Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord weer naar English en taal in nederlands  (gelezen 735 keer)

Offline Nino1110

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Toetsenbord weer naar English en taal in nederlands
« Gepost op: 2007/12/01, 20:08:20 »
Hallo ,

Ik heb 2 vraagjes:

Hoe krijg ik mijn toetsenbord in het engels?

Want als ik hem instal via system -> Keyboard ( dacht ik ) en ik edit de layout naar engels en delete NL dan krijg ik nog steeds nederlands...
Ook als ik Use X configuration aanvink.
Weet iemand hoe ik zorg dat dit niet gebeurt?

En:

Hoe verander ik de systeemtaal in het Nederlands dus dat alles in het Nederlands is?

Alvast bedankt ,

Nino

Offline emargen

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/01, 20:45:10 »
Achteraf volledig Nederlandstalig maken, de volgende stappen volgen:

1. Zorg dat je verbinding hebt met het internet.
   2. In het menu Systeem open je het submenu Beheer en daar kies je Language Support.
   3. Bij ondersteunde talen kies je Dutch (indien van toepassing: verander het liggende streepje in het aanvinkvakje, door een volwaardige vink).
   4. Zet de standaardtaal op Dutch.
   5. Herstart de computer.
   6. Na de herstart ga je opnieuw naar het menu Systeem en open je het submenu Beheer en daar kiest je deze keer Synaptic Pakketbeheer.
   7.  Zoek naar myspell-nl, markeer het resultaat voor installatie en druk op Toepassen. Ubuntu is nu in het Nederlands!

Als je de taal hebt omgezet kun je nog eens opnieuw naar Systeem/Voorkeuren/Toetsenbord gaan. De toestensbord indeling die past bij jouw toetsenbord zou je daar moeten kunnen vinden.    Normaal gesproken wordt deze optie ook gewoon vastgehouden!!

Offline Nino1110

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/01, 20:49:52 »
Moet het perse met internet?
Kan ik anders niet via de CD Xubuntu herinstaleren?
En dan de toetsenbord goed zetten en taal?

Offline emargen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/01, 21:07:42 »
Het gaat erom dat je een werkende internetverbinding nodig hebt om pakketten te kunnen installeren via synaptic (de benodigde pakketten voor Ubuntu staan in diverse Repository's op websites). Da's de meest gevolgde en logische methode voor het bijwerken van Ubuntu. Het is eigenlijk heel eenvoudig en vooral gemakkelijk om te doen. Maar je kunt altijd een herinstall doen. Als je inmiddels veel werk aan je systeem hebt gedaan doe je dat normaal niet zo gauw, tenzij het echt nodig is....en dat is nu zeker niet het geval.

http://www.qhuba.com/index.php?Itemid=40&option=com_content

Offline Nino1110

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/01, 21:14:38 »
Citaat van: emargen
Het gaat erom dat je een werkende internetverbinding nodig hebt om pakketten te kunnen installeren via synaptic (de benodigde pakketten voor Ubuntu staan in diverse Repository's op websites). Da's de meest gevolgde en logische methode voor het bijwerken van Ubuntu. Het is eigenlijk heel eenvoudig en vooral gemakkelijk om te doen. Maar je kunt altijd een herinstall doen. Als je inmiddels veel werk aan je systeem hebt gedaan doe je dat normaal niet zo gauw, tenzij het echt nodig is....en dat is nu zeker niet het geval.

http://www.qhuba.com/index.php?Itemid=40&option=com_content
Ik heb eigelijk nog niks aan me systeem gedaan omdat ik eerst internet wou uitvogelen.
Maar omdat het toch handiger was om Nederlands als taal te hebben en Engels toetsebord is hij nu aan het herinstaleren.

Dit probleem is dus opgelost dus er kan een lockje op :-).