Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware  (gelezen 23822 keer)

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #25 Gepost op: 2008/02/17, 10:38:40 »
GNUCash heb ik bekeken, ik vind het niet echt lekker werken. SQL Ledger zag er op demo site erg goed uit, dus heb ik via Synaptic dat binnengehaald, alleen nu nog aan de praat zien te krijgen
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #26 Gepost op: 2008/02/17, 14:08:17 »
Ik ben GNU cash ook even aan het testen.
Het is jammer dat "nog" niet veel goede software hiervoor is voor Linux.

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #27 Gepost op: 2008/02/17, 16:33:17 »
Is er hier misschien iemand die WEL gebruik maakt (of gemaakt heeft) van SQL-Ledger, en het zelf aan de praat heeft gekregen?

Inmiddels heb ik kunnen verbinden met de sql-ledger map, het lukt me alleen nog niet een dataset aan te maken, een user toe te voegen en te kunnen inloggen in het programma.

Iemand ervaring hiermee?

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #28 Gepost op: 2008/02/17, 20:38:16 »
Ik heb even op de website gezocht of er een handleiding te vinden is en kwam het onderstaande tegen:
http://www.sql-ledger.org/cgi-bin/nav.pl?page=source/readme.txt&title=README
Misschien heb je er iets aan.

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #29 Gepost op: 2008/02/17, 21:26:28 »
Ik zit nu al een uurtje of wat te klooien met die README van het linkje, maar ik kom er niet uit. Echt systematisch is ie niet geschreven.
Ten eerste kan ik in de root niks standaard doen, ik doe dit met sudo, dan lukt het wel.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
perl setup.pl
dan vraagt ie:
Enter httpd owner []:
Enter httpd group []:

Wat vul je nou hier in????? of gewoon leeglaten?

Wat ik ook doe, het gaat niet goed. Iemand een stappenplan wat een stuk helderder is dan de README?

Ik zie het graag. :)
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #30 Gepost op: 2008/02/18, 07:46:26 »
Citaat van: Faiz
Ik zit nu al een uurtje of wat te klooien met die README van het linkje, maar ik kom er niet uit. Echt systematisch is ie niet geschreven.
Ten eerste kan ik in de root niks standaard doen, ik doe dit met sudo, dan lukt het wel.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
perl setup.pl
dan vraagt ie:
Enter httpd owner []:
Enter httpd group []:

Wat vul je nou hier in????? of gewoon leeglaten?

Wat ik ook doe, het gaat niet goed. Iemand een stappenplan wat een stuk helderder is dan de README?

Ik zie het graag. :)
Aan die readme mist inderdaad wel het een en ander. Een betere beschrijving staat op http://wiki.ledger123.com.

Inmiddels kan ik mezelf aanmelden. Het had bij mij vooral te maken met de apache settings.

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #31 Gepost op: 2008/02/20, 13:05:46 »
Ik ben dus een absolute n00b en a-technisch, dat ik mijn wifi pratend heb gekregen baseer ik op louter geluk ;) . Maar in de handleiding van wiki.ledger123 staat dat je je apache server moet herstarten. Hoe doe je dat? (ja I know, te veel met windows wizards gewerkt ;) )

Maar niemand in the house een installatie handleidinkje met scherm printjes?
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #32 Gepost op: 2008/02/20, 14:19:09 »
Sql ledger ziet er goed uit maar ik kan op de een of andere manier maar niet wennen aan de demo.
Is er ook een ander alternatief voor bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/netherlands/dynamics/producten/nav/default.aspx

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #33 Gepost op: 2008/02/20, 20:38:50 »
Ik zit even met de wiki.ledger123 te werken om sql-ledger te installeren. Ik zit alleen met het volgende probleem. Ik kan het bestand sql-ledger-httpd.conf niet aanpassen. Ik schijn geen rechten te hebben om in de /etc map dingen aan te passen. Hoe kan ik dit omzetten dat ik wel rechten heb om daar bestanden aan te passen?
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #34 Gepost op: 2008/02/20, 22:42:05 »
Ik zit inmiddels in de fase dat ik gebruikers kan aanmaken. Alleen gaat er iets niet goed met het wegschrijven van de profielen
Dit is de foutmelding, hoe kan ik dit fixen? (ik heb de rechten van de betreffende map al veranderd)

Error!

could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/var/run/postgresql/.s.PGSQL.5432"?
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #35 Gepost op: 2008/02/21, 12:59:37 »
Ik kwam onderstaand opensource programma tegen en ziet er goed uit.
Alleen weet ik niet of het ook in het Nederlands en heb alleen de demo bekeken.

http://www.openbravo.com/

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #36 Gepost op: 2008/02/21, 14:49:29 »
Citaat van: Faiz
Ik zit even met de wiki.ledger123 te werken om sql-ledger te installeren. Ik zit alleen met het volgende probleem. Ik kan het bestand sql-ledger-httpd.conf niet aanpassen. Ik schijn geen rechten te hebben om in de /etc map dingen aan te passen. Hoe kan ik dit omzetten dat ik wel rechten heb om daar bestanden aan te passen?
Volgens mij heb ik dat gedaan met sudo gedit.

Soms is dat wel een nadeel van erg veel proberen: ineens werkt het maar waardoor ook alweer?

Ik weet in ieder geval hoe ik ben begonnen: door "gewoon" vanuit synaptic sql-ledger te installeren (dan worden alle benodigde andere progs ook meteen geïnstalleerd), de sql-ledger map (die zet synaptic onder "usr/share") verwijderen en vanaf dat punt de wiki.ledger123.com te volgen.

Ergens staat ook wel een commando om apache opnieuw op te starten maar dat zag ik pas later. Ik heb het met een paardemiddel gedaan (PC herstarten).

De enige "echte" handleiding kan worden besteld bij wql-ledger.nl voor iets van € 190. Nog geen geld voor zo'n goed programma, maar ik krijg wel het gevoel van er een slaatje uit slaan...

Offline Faiz

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #37 Gepost op: 2008/02/21, 16:36:53 »
Citaat van: ubby
Ik kwam onderstaand opensource programma tegen en ziet er goed uit.
Alleen weet ik niet of het ook in het Nederlands en heb alleen de demo bekeken.

http://www.openbravo.com/
Nice! :)
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #38 Gepost op: 2008/02/21, 19:59:48 »
Het ziet heel goed, naar mijn mening overzichtelijker dan sql ledger.
Ik zit zelf nog een beetje de demo te testen maar het is een mooi programma en naar mijn idee een goed alternatief voor dure betaal software voor zover ik kan zien.

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #39 Gepost op: 2008/02/22, 10:47:45 »
Citaat van: ubby
Het ziet heel goed, naar mijn mening overzichtelijker dan sql ledger.
Ik zit zelf nog een beetje de demo te testen maar het is een mooi programma en naar mijn idee een goed alternatief voor dure betaal software voor zover ik kan zien.
Tja, ik heb bij SQL-ledger eigenlijk ook nog teveel vragen, en dan nog het meest over de "logistieke" zaken. Wat is de plaats van de bestanden, de datasets, de backups. Hoe andere bstanden te converteren etc.

Ik wil toch nog wel het een en ander te weten komen alvorens ik er serieus over ga nadenken over te stappen van mijn vertrouwde windows-progje.

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #40 Gepost op: 2008/02/22, 11:31:11 »
Als je op de download pagina kijkt van Openbravo staat er ook een Windows installer bij.
Dus je kan het naar mijn idee ook testen op een Windows pc en als het bevalt de overstap naar Linux maken.
Mijn voorkeur heeft het om het eerst te testen door middel van de online demo en als het je goed bevalt kan je het op je Linux pc installeren en heb je hiervoor geen Windows meer nodig.

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #41 Gepost op: 2008/02/22, 11:43:45 »
Citaat van: ubby
Als je op de download pagina kijkt van Openbravo staat er ook een Windows installer bij.
Dus je kan het naar mijn idee ook testen op een Windows pc en als het bevalt de overstap naar Linux maken.
Ai, soms komen mijn woorden wel eens verkeerd over ;)

Wat ik bedoel is dat ik beetje bij beetje aan het overstappen ben van Windows naar Ubuntu. Momenteel gebruik ik alleen nog Windows vanwege een boekhoudprogramma waar nog geen Linux-equivalent van is (al zijn ze daar *misschien* wel al mee bezig), en de professionele belastingprogramma's van Kluwer, waar ik vooralsnog geen Linux-variant van zie komen.

Ik ben dus eigenlijk nog steeds op zoek naar een waardige vervanging. Tot die tijd blijf ik toch maar gebruik maken van de "vertrouwde" progs...

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #42 Gepost op: 2008/02/22, 13:02:13 »
Ok, ik snap hem:-)

Als ik eerlijk ben heb ik eigenlijk nog niet echt een goed Linux alternatief gevonden voor een boekhoudprogramma.
Dit is wel jammer omdat je naar mijn idee veel zakelijke gebruikers makkelijker de overstap kan laten maken.
Ik kwam Openbravo op zoektocht tegen en tot dusver heeft deze nog de meeste opties en ziet er het beste uit (grafisch).
Alleen mis ik nog de optie om bank afschriften te kunnen importeren en bijvoorbeeld belasting aangifte te doen vanuit het programma.

Offline Roel1963

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #43 Gepost op: 2008/02/22, 14:25:13 »
Citaat van: ubby
Alleen mis ik nog de optie om bank afschriften te kunnen importeren en bijvoorbeeld belasting aangifte te doen vanuit het programma.
Doel je hierbij op BTW aangifte? Want dat is inderdaad iets wat ik vanuit mijn windows-programma (Ohmega) wel kan.

Ik las trouwens net dat er van Ohmega wel degelijk een Linux versie is geweest maar die bleek niet goed te draaien (ze zijn er nu weer mee bezig begreep ik).

Geduld is een schone zaak ;)

Offline ubby

  • Lid
Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #44 Gepost op: 2008/02/22, 14:42:22 »
Ja, want dat kunnen de betere commerciële boekhoudprogramma's ook.
Het zou ook handig zijn als ze in Openbravo een optie zouden stoppen om bank afschriften te laden/importeren.
Dan zou het nog beter kunnen concurreren met dure Windows pakketten en de overstap voor bedrijven makkelijker te maken om naar Linux te gaan.
Want ik vindt Openbravo er wel veelbelovend uit zien.

Het is hopen dat Ohmega met een Linux versie komt:-)

kodi

  • Gast
Re: Klantenbeheer-, facturatie- en boekhoudsoftware
« Reactie #45 Gepost op: 2009/10/04, 22:11:11 »
Klanten zijn je bedrijf natuurlijk dus neem een CRM programma.
Microsoft, ACT of GoldMine bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf GoldMine en dat bevalt wel kun je ook mee mailen, agenda enz
maar ze kunnen allemaal vanalles gewoon kijken naar de prijzen