Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pics in Evolution html-nieuwsbrieven niet zichtbaar  (gelezen 1453 keer)

Offline canti

• Lid
pics in Evolution html-nieuwsbrieven niet zichtbaar
« Gepost op: 2007/12/22, 15:04:00 »
Oeps, ik zag dat nu pas dat http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19622 reeds afgesloten was nadat ik daar mijn vraag had geplaatst. Nu bij deze een nieuwe topic.

Het gaat dus om verminkte html-opmaak en niet zichtbare pics, ook niet nadat ik ctrl-i had gebruikt, of afzender in adresboek had geplaatst.

Enig idee hoe dat te verhelpen? Overigens ging dat in Thunderbird over het algemeen beter.

canti

« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/22, 15:56:19 »
Citaat van: canti
Oeps, ik zag dat nu pas dat http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19622 reeds afgesloten was nadat ik daar mijn vraag had geplaatst. Nu bij deze een nieuwe topic.

Het gaat dus om verminkte html-opmaak en niet zichtbare pics, ook niet nadat ik ctrl-i had gebruikt, of afzender in adresboek had geplaatst.

Enig idee hoe dat te verhelpen? Overigens ging dat in Thunderbird over het algemeen beter.

canti
Kijk eens onder optie, over iets over weergave, daar kan je neerzetten dat de plaatjes altijd gedownload moeten worden

(kan niet heel specifiek zijn, zit niet achter me linux pc)

Offline canti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/22, 16:26:45 »
Thijssen,

Ik heb uiteraard "afbeeldingen ophalen als de afzender in het adresboek staat" aangevinkt en ervoor gezorgd dat de afzenders in het adresboek staan. Bij sommige nieuwsbrieven werkt het prima, bij enkele andere niet. Misschien andere soort plaatjes of bij afzenders opgemaakt met behulp van windows-programma?

Is het bekend dat Evolution meer moeite met html-mails heeft dan Thunderbird?

canti

Offline canti

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 11:19:15 »
Geen reactie...

Of niemand heeft problemen met html-opmaak in Evolution, of niemand weet een oplossing?

Ik hou er voorlopig gewoon op dat Evolution minder sterk is in html is en ik hoop dat bij volgende Evolution-versies de html-nieuwsbrieven beter kunnen weergeven. Onder jullie zullen er ongetwijfeld ook mensen zijn die geabonneerd zijn bij Planet Internet. Ik ben er tevreden over, alleen dat ze niet zo Linux-minded zijn. Zo is de maandelijkse factuur per e-mail sterk verminkt in Evolution (overigens ook in Tunderbird). Enfin, misschien moet ik er maar mee leren leven.

Zalige Kerstmis alvast!

canti

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/24, 22:15:54 »
Doet hij het wel in windows?

Offline canti

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/27, 10:04:49 »
Hallo Ubert,

Sorry voor de vertraging vanwege Kerstmis. Sinds de komst van Feisty gebruik ik helemaal geen windows meer in mijn laptop (hoera!). Zowel in windows als in ubuntu heb ik Thunderbird gebruikt, daar worden de meeste e-mails goed weergegeven. Een belangrijke uitzondering hierop is de factuur van Planet Internet die in alle gevallen (windows, ubuntu, thunderbird, evolution) sterk verminderd wordt weergegeven.

Sinds de introductie van Gutsy gebruik ik nu Evolution vanwege het betere adresboek en de betere integratie in Gnome. Het valt mij wel op dat de html-opmaak in e-mails minder goed wordt weergegeven dan in Thunderbird. Wat ik me nu daarom afvraag of het aan evolution ligt en dat daar dus niks aan te doen valt.

Hoe denken jullie hierover?

Zalig Kerstmis van harte toegewenst!

canti

« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 11:18:23 »
Hier is het omgekeerde het geval:

Ik kreeg net een mailtje van Amnesty.
Ik werk met TB 2.0.0.12.

Wat blijkt: het Amnesty-logo wordt alléén weergegeven als Beeld>Berichtopmaak>Vereenvoudigde HTML (maar dan heb je lelijke grote letters)

Staat de opmaak op *originele* HTML, dan verdwijnt het logo; je zou precies het omgekeerde verwachten! Hel vreemd...
In Gmail en Evolution wordt het logo correct weergegeven.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/09, 12:59:38 »
Citaat van: canti
Hallo Ubert,

Sorry voor de vertraging vanwege Kerstmis. Sinds de komst van Feisty gebruik ik helemaal geen windows meer in mijn laptop (hoera!). Zowel in windows als in ubuntu heb ik Thunderbird gebruikt, daar worden de meeste e-mails goed weergegeven. Een belangrijke uitzondering hierop is de factuur van Planet Internet die in alle gevallen (windows, ubuntu, thunderbird, evolution) sterk verminderd wordt weergegeven.

Sinds de introductie van Gutsy gebruik ik nu Evolution vanwege het betere adresboek en de betere integratie in Gnome. Het valt mij wel op dat de html-opmaak in e-mails minder goed wordt weergegeven dan in Thunderbird. Wat ik me nu daarom afvraag of het aan evolution ligt en dat daar dus niks aan te doen valt.

Hoe denken jullie hierover?

Zalig Kerstmis van harte toegewenst!

canti
Over het algemeen totaal geen problemen met html in beide progjes.
die factuur van Planet staan inderdaad altijd de bedragen door elkaar.