Ik zit nu op mijn werk, en de meeste collega's van mij hebben zo veel rotzooi op hun desktop staan, da's gewoon niet normaal meer. Ik zou helemaal stapelgek worden (echt waar) als mijn desktop vol met rotzooi zou staan. Wordt ik helemaal zenuwachtig van... Ik zou niet weten waar te beginnen!
Ik snap niet dat ze zo kunnen werken. Moet je eens zien:

Daarentegen ziet mijn desktop op het werk er zo uit (niet denken dat ik niks te doen heb he?:

Zero icoontjes/shortcuts dus, niks!
Ik heb zelfs dingen zo ingesteld dat mijn cursor verdwijnt naar 5 seconden ongebruikt te zijn. De taskbar heb ik op automatisch verdwijnen ingesteld. Dus het enige wat je ziet op mijn aktieve desktop is een wallpaper. Da's alles. Alle programma's activeer ik met keybord shortcuts dmv een programmatje. Lekker schoon en strak.
Tja het is windows he op het werk, dus dan wel gelijk de beste commerciele antivirus gebruiken natuurlijk, op mijn dual boot thuis gebruik ik Avast! (supergoed en... gratis! jaja een gratis antivirus programma op windows dat vele malen beter is dan Norton al die andere bende, maar je de meeste mensen betalen dik voor Norton omdat het zo bekent is he? Dan is het toch goed, niet? Avast is gratis en beter maar bijna niemand weet het, ach... hetzelfde geldt voor Linux.) Dus voor diegene die ook Windows gebruiken, probeer Avast eens. Maar wel even de skin veranderen. Als trouwe Avast gebruiker op Windows heb ik ook maar Avast voor linux gedownload, ach ja, ik heb het hoogstwaarschijnlijk toch nooit nodig op linux.. maar het is zo'n leuk Oost Europees bedrijfje (avast). En mocht ik een antivirus programma nodig hebben, dan wel avast. Dat is vast en zeker, of zoals onze vrienden in Belgie zeggen, zeker en vast!
Als ik straks thuis ben dan zal ik mijn nieuwe Ubuntu desktop ook even laten zien.
... ik ben nu thuis en ik heb even een screenshotje gemaakt van mijn huidige desktop:

Gewoon simpel, en snel!
Denk er iemand anders ook zo over (schone desktops)