Beste Eendje,
Mijn emailadres werkt inmiddels weer, dus als je wilt mag je het document (met screenprints) daarheen sturen.
Ik heb jouw uitleg inmiddels geprobeerd, maar ik krijg bij jouw uitleg voor het 'Zet een vinkje bij Automatische bestandsnaam extensie' in het scherm niet de optie 'automatische bestandsextensie'. Hoe kan dit? Een ander punt is wanneer ik een generic printer kies staat er in het scherm vermeld over PPD printer, moet ik dit aanvinken? En als ik bij Generic printer in het scherm op forward klik krijg ik een optiescherm waarin ik moet vermelden of de generic printer een text only ptinter is + een heleboel andere opties. Moet ik hier text only of bijv. postscriptprinter kiezen?
Excuus voor mijn vragen, maar ik ben net overgeschakeld op 7.10 en kan niet meer printen.
Groeten John K.
- automatische bestandsextensie
Deze vraag kun je in Gutsy negeren. Ik heb de beschrijving aangepast hierop
- generic printer vraag
Je moet controleren of boven in het scherm het keuzerondje voor
Select printer from database is aangevinkt. Kies daarna generic en klik op volgende. Dat PPD gebeuren kun je verder vergeten.
- textonly etc.
Kies gewoon links Postscript en ga verder (stond ook in de beschrijving)
- map niet in netwerkplaces
Oeps. Ik was vergeten dat je elke gebruiker ook nog op de Ubuntu machine bij Samba nmoet aanmelden. Je doet dat als volgt:
Open het terminal venster
Toepassingen . Hulpmiddelen > Terminal venster.
type voor elke gebruiker het volgende in:
sudo smbpasswd -a gebruikersnaam
Als je op enter drukt wordt eerst het root password gevraagd (het password dat je normaal ook gebruikt in bijvoorbeeld Synaptic). Daarna moet je 2x het password van de betreffende gebruiker invoeren.
De aangepaste beschrijving mail ik je ook nog toe.