Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2145910 keer)

Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #725 Gepost op: 2007/02/01, 14:11:19 »
@Math

1. Het oog wil ook wat.
2. Door de software te draaien in Beta-stage en dus de bugs te melden, help je mee met de ontwikkeling ervan.
3. Zo erg slecht loopt het niet bij iedereen, ik heb nog geen vastloper gehad.
4. kheb het eens geprobeert, Ctrl-Alt-F2. en inderdaad ik kan vanaf de command-line niet meer X opstarten...het enige wat je dan kan doen is sudo reboot.
maar ik gebruik nooit en heb het nooit nodig om Ctrl-Alt-F2 uit te voeren.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #726 Gepost op: 2007/02/01, 14:13:18 »
Ik kom van windows af, dus ben wel wat erger gewend. Ik vind berl gewoon leuk, en is soms nog handig ook. De meeste plugins heb ik standaard ook uitgeschakeld, alleen de dingen die ik echt gebruik heb ik aan staan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Bartbes

• Gast
« Reactie #727 Gepost op: 2007/02/01, 14:22:04 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
4. kheb het eens geprobeert, Ctrl-Alt-F2. en inderdaad ik kan vanaf de command-line niet meer X opstarten...het enige wat je dan kan doen is sudo reboot.
maar ik gebruik nooit en heb het nooit nodig om Ctrl-Alt-F2 uit te voeren.
Ik wel, en af en toe loopt het vast, maar gewoon killall beryl en start hem opnieuw op via beryl-manager

Offline Darell

• Lid
    • http://launchpad.net/~darell
« Reactie #728 Gepost op: 2007/02/01, 14:57:26 »
het vastlopen vind ik ook wel meevallen, enja ik heb het er voor over omdat het echt supermooi is allemaal!
Het is nog nooit vastgelopen bij mij trouwens sinds ik Beryl heb ge-update. de 0.1.1 versie liep wel vaker vast
Open Source = Freedom = Power !!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #729 Gepost op: 2007/02/01, 15:09:07 »
Het vastlopen valt bij mij ook heel goed, mee op dit moment ik 0.20 svn en die is eigenlijk redelijk stabiel, heb nog geen rare dingen tegengekomen.

« Reactie #730 Gepost op: 2007/02/01, 16:13:26 »
Citaat van: Math.
Zie dat veel mensen Beryl gebruiken. Erg leuk allemaal, maar worden jullie het nou nooit zat van alle vastlopers? Voorbeeld: als ik naar textmodes via bijv. CTRL+ALT+F2 ga en weer terug wil keren, dan moet ik m'n X weer herstarten, omdat hij vast gelopen is... :/
@Math
Ik heb het net uitgeprobeerd, en ik kan gewoon weer terug komen.

Weet alleen niet meer of het de goede manier was, en wat ik deed :)

Wat is de juiste manier ??

Offline Math.

• Lid
« Reactie #731 Gepost op: 2007/02/01, 17:01:02 »
@Thijssie
lol :P ...volgens mij kan het gewoon met CTRL+ALT+Backspace om weer terug te keren naar je inlogscherm, hoef je je systeem ook niet te rebooten.

@Corvus
Ja, het oog wil ook zeker wel wat, ik vind het ook zeker wel leuk om er af en toe mee te spelen. :)
En het is natuurlijk leuk om te laten zien dat je niet persé Vista/OSX nodig hebt om dit soort effecten te kunnen hebben.
Gebruik het zelf (op dit moment) alleen wanneer ik een beetje aan het surfen/chatten ben, ik hou Ubuntu graag stabiel als ik met belangrijke zaken bezig ben (m'n computer is er niet alleen voor 'de leuk').

Onder games zet ik Beryl ook uit vanwege m'n dalende FPS (logish natuurlijk), maar ook omdat ik daar ook wel eens een fastloper mee heb gehad.
En verder kan het natuurlijk ook best wel handig zijn. Mijn vriendin bijvoorbeeld, zij heeft aniridie(slechtziendheid) en vind het super handig om overal in te kunnen zoomen. :)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #732 Gepost op: 2007/02/01, 19:53:15 »
Owja Corvus, gebruikte je trouwens nog Xubuntu met Beryl? Maakt dat uiteindelijk nog wat in snelheid uit? (ben zelf weer een beetje aan het knoeien met xubuntu) ;)

« Reactie #733 Gepost op: 2007/02/01, 20:24:26 »
Xubuntu draai ik op een 9 jaar oude computer, met 3D-Desktop,
vanwege het oude grafische kaartje van 16MB en een CPU van 350Mhz is dat het maximum wat ik er goed uit kan halen.
Beryl waag ik me niet aan op dat oude systeem, is volgens mij niet eens mogelijk.

Maar vanwege het aanzienlijk lage geheugengebruik van XFCE, en het hoge geheugengebruik van beryl, zal beryl er bijna zeker beter mee presteren,
bij een pc waar beryl icm ubuntu ook op draait.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #734 Gepost op: 2007/02/01, 20:27:53 »
Ah, dan was het iemand anders die Beryl onder Xubuntu had geïnstalleerd. :)

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #735 Gepost op: 2007/02/02, 08:43:51 »
Citaat van: profoX
Vuur plugin mag eigenlijk wel wat afgewerkt worden :) Op een screenshot ziet het er zo raar uit. In het echt zie je echter bijna niet dat het op die manier opfikt... Toch lijkt het me beter om een soort van transparancy van 100% tot 0% te doen van boven naar onder op het bovenste deel tijdens het opfikken...

En na het stoppen van de animatie moet het vuur ook wegtrekken in plaats van verdwijnen (hmm.. en volgens mij was dit vroeger toch zo het geval?)
Het vuur is naar je smaak in te stellen hoor, je kan het zelfs blauw vuur maken als je wil, de vertragingstijd en ook rook kan toegevoegd worden :)
Er zijn zelfs nieuwe effecten als standaard toegevoegd in Beryl v2.0r2 en zelfs een profile manager zit er nu in.
Helaas kun je niet instellen dat het vuur inderdaad van 100% naar 0% gaat als het weggebrand is, dat zou inderdaad bijdragen aan het realisme, wel kan de snelheid van wegbranden afhankelijk zijn van de grootte van het venster.
Zelf gebruik ik het niet en heb ik liever dat uitzoomende 3d effect (glide3d).
zie hier voor waar je dat vuur instelt en wat je van die andere effecten (een paar, anders werd het te groot) ziet:

http://www.youtube.com/watch?v=TLhmL2KfDcI

Jammer dat het opnemen met xvidcap de pc zo met 300% vertraagd waardoor het lijkt alsof iemand zijn pc zo sluggish werkt... kost kennelijk toch wel wat rekenkracht dat xvidcap:)

gr.
Amp

p.s. voordat iemand me vraagt 'waarom niet Ubuntu' , ik gebruik ook Ubuntu (triple boot) maar ik gebruik sabayon voor beryl omdat het de 'officiele' beryl distro is (http://www.beryl-project.org/distros.php) en dus nauw samenwerkt met het beryl team zodat de stabiliteit van beryl zo maximaal mogelijk is.

Op Ubuntu draait echter Beryl nu ook retestabiel, maar omdat ik die toch als snelheidsmonster wil gebruiken hou ik deze nu 'clean' zodat dit niet de 'experiment' en 'speel' OS is, maar de stabiele serieuze OS om mijn 'serieuze'  werkzaamheden op te doen en daar geen snelheid wil inleveren.

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #736 Gepost op: 2007/02/02, 18:11:40 »
M'n nieuwe ;) Look op m'n klaptop.

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #737 Gepost op: 2007/02/03, 11:58:22 »
@ Darell, welke docker is dat, en hoe installeer ik die?

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #738 Gepost op: 2007/02/03, 23:54:42 »
zo te zien is dat startdocker ofzoiets die tegenwoordig in gdesklets zit.

Update: nee, het heet starterbar als die op het plaatje het tenminste is..
sudo apt-get install gdesklets en dan kiezen voor starterbar en hopla.... schuif iconen erin and you're good to go.

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #739 Gepost op: 2007/02/03, 23:57:37 »

Offline RoG

• Lid
    • http://www.mrlinoleumlicker.be
« Reactie #740 Gepost op: 2007/02/04, 11:19:06 »
En dit is die van mij ;)

Toedeloe,
"You have no idea how much it costs to look this cheap."

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #741 Gepost op: 2007/02/04, 12:45:46 »
Citaat van: AmpLiF1eR

sudo apt-get install gdesklets en dan kiezen voor starterbar en hopla.... schuif iconen erin and you're good to go.
Ik krijg de desklet niet lager dan het midden van mijn scherm, en niet over mijn bar heen. Tevens ook niet met die ronde randen.

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #742 Gepost op: 2007/02/04, 13:11:31 »
Citaat van: RR1991
Citaat van: AmpLiF1eR

Ik krijg de desklet niet lager dan het midden van mijn scherm, en niet over mijn bar heen. Tevens ook niet met die ronde randen.
ja dat had ik ook weleens, rare is dat ik het later opeens wel kon verschuiven, probeer eens met de starterbar op je desktop (ook al staat ie verkeerd gepositioneerd) de X server opnieuw te starten en doe dan nog eens een poging om het te verplaatsen.

gr.

« Reactie #743 Gepost op: 2007/02/04, 13:46:00 »
Probeer liever eens KXDocker!
sudo aptitude install kxdocker.

Offline filenox

• Lid
    • filenox@tweakblogs.net
« Reactie #744 Gepost op: 2007/02/04, 14:07:25 »
@Roland,hoe noemt die systeeminformatiebalk links in het scherm ?
is dat een gdesklet of hoe zit dat ? ;)

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #745 Gepost op: 2007/02/04, 14:13:56 »
Citaat van: Doritos
@Roland,hoe noemt die systeeminformatiebalk links in het scherm ?
is dat een gdesklet of hoe zit dat ? ;)
Dat is het Superkaramba thema "Light" .
Superkaramba is het KDE alternatief voor gdesklets, Ik gebruik dus KDE i.p.v. Gnome ;)

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #746 Gepost op: 2007/02/04, 16:50:59 »
Zo ziet het er nu bij mij uit :)

Offline filenox

• Lid
    • filenox@tweakblogs.net
« Reactie #747 Gepost op: 2007/02/04, 16:53:25 »
ok,bedankt roland,
ik denk dat ik superkaramba ook eens op xfce ga proberen :)

en Johan,prachtigeg achtergrond :o :D :D
hoe noemt dat progje rechts in je scherm ? is dat een gdesklet of .. ?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #748 Gepost op: 2007/02/04, 17:10:59 »
Dat programmaatje rechts in beeld is conky

« Reactie #749 Gepost op: 2007/02/05, 02:25:11 »
Citaat van: Doritos
ok,bedankt roland,
ik denk dat ik superkaramba ook eens op xfce ga proberen :)

en Johan,prachtigeg achtergrond :o :D :D
hoe noemt dat progje rechts in je scherm ? is dat een gdesklet of .. ?
Lijkt me niet echt gunstig, KDE-programma's lopen erg slecht op XFCE.
XFCE maakt ook gebruik van GTK(2), oftewel je kunt beter gnome-programma's gebruiken, omdat deze ook gebruik maken van GTK(2).