Het is wellicht al eens eerder gevraagd, maar ik kom niet helemaal uit die atlantis2. Zou iemand een stappenplan willen maken hiervoor?
bvd,
kebabfish
edit: ik gebruik Ubuntu 8.04
Eerst verzekeren dat je al de benodigde paketten hebt, in terminal (jawel, dit is één regel

):
sudo apt-get install compiz-bcop compiz-dev build-essential libxcomposite-dev libpng12-dev libsm-dev libxrandr-dev libxdamage-dev libxinerama-dev libstartup-notification0-dev libgconf2-dev libgl1-mesa-dev libglu1-mesa-dev libmetacity-dev librsvg2-dev libdbus-1-dev libdbus-glib-1-dev libgnome-desktop-dev libgnome-window-settings-dev gitweb curl autoconf automake automake1.9 libtool intltool libxslt1-dev xsltproc x11proto-scrnsaver-dev libxss-dev
In mijn home-map heb ik een map gemaakt genaamd "compiz". Hier ga ik de plugins in downloaden.
Dan naar
www.compiz-fusion.org gaan en doorklikken op "gitweb"
Daar krijg je een hele lijst van paketten. Wel opletten dat het grootste gedeelte ervan standaard geïnstalleerd is met compiz...
Kies uit wat je wil hebben en klik er op (vb voor atlantis2: klikken op "users/metastability/atlantis2".
Op de volgende pagina zie je dan een regel staan die begint met "git://" (vb voor atlantis2: "git://anongit.compiz-fusion.org/users/metastability/atlantis2".
Deze regel selecteren en copieren (ctrl+c)
Open terug de terminal en ga naar de map waar je de plugin in wil downloaden. (vb bij mij: "cd compiz")
tik dan in : "git-clone " (nog geen enter drukken, wel spaciebalk) dan druk ctrl+shift+v om de git-regel van de website te plakken.
Druk enter.
(Nu krijg je wat tekst die de voortgang van het downloaden weergeeft, er zal een map bijkomen die genoemd is naar de plugin vb "atlantis2")
Dan ga naar de map van de plugin (vb voor atlantis2: "cd atlantis2")
tik in "make"
dan "make install"
(Er mogen geen foutmeldingen zijn!!)
(niet
sudo make install)
Voila, nu nog compiz opnieuw opstarten om de plugin te kunnen kiezen in CCSM (het uitgebreide instellingen scherm van compiz). Dit doe ik door ctrl+alt+backspace te drukken.
Normaal werken ze zo goet als allemaal. Er was één die niet werkte maar ik weet niet meer welke...
Succes...