Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NGF Regel Examen en wine  (gelezen 2733 keer)

Offline ub_novice

• Lid
NGF Regel Examen en wine
« Gepost op: 2008/02/29, 20:27:49 »
Heb net wine geinstalleerd en daarna volgens de aanwijzingen in Documentatie/Werken met Ubuntu/Werken met Wine het NGF Rgel Examen Oefenen gepoogd werkend te krijgen. Wanneer ik het in de terminal opstart met het commando -wine NGFRegelExamenOefenen.exe- opstart dan werkt het maar bij opstarten via wine in -toepassingen/wine/browse C:/Drive/Program Files/NGFRegelExamen/NGFRegelExamenOefenen.exe- dan wordt het bijbehorende examen.adb niet gevonden en start het zaakje dus niet op. Zou er ook graag een shortcut voor willen creeren zodat het een en ander met een klik opstart.
Heeft iemeand een tip?
BvbD, ub_novice
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

NGF Regel Examen en wine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 20:43:18 »
Heb je in je menu geen wine staan met symbool, zo'n glas.?
Daar kan ik de programmaatjes opstarten die met wine geïnstalleerd zijn.
Als je dat niet hebt zou je een starter kunnen aanmaken met daarin het commando wine en het pad naar het programma. Systeem--.Voorkeuren-->Hoofdmenu--> Een categorie selecteren waar je de starter wilt hebben en dan Nieuw item  kiezen, gegevens invullen en klaar.
Hoop dat je zoiets bedoelt. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ub_novice

• Lid
NGF Regel Examen en wine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/29, 21:57:58 »
Heb wine in toepassingen staan maar denk dat het opstarten niet werkt vanwege het examen.adb file. Staat overigens wel in dezelfde map als de .exe
Kan ook zijn dat het installeeren met wine niet helemaal gelukt is. Zal eerst je tip maar proberen want als het zo werkt is het ook OK.
Groet en merci, ub_novice

Offline ub_novice

• Lid
NGF Regel Examen en wine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/29, 22:36:58 »
Moet het commando voor de starter op dezelfde manier als in de terminal? Dus het pad en dan /wine xxxx.exe? Moet het pad beginnen met /home/ en dan de rest?
Heb het nog niet echt door.
Groet, ub_novice

Wanner ik het volgende invoer wordt het examen.adb file niet gevonden
carel@carel-laptop:~$ wine WinProgs/NGFRegelExamen/NGFRegelExamenOefenen.exe
fixme:shell:FileIconInit (true)
carel@carel-laptop:~$

In de map NGFRegelExamen staand gaat het wine commando goed.
Voor mij een raadsel

05-03-2008
Heb beide files, de .exe en de .adb in de 'user' map geplaatst en toen met Hoofdmenu onder Wine met het commando wine NGFRegelExamenOefenen een nieuwe starter gemaakt. Met zo'n kort pad werkt het.
Misschien hebben golf liefhebbers hier wat aan, alhoewel de regels boring zijn.