: 2007/02/24, 19:32:33 »
ja haha idd =)

ik heb de mijne al gepost

« Reactie #861 Gepost op: 2007/02/24, 22:48:08 »
Citaat van: Snobke
@ socialdefect: Juist, ik had die starterbar gevonden. Maar uiteindelijk heb ik maar 1GB RAM en een processor van 4 jaar oud, dus ik heb de desklets terug uitgeschakeld. Ze vertraagden men systeem aanzienlijk.
ik draai hier gewoon ubuntu dapper met gdesklets strarterbar op een laptop met 256 ram en merk niet veel verschil of de starterbar wel of niet aan staat hoor...

ik geloof dat de dock die in dreamlinux gebruikt word (engage???) wat mider ram vreet maar ikzelf ben tevreden met gdesklets.

ook zou de nieuwe enlightment window manager heel snel zijn en deze is ook voorzien van een leuke osx achtige dock.

Als het er gewoon leuk uit moet zien kan je natuurlijk ook gewoon wat snelkoppelingen op je bureaublad maken en deze wat leuk resizen ofzo... geen animaties ofzo maar wel een leuk aanzicht en zuinig met je ram :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Nico

• Lid
« Reactie #862 Gepost op: 2007/02/24, 23:01:29 »
Ik moet zeggen dat ik wel een hele zooi desklets had aanstaan (ik gok op 6). Het gebruikte "maar" 10% van mijn geheugen, maar ik vond dat toch een beetje te veel.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Speedboy

• Gast
« Reactie #865 Gepost op: 2007/02/25, 21:57:12 »

blubber

• Gast
« Reactie #866 Gepost op: 2007/02/25, 23:32:41 »
Dank! :D

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #867 Gepost op: 2007/02/26, 19:16:35 »
Het nadeel van een goed werkend systeem is, dat je weer andere dingen gaat doen ;)

Dus weer een nieuwe....

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

enanoe

• Gast
« Reactie #868 Gepost op: 2007/02/26, 19:32:34 »
Citaat van: Roland
Het nadeel van een goed werkend systeem is, dat je weer andere dingen gaat doen ;)

Dus weer een nieuwe....

..

Gr Roland.
mooi!! ik heb een "gewone" gnome wegens ontbreken van een redelijke videokaart :(

Offline Nico

• Lid
« Reactie #869 Gepost op: 2007/02/26, 19:34:56 »
Heeft dat dan iets met de videokaart te maken? Ik dacht meer processor en geheugen. (ik kan verkeerd zijn hoor)

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #870 Gepost op: 2007/02/26, 20:08:11 »
Citaat van: enanoe
Citaat van: Roland

Dus weer een nieuwe....

..

Gr Roland.
mooi!! ik heb een "gewone" gnome wegens ontbreken van een redelijke videokaart :(
Dit is m'n Klaptop, Niets bijzonders hoor.

Intel mobile III 1200mhz, 512mb ram en een "simpel" Intel Video kaartje ;)

En een ander klein verschil , Dit is geen Gnome maar KDE ;)

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

enanoe

• Gast
« Reactie #871 Gepost op: 2007/02/26, 20:11:16 »
Citaat van: Snobke
Heeft dat dan iets met de videokaart te maken? Ik dacht meer processor en geheugen. (ik kan verkeerd zijn hoor)
Nee ik zat verkeerd, ik dacht dat het beryl/compiz toestanden waren.

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #872 Gepost op: 2007/02/26, 20:25:32 »
Ook eens mijn Edgy screens voor de verandering:

Angellicktrooper

• Gast
« Reactie #873 Gepost op: 2007/03/06, 11:40:39 »
dit is de mijne op dit moment

Offline mcgyver

• Lid