Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 36838 keer)

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #100 Gepost op: 2008/02/02, 18:56:51 »
Ik denk dat je dat wel kan doen in je grub menu.list

Quatroking

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 2008/02/02, 22:00:41 »
natuurlijk, maar het is voor beginners makkelijker om meteen de goeie naam te hebben. Ik heb hem bijvoorbeeld moeten veranderen omdat m'n broertje, zusje, moeder geen flauw idee had wat Windows Longhorn was.

« Reactie #102 Gepost op: 2008/02/03, 13:46:24 »
Voor meerdere talen, doe dit:
Maak 1 cd die als live-cd functioneert zoals nu, en maak nog 1 cd met enkel taal-pakketten. De taalpakketen-cd dient enkel gebruikt te worden als je geen internettoegang hebt op de pc waar je wilt installeren.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Jeroen

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2008/02/03, 18:14:34 »
volledige Wacom grafische install.... ( ik ben een kluns met de Terminal

« Reactie #104 Gepost op: 2008/02/03, 18:19:17 »
Citaat van: gekky29
dvd versie  zodat je niet zoveel hoeft te downen :)
nieuwere versies staan niet op een dvd van 2 maanden oud ..... moet je nog steeds downloaden...

Offline Mij

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2008/02/05, 10:38:42 »
Citaat van: SeySayux
Voor meerdere talen, doe dit:
Maak 1 cd die als live-cd functioneert zoals nu, en maak nog 1 cd met enkel taal-pakketten. De taalpakketen-cd dient enkel gebruikt te worden als je geen internettoegang hebt op de pc waar je wilt installeren.

- SeySayux
hé dat is een goed idee! +1 :p

Offline Mij

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2008/02/05, 12:52:06 »
van mij mogen ze de plugin user switchen en die evolution dingen wel uit de live-cd halen, spaart meteen ram.

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2008/02/05, 14:05:39 »
Citaat van: doan
van mij mogen ze de plugin user switchen en die evolution dingen wel uit de live-cd halen, spaart meteen ram.
Dat zullen ze nie tdoen denk ik , er zijn mensen die ermee werken.
En je kan deze dingen altijd uitschakelen voor RAM te besparen.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2008/02/05, 15:13:22 »
Citaat van: batelje
Citaat van: doan
Dat zullen ze nie tdoen denk ik , er zijn mensen die ermee werken.
En je kan deze dingen altijd uitschakelen voor RAM te besparen.
ik denk niet dat iemand de user switcher tijdens de live-cd gebruikt, er is simpel gezegd maar een gebruiker!

« Reactie #109 Gepost op: 2008/02/05, 21:02:15 »
Ja, maar het wordt wel mee geïnstalleerd en laat de functie zien

Offline Mij

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2008/02/06, 11:19:59 »
Citaat van: Q.
Ja, maar het wordt wel mee geïnstalleerd en laat de functie zien
oké, maar het is toch totaal overbodig en vreet alleen meer ram en tijd. Dat hij wordt meegeïnstalleerd vind ik goed, het is best wel een goede functie als de computer vaak door meerdere personen wordt gebruikt (al kan het wel wat sneller).

Offline JvH

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2008/02/07, 15:10:06 »
Meer instellingsmogelijkheden voor toetsenbordindeling.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid om bij de indeling VS Internationaal alleen de dode toetsen uit te schakelen, maar de Alt Gr-combinaties aan te laten staan.
Omdat ik die dode toetsen erg storend vind, heb ik de standaard VS-indeling ingesteld, en mijn rechter Windowstoets gebombardeerd tot Compose key. Werkt enorm goed trouwens. Het enige jammere daaraan is dat ik, afgezien van de €, alle Alt Gr-toetsen moet missen. Op zich geen probleem omdat je met Compose al die tekens ook kunt produceren (en nog veel meer!), maar via Alt Gr gaat het toch wel een stuk sneller...

Offline ubby

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2008/02/08, 09:25:36 »
In Windows Vista kan je zien wat er in een bepaalde map zit doordat de map half open staat en er de randen van de inhoud te zien zijn.
Dit was een erg goede verbetering voor Windows en lijkt me ook heel handig voor Ubuntu want zo hoef je niet verplicht de map te openen om te kijken wat er in zit.
In Windows Vista business is het mogelijk wanneer je op je rechter muisknop klikt op een bijvoorbeeld Word bestand een eerder gemaakte versie kunt bekijken.
Dit kan in sommige gevallen ook erg handig zijn.
In Leopard (Mac) zit de Snelle weergave-functie, dit is een erg handige functie.

Wordt er ook daadwerkelijk iets gedaan met de suggesties die we hier allemaal plaatsen voor de volgende Ubuntu?
Ik zat er zo over na te denken omdat veel goede verbeteringen worden genoemd in dit topic.

Sancho

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 2008/02/08, 10:47:53 »
Citaat
In Windows Vista kan je zien wat er in een bepaalde map zit doordat de map half open staat en er de randen van de inhoud te zien zijn.
Dit was een erg goede verbetering voor Windows en lijkt me ook heel handig voor Ubuntu want zo hoef je niet verplicht de map te openen om te kijken wat er in zit.
Kun je hier een voorbeeldje van tonen :) Ik begrijp niet goed wat je bedoelt

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2008/02/08, 11:05:33 »
Citaat van: Nick-
Citaat
Kun je hier een voorbeeldje van tonen :) Ik begrijp niet goed wat je bedoelt
Hij bedoeld dit denk ik :

Maar in de plaats van dat sterretje dan bv een afbeelding van een artiest,thumbnail van een video...
Maar ze kunnen toch beter dingen bedenken voor de nieuwe ubuntu ;) En meestal weet je zelf ook wel wat in je eigen mappen zit. En alfabetisch geordend enzo..

Sancho

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 2008/02/08, 11:35:39 »
Citaat
En meestal weet je zelf ook wel wat in je eigen mappen zit. En alfabetisch geordend enzo..
Dit is waarom ik mn vraag stelde :) Ik wou ook wel es zien wat het dan geeft als je muziek, films, andere bestanden in 1 map steekt :)

« Reactie #116 Gepost op: 2008/02/08, 12:17:38 »
Dat sterretje etc kan je toevoegen met Nautilus

Eider

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 2008/02/08, 13:04:50 »
Je kan nu ook al emblemen toevoegen.
In Vista zie je bijvoorbeeld een aantal thumbnails als een waaier in de map zitten. Dat is wel leuk, maar voor mij voegt het verder weinig toe.

Sancho

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 2008/02/08, 13:08:13 »
Was dat bij XP ook nog niet? Ik herinner me toch dat als ik cd had met covers, de covers als kleine foto's op de map stonden

Offline ubby

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2008/02/08, 14:14:04 »
Precies zoals op het plaatje.
Wanneer je met veel mappen werkt en met foto's is deze optie heel erg handig omdat je dan zonder de map te openen kan zien welke bestanden/foto's er in zitten.

Tsiburaska

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 2008/02/10, 19:56:20 »
Plaatjes? Nee, ik zou liever een makkelijker installeren van programma's hebben zoals het belasting formulier dat na downloaden niet in het installatie programma komt INSTALEREN/VERWIJDEREN dus lastig en hoe makkelijker en meer Windows we na doen hoe meer overstappen, en Wine zou ook op de lijst moeten staan met spelletjes en zo... want de Windows versie is vaak eerder en beter, dus kun je de oude Windows versie blijven gebruiken zonder dat het problemen geeft!
Niet voor mezelf maar alle andere die ik ook graag Ubuntu wil geven maar hierdoor net niet durven!

Offline ubby

• Lid
« Reactie #121 Gepost op: 2008/02/10, 20:52:30 »
Zoiets als finder op OS X lijkt mij ook erg handig.

« Reactie #122 Gepost op: 2008/02/10, 22:12:04 »
We hebben toch Nautilus :)

Ik blijf erbij zoiets als Quicklook zou ook heel handig zijn

Offline Tom

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2008/02/10, 23:06:37 »
Ik heb eigenlijk geen wens hoop dat het net zo goed draait als Gutsy op mijn PC.
Toch ééne heb ik een goed draaiende Mediacenter zonder te veel toeters en bellen , waar mede ik films , audio etc mee kan draaien.
En al die verschillende players en frontends er af kan zwieren.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Quatroking

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 2008/02/10, 23:12:03 »
De mogelijkheid om de CD uit het station te halen terwijl een LiveCD sessie word gedraait. Hoef ik niet telkens een extra station in de pc te zetten als ik een backup moet doen ofzo