Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flashplayer 9 plugin update  (gelezen 2768 keer)

JimZ

• Gast
flashplayer 9 plugin update
« Gepost op: 2008/02/07, 18:06:26 »
Betreft Ubuntu 7.10 64bit.

Vandaag via de updatemanager een nieuwe versie van de flashplugin nonfree versie 9 binnengekregen.

Alleen installeert ie niet. Krijg een foutmelding:
md5sum mismatch install_flash_player_9_linux.tar.gz
The Flash plugin is NOT installed
Een herinstallatie via Synaptic geeft hetzelfde resultaat.

Hebben meer mensen dit ervaren en wachten we gewoon op een correctie of ben ik het enige slachtoffer en heb ik dus en probleem?

Gr,
Jim

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 18:16:02 »
Gedoe met de Flashplayer: vandaag hier ook gehad (op 32-bits).

Opgelost als volgt:
- *volledige* verwijdering van Adobe Flash Player via Synaptic
- herinstallatie door Youtube te bezoeken en daar een filmpje aan te klikken: Firefox vraagt automatisch om installatie van de plugin. Stappen volgen en klaar.

Groet, Pjotr.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 18:21:49 »
Ubuntu MATE 16.04

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 18:35:32 »
Bij mij haalde hij de nieuwe flashversie eerst niet van internet, maar van /var/cache/nogwat
Dat ging dus fout.
Dat bestand heb ik weggehaald en flashplugin-nonfree opnieuw geïnstalleerd. Dit ging verder prima en flash werkt ok.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 19:12:54 »
irritante update. idd verwijderd via de synaptic, en maar weer opnieuw.....:(

Offline Dave

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/07, 19:19:54 »
hmmm meerdere last van gehad dus.
Hier niks problem.

JimZ

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/07, 22:23:02 »
Oké, een ruime keus aan oplossingen.

Ik heb (zomaar willekeurig) Johanvd's oplossing eruit gepikt en inderdaad, probleem is weg :) .

Dus hartelijk bedankt allemaal.

Gr,
Jim

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/07, 23:11:33 »
Citaat van: Schiemanski
Bij mij hielp dit:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20811  (#8)
Na die vervelende update heb ik ook deze oplossing gebruikt

JimZ

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/07, 23:20:43 »
Bobby schreef:

Citaat
Schiemanski schreef:

Bij mij hielp dit:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20811  (#8)

Na die vervelende update heb ik ook deze oplossing gebruikt
Ja, die had ik ook gevonden voordat ik dit topicje opende maar met het oog op toekomstige updates hou ik het toch liefst zoveel mogelijk bij Apt en consorten.

Gr,
Jim

« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/08, 07:50:43 »
Inmiddels heb ik m ook moeten fixen.
Jammer dat flaters zoals dit linux geen goed doen, erg onprofessioneel.
Controleert canonical deze updates wel ?
Wordt er voor het testen van dit soort centrale zaken ook testeffort van de community gevraagd ?
Zo ja dan wil ik daar best aan mee doen om dit soort flaters te voorkomen in de toekomst.

Monk.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/08, 08:37:46 »
Citaat van: Monkwarrior
Inmiddels heb ik m ook moeten fixen.
Jammer dat flaters zoals dit linux geen goed doen, erg onprofessioneel.
Controleert canonical deze updates wel ?
Wordt er voor het testen van dit soort centrale zaken ook testeffort van de community gevraagd ?
Zo ja dan wil ik daar best aan mee doen om dit soort flaters te voorkomen in de toekomst.

Monk.
Ik moet zeggen dat dit probleem mij grijze haren bezorgde, in Konqueror is het probleem helemaal een ramp. Op dit moment gebruik ik Hardy (daarin is het probleem opgelost) om bezig te blijven met Kubuntu en Windows XP als OS om normaal op te werken. Een heel draadje over het probleem en de aangedragen oplossingen en problemen bij het toepassen van deze oplossingen vind je hier. Geen blunder van Canonical dus. Met een beetje doorlezen ontdek je zelfs waarom het probleem niet zomaar even opgelost kan worden:

Adobe updated the flash plugin. Due to their license, we must download and install their file. This breaks the Gutsy package. We have TWO choices:
  1) Don't update the package and have a broken package that no-one can use (aside from the more technically minded)
  2) Update the package and have a package that everyone can use, except for konqueror users.
 It seems that because we have no control over Adobe, the ball is in konqueror's court and they need to patch. (If their users plan on using flash)

A third solution, if possible, would be to see if Adobe keeps older versions of flash available for download and update the package to pull that.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/08, 09:04:09 »
Ook ik ben er via trial and error geraakt met Pjotrs benadering.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/08, 09:09:17 »
Dat pakket is al gefixt. Via Synaptic zou je nu gewoon weer een goede versie binnen moeten kunnen halen.
Ik ontving gisteren iig automatisch een update die het probleem verhielp.

EDIT: ik had het corrupte pakketje binnengehaald via het metapakket 'Ubuntu restricted extras'. Weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/08, 11:07:44 »
Citaat van: JvH
Dat pakket is al gefixt. Via Synaptic zou je nu gewoon weer een goede versie binnen moeten kunnen halen.

EDIT: ik had het corrupte pakketje binnengehaald via het metapakket 'Ubuntu restricted extras'. Weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Zo is het bij mij ook gegaan pakketje stond klaar gewoon installeren en klaar is kees, alles via synaptic pakket beheer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/08, 11:41:22 »
Voor de onervaren gebruikers net als ik is dat IMHO toch de beste tip: vertrouw op Synaptic :)
Je kunt zo'n slecht werkend pakket beter gewoon laten staan en wachten tot er een update beschikbaar komt. Vooral als er een ernstige fout in zit, zoals nu met Flash het geval was, kun je er volgens mij wel van uit gaan dat het snel gefixt en uitgedraaid wordt.
Da's iig een stuk veiliger dan handmatig dingen (proberen) te installeren. Nu maar hopen dat dit voor de open source ATI-driver ook eens gaat gebeuren, want handmatig installeren durf ik nog niet aan :P

« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/08, 12:16:00 »
Citaat van: JvH

Confirmed.... alleen is de fix gedeeltelijk kwam ik achter. Werkt nog steeds niet met Konqueror (al blijft de irritante foutmelding voor de verandering achterwege en dat is al een hele vooruitgang :D). Met Firefox werkt het prima.
Overigens wordt Flash niet meer mee geïnstalleerd met kubuntu-restricted-extras zag ik tijdens de installatie, je moet nu flashplugin-nonfree installeren.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]