Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2068652 keer)

Offline mcgyver

• Lid
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #200 Gepost op: 2006/09/17, 23:05:11 »
Hilarisch!!!

cad4linux

• Gast
« Reactie #201 Gepost op: 2006/09/18, 12:37:41 »
Waar is de link naar je achtergrond sprinter?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: 2006/09/18, 12:51:44 »
Je kunt rechtsklikken op de afbeelding, Afbeelding bekijken en op die manier Afbeelding opslaan als. Toch? :)

Tja, dan moet je 'm wel zelf bijwerken. Dat vergat ik even. :D

Xano

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: 2006/09/18, 13:01:11 »
Maar dan heb je wel de icoontjes en de taakbalk er gratis bij ;)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #204 Gepost op: 2006/09/18, 13:05:56 »
Hier zou die wallpaper wel eens bij kunnen staan. Maar het is in een taal die ik niet meester ben, dus het is even uitpluizen hoe dat daar werkt. :P

http://www.linuxsoft.cz/wallpaper_list.php?offset=0

« Reactie #205 Gepost op: 2006/09/18, 14:26:22 »
Moooi man.... Saame, het is mij gelukt om in het Tsjechisch een wallpaper down te loaden dus ik verwacht dat jij dat ook wel zou moeten kunnen.
Wel vreemd dat er tussen die Pinguins alleen maar vrouwen staan he.
Waar zijn de goddelijke mannen gebleven?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: 2006/09/18, 14:51:43 »
Ja, dat gokken in het Tsjechisch om te downloaden lukte mij ook wel. En verder geef ik liever de voorkeur aan een mooi landschapje. Alhoewel, misschien komt dat toch op hetzelfde neer. ;)

« Reactie #207 Gepost op: 2006/09/18, 14:54:44 »
Dit is mijn desktop. Gewoon standaard icoontjes, maar met een achtergrond die ik gemaakt heb met Terragen, wat ik draai in Wine.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: 2006/09/18, 15:02:24 »
Mooi om te weten dat Terragen op Wine werkt. Ik vond het een bijzonder programma om zelf fantasielandschappen te maken. :)

Meer info over Terragen:
http://www.planetside.co.uk/terragen/

« Reactie #209 Gepost op: 2006/09/18, 15:11:52 »
Citaat van: Saamelainen
Mooi om te weten dat Terragen op Wine werkt. Ik vond het een bijzonder programma om zelf fantasielandschappen te maken. :)

Meer info over Terragen:
http://www.planetside.co.uk/terragen/
Idd... een geweldig programma. Maar om deze op Wine aan de praat te krijgen moet je vier extra DDL's downloaden. Waar ik ze gevonden heb, ik weet het niet meer, google zal je vast wel helpen.

Deze heb je nodig:
msvcrt.dll
msvcrt20.dll
msvcrt40.dll
msvcrtd.dll

Deze moeten geplaatst worden in de sytem32 map van jouw wine configuratie.

Ze moeten ingesteld worden als native.

Succes en veel plezier ermee.

blubber

• Gast
« Reactie #210 Gepost op: 2006/09/18, 16:07:55 »

Xano

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: 2006/09/18, 16:59:13 »
Oeh! Hoedoeidah?

blubber

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: 2006/09/18, 17:09:29 »
Hoi,
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3521
Ik heb gewoon dit gedaan:
Citaat
1. Download latest release.
 2. Unpack the archive in any directory. Change to the directory that is created.
 3. As root, copy the kuartetlib directory to /usr/lib/python2.4/site-packages/ (you're python version and/or location might be different).
 4. Make directory /usr/share/kuartet or /usr/local/share/kuartet
 5. Copy the following directories into the directory you just made
 - settings/
 - themes/
 - images/
 - configdialogs/
 - plugins/
En superkaramba heb je ook nodig.

« Reactie #213 Gepost op: 2006/09/19, 09:30:40 »
Citaat van: blubber
Hoi,
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3521
Ik heb gewoon dit gedaan:
Citaat
1. Download latest release.
 2. Unpack the archive in any directory. Change to the directory that is created.
 3. As root, copy the kuartetlib directory to /usr/lib/python2.4/site-packages/ (you're python version and/or location might be different).
 4. Make directory /usr/share/kuartet or /usr/local/share/kuartet
 5. Copy the following directories into the directory you just made
 - settings/
 - themes/
 - images/
 - configdialogs/
 - plugins/
En superkaramba heb je ook nodig.
Hij is wel mooi.

- Nixo -

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: 2006/09/20, 08:26:54 »
Hier is mijn desktopje!

Nico

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #215 Gepost op: 2006/09/20, 09:34:54 »
@ Nixo: Is het mogelijk wat info te geven over hoe je je desktop zo mooi hebt gekregen?
Die wallpaper wil ik bij -voorbeeld ook wel hebben vanwaar heb je deze?
Of kun je die eventueel eens online zetten op imageshack met een linkje hier op 't forum?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

- Nixo -

• Gast
« Reactie #216 Gepost op: 2006/09/20, 10:46:18 »
Ik heb gewoon de standaard dingen van ubuntu gebruikt die sowieso al geweldig is! Meeste heb ik weggehaald van http://doc.gwos.org/index.php/EyeCandyDapper. De achtergrond heb ik weg van www.vladstudio.com zoals te zien is op mijn desktop ;) En de metertjes en klokjes zijn van Gdesklets.

Nico

PS De achtergrond staat in de top 10 bij vladstudio dus gewoon ff zoeken op popularity en je hebt em zo. Staan trouwens meer gave achtergronden op.

osc4r

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: 2006/09/20, 15:18:23 »
Hier is dan mijn grafische desktop, helemaal niet interessant ofzo, en eigenlijk heel standaard, maar ben er toch trots op!

www.osc4r.nl/osc4r.png

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #218 Gepost op: 2006/09/20, 15:28:35 »
Dat is zo mooi h
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

osc4r

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: 2006/09/20, 15:49:56 »
Ja inderdaad, en alle toepassingen zitten gewoon onder een knop op bureaublad/firefox/email/terminal na, echt te handig! Hoop alleen nog steeds dat iemand me kan vertellen hoe ik net als bij Windows de balk waarin je open programma's staan kan verdubbelen, want zoals je ziet heb ik nu een hele nieuwe onderste balk om mijn programma's in te laten zien, en helaas niet zoals in het gehate Windows :<

Monstroxus

• Gast
« Reactie #220 Gepost op: 2006/09/22, 06:40:45 »
Ik zit nu op mijn werk, en de meeste collega's van mij hebben zo veel rotzooi op hun desktop staan, da's gewoon niet normaal meer. Ik zou helemaal stapelgek worden (echt waar) als mijn desktop vol met rotzooi zou staan. Wordt ik helemaal zenuwachtig van... Ik zou niet weten waar te beginnen!

Ik snap niet dat ze zo kunnen werken. Moet je eens zien:

Daarentegen ziet mijn desktop op het werk er zo uit (niet denken dat ik niks te doen heb he?:

Zero icoontjes/shortcuts dus, niks!

Ik heb zelfs dingen zo ingesteld dat mijn cursor verdwijnt naar 5 seconden ongebruikt te zijn. De taskbar heb ik op automatisch verdwijnen ingesteld. Dus het enige wat je ziet op mijn aktieve desktop is een wallpaper. Da's alles. Alle programma's activeer ik met keybord shortcuts dmv een programmatje. Lekker schoon en strak.

Tja het is windows he op het werk, dus dan wel gelijk de beste commerciele antivirus gebruiken natuurlijk, op mijn dual boot thuis gebruik ik Avast! (supergoed en... gratis! jaja een gratis antivirus programma op windows dat vele malen beter is dan Norton al die andere bende, maar je de meeste mensen betalen dik voor Norton omdat het zo bekent is he? Dan is het toch goed, niet? Avast is gratis en beter maar bijna niemand weet het, ach... hetzelfde geldt voor Linux.) Dus voor diegene die ook Windows gebruiken, probeer Avast eens. Maar wel even de skin veranderen. Als trouwe Avast gebruiker op Windows heb ik ook maar Avast voor linux gedownload, ach ja, ik heb het hoogstwaarschijnlijk toch nooit nodig op linux.. maar het is zo'n leuk Oost Europees bedrijfje (avast). En mocht ik een antivirus programma nodig hebben, dan wel avast. Dat is vast en zeker, of zoals onze vrienden in Belgie zeggen, zeker en vast!

Als ik straks thuis ben dan zal ik mijn nieuwe Ubuntu desktop ook even laten zien.

... ik ben nu thuis en ik heb even een screenshotje gemaakt van mijn huidige desktop:

Gewoon simpel, en snel!

Denk er iemand anders ook zo over (schone desktops)

osc4r

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: 2006/09/22, 21:40:58 »
@Monstroxus; Je hebt helemaal gelijk, schone desktops zijn vooralsnog de mooiste, en al mijn shortcuts en apps staan gewoon in de topnavbar en al mijn draaiende programma's in de bottomnavbar :) Heb zelfs geen desktop switcher omdat ik daar ook nog eens gewoon te lui voor ben, en al die compiz/AIGLX effecten of hoe ze ook mogen heten interesseren me ook niet tot ik een 7900XT SLi heb :D

« Reactie #222 Gepost op: 2006/09/23, 14:45:37 »

Offline Hij

• Lid
« Reactie #223 Gepost op: 2006/09/23, 15:09:16 »
Citaat van: Monstroxus
Avast is gratis en beter maar bijna niemand weet het, ach... hetzelfde geldt voor Linux.) Dus voor diegene die ook Windows gebruiken, probeer Avast eens. Maar wel even de skin veranderen. Als trouwe Avast gebruiker op Windows heb ik ook maar Avast voor linux gedownload, ach ja, ik heb het hoogstwaarschijnlijk toch nooit nodig op linux.. maar het is zo'n leuk Oost Europees bedrijfje (avast). En mocht ik een antivirus programma nodig hebben, dan wel avast. Dat is vast en zeker, of zoals onze vrienden in Belgie zeggen, zeker en vast!
Idd ik gebruik op mijn windows XP ook avast. Gebruikt heel weinig CPU en nooit last van virussen gehad. Heb dat toen gepakt, omdat ik ergens een test gelezen had en die er het beste uit kwam. Is echt een goed anti-virus programma! Wel moet je erbij vertellen voor de mensen die overschakkelen dat als je een update doet een venster krijgt met reclame voor hun eigen product. Mij stoort dat niet, zeker omdat het gratis is en je toch echt een anti-virus prog moet hebben op je windows xp.
Voor Ubuntu gebruik ik het trouwens ook niet, maar mocht dat ooit nodig worden dan ook voor mij Avast!

Azalin

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: 2006/09/23, 16:19:00 »
Citaat van: Monstroxus
Ik zit nu op mijn werk, en de meeste collega's van mij hebben zo veel rotzooi op hun desktop staan, da's gewoon niet normaal meer. Ik zou helemaal stapelgek worden (echt waar) als mijn desktop vol met rotzooi zou staan. Wordt ik helemaal zenuwachtig van... Ik zou niet weten waar te beginnen!

Ik snap niet dat ze zo kunnen werken. Moet je eens zien:

[url]http://img220.imageshack.us/img220/3277/maz9.th.jpg[/url]
Ja, zo zou ik dus ook niet kunnen werk hoor... met al dat Japans/Chinees :)
Maar ik weet wat je bedoelt. Nu moet ik zeggen dat het er wel in sluipt hoor. Ik heb laatst op mijn werk ook mijn desktop eens opgeruimd. Kwam ik nog dingen van over de 10 mb tegen. En ik maar afvragen waarom het inloggen (roaming profiles) zo lang duurt :) Mijn collega maakt het nog veel erger. Die heeft dus een soort gelijke desktop als je op het plaatje ziet... en die heeft er dingen van rond de 20 mb bij staan.. als je weet dat elke keer het profiel opgeslagen en opgehaald moet worden met een 100mbit lijntje vanaf de computer en hij ook een eigen user map heeft waarbij dat dus NIET steeds gebeurt... vraag ik mij af: WTF doe je niet eens je desktop opruimen? Maargoed...