Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren printer  (gelezen 926 keer)

Kathy

• Gast
Installeren printer
« Gepost op: 2007/11/10, 22:48:35 »
Beste,

Ik probeer mijn printer, een Lexmark Z640 te installeren maar het lukt me helemaal niet. Er stond een vergelijkend probleem - ook met Lexmark - op het forum, maar die zelfs die stappen hebben mijn printer nog niet aan de praat gekregen.
Kan iemand mij helpen?

Offline joop905

• Lid
Installeren printer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/10, 23:24:36 »
kijk hier eens naar of die er bij staat http://www.linux-foundation.org/en/OpenPrinting

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Installeren printer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/10, 23:25:07 »
Ik heb een zelfde probleem met een Lexmark z605 van mijn moeder (en RoG (hier op 't forum ook)
Ik vrees dat Lexmark niet Linux vriendelijk is. Als Gitsy Gibbon 7.10 'm niet herkend weet ik ook niet hoe je 'm anders aan de praat moet krijgen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Installeren printer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 00:15:16 »
In dit topic wordt verwezen naar de goede driver en in de laatste post ook naar een installatiehandleiding.  Deze werkt zowel voor de Z640 als de Z605. Heb zelf, als toen nog noob, m'n 640 zo aan de praat gekregen :)  :lol:

Edit: de handleiding is sindsdien gewijzigd: je vindt degene die ik volgde terug door bovenaan de pagina te klikken op "wijzigingen tonen".  Het verschil zit 'm in de manier waarop "alien" omgaat met .rpm files: in de oude handleiding werd die eerst omgezet naar een .deb file (debian) en dan geïnstalleerd.  In de nieuwe gaan ze er blijkbaar van uit dat sudo alien -i  enzoverder het in één keer doet.  Ik ga het natuurlijk niet effe zelf proberen, want ik ben al blij dat de mijne aan de praat is.. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...