Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma laten draaien onafhankelijk van plaats.  (gelezen 562 keer)

Programma laten draaien onafhankelijk van plaats.
« Gepost op: 2008/01/20, 15:44:31 »
Hallo,

Ik heb op m'n pc gimp gecompileerd met als prefix /opt/gimp. Nu is er een nieuwe versie uitgekomen, maar ik wou m'n oude versie niet verwijderen, ik heb de nieuwe gecompileerd onder /opt/gimp-2.4 ,en voor de duidelijkheid de oude hernoemd naar /opt/gimp-2.3. Nu begint die oude iedere keer weer te klagen dat hij dingen in /opt/gimp niet vind, terwijl hij in /opt/gimp-2.3 moet kijken. Welke flags moet ik doorgeven om ervoor te zorgen dat ik die /opt/gimp (als dit de prefix is) kan hernoemen naar /opt/gimp-2.3 of zelfs /opt/huppeldepup. Oftewel: hoe zorg ik ervoor dat een programma kan draaien onafhankelijk van in welke map het steekt en waar de libraries zitten? /bin, /sbin, /share en /lib zitten in dezelfde map.

Ik heb iets gehoord van statisch linken en dynamisch linken, heeft dit er iets mee te maken?

Op Mac OS gaat dit, kijk maar naar hun appdirs: daar kan je gimp gewoonweg verplaatsen, hernoemen, etc....

Ja, dit heeft inderdaad iets te maken met m'n appdirs-voor-linux project.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Programma laten draaien onafhankelijk van plaats.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 17:52:38 »
Ik heb dit gevonden:

http://autopackage.org/docs/binreloc/

Zal eens nalezen...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net