Ik heb onze wiki al aangepast: http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubFoutenLijstAlleen de volgorde moet weer goed gezet worden.@Seysayux: weet je toevallig ook sinds welke versie van grub de nummers veranderd zijn? En welke versie van Grub in welke Ubuntu zitten? Het kan nu zo zijn dat de fouten in Dapper anders zijn dan in bijv. Hardy.
Misschien een domme vraag: maar waarom is "Grub Error 26" niet opgenomen? Bestaat die dan niet meer?
Lijst is nu klaar, ik heb nog extra uitleg gegeven m.b.t. het verschil tussen Stage 1, Stage 2, en Stage 1.5
fdisk /dev/hda!
Ik heb nog een vraag over de toelichting op error 5. Daar staat het volgende commando:Code: [Selecteer]fdisk /dev/hda!Is dat uitroepteken wel goed? Of hoort het gewoon niet bij het commando zelf?
Citaat van: Pjotr op 2008/12/31, 19:14:51Ik heb nog een vraag over de toelichting op error 5. Daar staat het volgende commando:Code: [Selecteer]fdisk /dev/hda!Is dat uitroepteken wel goed? Of hoort het gewoon niet bij het commando zelf?Dat hoort inderdaad niet bij het commando.