Ja, is heel handig. Het scriptje installeerd gelijk zeer mooie professionele (in mijn ogen) icoontjes in verschillende kleuren categorieen. ("gnome human" orange, rood, groen) en ook verschillende donkere kleuren themas, alles wordt veranderd vanzelf, dus bijvoorbeeld ook Firefox, die wordt ook donker. (openoffice enzo volgens mij ook, heb ik nog niet gecheckt) Als je goed kijkt op mijn screenshotjes zie je ook dat de "4 desktop kiezer" (rechtsonder) ook een beetje afgeronde hoekjes krijgt, vind ik ook wel mooi. De icoonen en themas zijn dan gewoon te vinden in the "appearance" sectie. ("uiterlijk"? ik weet niet hoe ze dat in de Nederlandse Ubuntu noemen, gebruik namelijk de Engelse versie)
Ik heb alleen de window borders veranderd met "Alloy", want dat ik zelf veel mooier. (let wel "alloy" is geen Emerald skin, maar toch mooi doorzichtig enzo)
Hier nog even een simpele uitleg (in het Engels) om je dropdown menu-tjes een beetje doorzichtig te maken. (voor diegene die het misschien nog niet weten)
Ga naar de Compiz Setting Manager
Click on the first button you see called “general options