Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2068527 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #125 Gepost op: 2006/08/23, 15:48:34 »
Citaat van: Kelderkeuken
Met compiz kan je een plaatje plaatsen op de bovenste en onderste kant van de cube. Helaas draait het plaatje mee zodat het altijd 'rechtop' staat ten opzichte van de voorste desktop. Hierdoor zie je een schokkerige rotatie van het plaatje als je met de cube draait. Ik weet niet of dit uit te zetten is, ik heb het in ieder geval niet gevonden.
gconf-editor

compiz -> apps -> plugins -> cube -> screen0 -> options -> rotate_images

;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #126 Gepost op: 2006/08/23, 15:49:56 »
Citaat van: Jerry
oke will try soon. nu geen tijd maar tnx anyways.....Ik zal het eens proberen oke :) Tnx.... En anders herinstalleer ik 'm wel opnieuw.....alleen ik heb al heel lang geen USP update meer gezien, kan dit kloppen?
USP is al een tijd niet ge-update, maar chanders etc. is er nog wel mee bezig.. ik weet ook niet of de repository up to date is. De versie die ik heb van USP is 0.41 (rechtermuisknop op usp -> About)

edit:
oh, en over compiz: jij hebt een ATI kaart, daarom kan je die howto zoiezo NIET letterlijk volgen! (dat stond er ergens bij dacht ik) als ik mijn ATI pc trug heb pas ik die howto nog wel een keer aan.. ik weet wat er anders moet, maar ik test het liever eerst

cad4linux

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 2006/08/23, 15:59:41 »
Screennie van Xubuntu dapper is gemaakt in res 1024*768 en geresized naar 800*600 (is vaak mooier resultaat) Je ziet Bricscad draaien.

Screennie van Arch 0.7 (oud) is gemaakt in res 1600*1200 (ZEER GROOT)

« Reactie #128 Gepost op: 2006/08/23, 17:16:41 »
Citaat van: profoX
compiz -> apps -> plugins -> cube -> screen0 -> options -> rotate_images
Doh! Heb ik weer niet goed gekeken.

In dat geval gebruik ik deze: cube_free.png

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #129 Gepost op: 2006/08/23, 17:39:10 »
Ik krijg mijn skydome niet aangepast. Wat doe ik fout?
Ik heb een .png image van 1200x600 pixels
Ik doe gconf-editor
apps/compiz/cube/screens/options
De waarde voor skydome op "waar" gezet.
Bij de waarde voor skydome_image heb ik 't path geplaatst.
Nu is mijn achtergrond donkerblauw ipv zwart maar ik had gedacht wolkjes met een zonnetje te krijgen ... sad.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Jerry

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 2006/08/23, 20:47:38 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Jerry
oke will try soon. nu geen tijd maar tnx anyways.....Ik zal het eens proberen oke :) Tnx.... En anders herinstalleer ik 'm wel opnieuw.....alleen ik heb al heel lang geen USP update meer gezien, kan dit kloppen?
USP is al een tijd niet ge-update, maar chanders etc. is er nog wel mee bezig.. ik weet ook niet of de repository up to date is. De versie die ik heb van USP is 0.41 (rechtermuisknop op usp -> About)

edit:
oh, en over compiz: jij hebt een ATI kaart, daarom kan je die howto zoiezo NIET letterlijk volgen! (dat stond er ergens bij dacht ik) als ik mijn ATI pc trug heb pas ik die howto nog wel een keer aan.. ik weet wat er anders moet, maar ik test het liever eerst
Oke tnx, Dat stel ik op prijs. Ik hoor het wel als je die ATI pc terug hebt. Tnx mate !

Jerry

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: 2006/08/23, 20:50:14 »
Over dat USP: Ik heb versie 0.33. IK krijg geen updates. Heb toen de oudere repo's verwijders, weer jij welke dat was profox? USP zit nu in een andere repo als toen, kan dat de oorzaak zijn dat ie MIJN USP niet update?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #132 Gepost op: 2006/08/23, 22:58:53 »
@ Bartek
Tijdje geleden dat ik er nog mee speelde, maar moet het niet een bepaald type zijn, png als ik mij niet vergis?

budster

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: 2006/08/23, 23:02:10 »
ok, ik wil ook met dat conpiz gaan klooien, maar er lopen zoveel draadjes ik weet niet waar ik moet beginnen met lezen.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #134 Gepost op: 2006/08/23, 23:28:07 »
@Zappa: ja dat klopt het moet een .png zijn en die heb ik ook. ik heb ook ergens gelezen dat 't formaat ofwel vierkant moest zijn (bijv 512x512) ofwel x2 (bijv:512x1024). Voor de rest heb ik de how to gevolgd van een gentoo forum maar buiten 't feit dat de kleur blauw is geworden is er niets gebeurd zoals ik 't wil dus ik mis ergens iets. Maar wat?

@ budster: Ik weet niet welke hardware je gebruikt maar voor nVidia heeft profoX hier een mooie how to geschreven en voor ATI heeft Zappa er 1tje geschreven.
Die van profoX werkt op mijn nVidia-bak uitmuntend, mijn GForce5200 kaart laat niet 1 steekje vallen. Super.
't Heeft wel wat werk gekost voor ik 't zover gekregen heb.

Hier de link: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1660
De how to's staan op de eerste pagina ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

• Gast
« Reactie #135 Gepost op: 2006/08/23, 23:34:46 »
mm... dat moest ik dus even opzoeken ... erg he, tis ATI dus Zappa is de man, wel jammer dat hij er niet meteen in de wiki heeft gezet.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #136 Gepost op: 2006/08/24, 08:11:59 »
Feel free man. Mijn werkgever vind nu al dat ik teveel surf :D

budster

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: 2006/08/24, 12:02:14 »
Citaat van: zappa
Feel free man. Mijn werkgever vind nu al dat ik teveel surf :D
Zeg maar tegen hem dat jouw vriendjes online vinden dat jij teveel werkt.

Jerry

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 2006/08/24, 12:29:27 »
Werken? Wat is dat? :P Ik ben veel liever online :P haha

kennylog

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: 2006/08/29, 16:07:05 »
nog eens xfce geprobeerd :) ben er wel tevreden over

Saamelainen

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 2006/08/29, 16:24:49 »
Hallo kennylog,

Kun je die automatix niet uit je onderschrift halen? Die wordt hier helemaal niet gewaardeerd door de problemen die dat ding heeft veroorzaakt.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/311

« Reactie #141 Gepost op: 2006/08/29, 16:43:25 »
Anders haalt Dennis het waarschijnlijk wel uit zijn reclame vakje. :P

en voorje vragen hierover hebt?
Nee Automatics gebruik je NIET in Ubuntu.

Je hebt 3 mogelijkheden om te installeren endat is genoeg.
Automatics gebruik je in andere Distro's
Niet in Debian of Ubuntu.

Of je moet destructief aangelegd zijn natuurlijk.
mja kan je net zo goed reclame maken voor formateren :)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #142 Gepost op: 2006/08/29, 16:46:50 »
Kennylog is vrij om daar te zetten wat hij wil. Automatix is software die wij hier niet waarderen, en dus zouden wij het inderdaad wel leuk vinden als Automatix uit jouw signature verdween, maar ik zie niet in waarom iemand het recht zou hebben dat eruit te halen in zijn plaats.

« Reactie #143 Gepost op: 2006/08/29, 17:04:13 »
Ik hou mijn hart al vast ... ik wil een cursus Linux volgen en zie net dat ze Ubuntu 6.06 gebruiken, maar dat we de derde les ook gaan kennis maken met Automatix en Easybuntu.  Ik zou alleen al willen inschrijven om dat spektakel mee te maken, als ik de reacties op het forum hier zo lees. ;-)

kennylog

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 2006/08/29, 17:16:27 »
tis al weg hoor :), maar eigenlijk ging het hier over desktops :)

no problem trouwens als jullie er niet van houden, ik heb er alleen nog geen moeilijkheden mee gehad, ik wist niet dat er vijandigheid tegen was :) verder fijn om een nederlands ubuntu forum te hebben

« Reactie #145 Gepost op: 2006/08/30, 09:24:46 »
Vijandigheid is een groot woord.  Er komen gewoon veel problemen te voorschijn bij mensen die

Offline Hij

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2006/08/30, 11:00:17 »
Ik heb ook gebruik gemaakt van automatix, had die al erop gezet voordat ik hier op dit forum terecht kwam. Heb niet echt problemen gehad ermee, maar weet dat dat niet persce hoeft en misschien nog problemen gaat veroorzaken. Ik heb geen zin in een herinstallatie. Is het ook mogelijk om automatix eraf te gooien compleet? Of kan dat alleen met formateren en opnieuw installeren?

« Reactie #147 Gepost op: 2006/08/30, 11:25:38 »
Het probleem ligt in het feit Waarop   werkt met installeren-onthouden-bijwerken van zijn register's.
Automatix werkt overal omheen en doorheen, waardoor niet meer weet wat er nu geinstalleerd is, waar het geinstalleerd is, wat de dep's zijn enz enz enz.

Dit houd in dat wanneer je iets nieuws installeerd met automatix het kan botsen met andere software en dus je systeem instabiel kan maken of kan slopen, wanneer er file's vervangen worden door automatix waar het huidige systeem afhankelijk is.

Daarna krijg je probleem als je pakketten gaat uninstallen, met dezelfde werkwijzen.

De kracht van is nu juist die registers, en wanneer je dit gaat ondermijnen sloop je je systeem met alle gevolgen van dien.
Nu zal een heel erg ervaren Linux gebruiker de boel nog wel weten te herstellen als het fout gaat, en of weten wat wel en niet kan met installeren,
Maar een newby on the block zal heel droevig naar zijn scherm kijken wanneer hij een zwart beeld krijgt met een knipperende cursor, of wanneer zijn systeem niet meer boot.
Die zal meteen afgeschrikt worden van Linux met alle gevolgen van dien.
En dat moet je niet willen , denk ik ?

Wanneer je een perfect-stabiel werkend systeem wilt hebben moet je werken met zoals het bedoeld is.

Je gaat thuis ook niet met een stofzuiger water opzuigen ??
Owja het gaat een tijdje goed natuurlijk, tot het water in de motor komt en dan is de stofzuiger kapot.

Een bout&moer losdraaien met een steek-ring sleutel werkt perfect.
Tuurlijk kan het ook met een hamer, mja of je het naderhand weer in elkaar kan zetten ???

Nudan, zie automatix als die hamer :P

srry dat ik een beetje cru was in mijn post hierboven, maar ik denk aan alle nieuwe mensen die de GROTE stap zetten naar Ubuntu, en ik zou het zeer triest vinden als door dit soort proggie's hun overstap tot een grote teleurstelling uitloopt.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Hij

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2006/08/30, 12:22:45 »
duidelijke uitleg!
Ik kwam er nooit goed achter waarom automatix zo slecht was, alleen dat met je systeem knoeit. Maar als er veel mensen zijn die er geen last van hebben, waaronder ik, dan is dat toch raar als mensen zeggen dat het knoeit met ubuntu. Nu snap ik ook goed waarom dit in de toekomst nog problemen kan gaan opleveren voor mij (en veel andere). Dan toch maar een herinstallatie doen van ubuntu ... :(

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2006/08/30, 12:41:48 »
@ cad4linux, hoe heb je bricscad werkend gekregen? tgz of rpm omgezet?