Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid firefox  (gelezen 7462 keer)

geluid firefox
« Gepost op: 2007/11/07, 11:59:29 »
hey,

ik kom er net achter dat ik via firefox geen geluid meer heb bij youtube filmpjes,  op internet kan ik niks vinden, alleen de tip om alsa-oss te installeren maar dat doet niks. Welk geluidscodec moet ik nog installeren ik heb volgens mij al het mogelijke er al op staan.

geluid firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 12:31:13 »
Heb je alles gedaan zoals hier beschreven staat?

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

geluid firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 12:59:48 »
ja, enige is dat ik mplayer en gxine niet heb geinstalleerd. ik heb genoeg aan vlc dus die heb ik niet nodig. daar zal het toch niet aan liggen lijkt me?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
geluid firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 13:37:12 »
Eerst had je wel geluid, maar nu dus niet meer?

Wat is er in die tussentijd veranderd aan je systeem?

geluid firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/07, 14:17:13 »
Je hebt nu zowel de vlc plugin, de totem plugin en de mplayer plugin in je Firefox ?
Controleer dit in je terminal met
Citaat
ls /usr/lib/mozilla/plugins/
Als je er meerdere player  plugins in hebt krijg je zowiezo conflicten denk ik.

geluid firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 14:58:43 »
hmnee het is sinds ik gutsy geinstalleerd heb. ik hoor sindsdien  ook geen geluid meer als ik met de muis over en mp3tje ga misschien heeft het daarmee te maken.

en dat die verschillende plugins zouden conflicteren is echt niet waar die vullen elkaar alleen waar nodig aan.

geluid firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/08, 23:13:38 »
Is er dan niemand die een oplossing weet? Ik heb nu alles geinstalleerd aan geluid wat maar mogelijk is maar nog steeds werkt het niet. T is vooral irritant omdat ik nogal vaak op youtube rondhang.

geluid firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/11, 13:20:49 »
nog steeds niemand die kan helpen? dit probleem moet toch wel vaker voorkomen

Gstreamer extra plugins
Gstreamer ffmpeg video plugin
Ubuntu restricted extras
VLC media player
Mplayer Movie Player
XMMS
gxine
mozilla-mplayer
mozilla-plugin-vlc
zijn allen geinstalleerd en nog werkt het niet. Ik ben alle volume- en geluidszaken al langs gelopen; alles doet het perfect alleen in firefox doet het geluid het niet.

Het zou heel fijn zijn als iemand ff wil helpen

geluid firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/12, 20:28:31 »
hm ik ben niet echt populair hier zo te zien =)

Is er echt niemand die een idee of suggestie heeft ik vind een reinstall voor zoiets simpels eigenlijk een beetje zonde.
Ik heb nog wel wat extra informatie gevonden; het geluid doet het ook niet als ik met de muis over een mp3tje beweeg (zoals dat in 7.04 zo leuk aan ging). Ik heb daarvoor ook al wat handleidingen gevolgd uit de ubuntuguide maar ook hier heeft niks effect.

Er zal wel een relatie bestaan tussen deze twee problemen gok ik zo.

Help... ;)

geluid firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/13, 07:53:56 »
Heb je een upgrade gedaan of een nieuwe installatie ?
Doet  je geluid het wel met bijv amarok ?
Heb je op dit forum gezocht op geluidgerelateerde topics ?
Vaak staan in die topics commando's waarvan het handig is om de output hier te posten.

Monk.

geluid firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/13, 11:44:07 »
hm nou het geluid werkt eigenlijk perfect, op die 2 genoemde punten na dus. Dat is het vreemde...

het is een fresh install van gutsy. Ik heb wel gezocht op andere geluidsproblemen hier, maar ik kon niets vinden dat echt gerelateerd was dus ik heb nog geen commando's ingevoerd.

Wat voor wilde commando's zouden dat moeten zijn dan?

geluid firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/13, 12:05:00 »
Als je geluid voor de rest ok werkt dan vervalt het nut van deze commando's ....
MP3's zou moeten werken met de speciale multimedia aanpassingen (even zoeken op dit forum daarvoor, heb ze niet paraat).
Tevens even zoeken op multimedia en firefox, en controleren of je werkelijk alle plugins hebt.
Desnoods geheel firefox weggooien via synaptic (denk wel aan je favorieten en wel een purge uitvoeren) .
Daarna firefox installeren en "by the book" multimedia ondersteuning installeren ivm firefox.

Monk.

Offline aartje

• Lid
geluid firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/13, 12:10:02 »
Wat  je ook kan proberen is het volgende:
Ga in Firefox naar Extra. Kijk of er daaronder MediaPlayerConnectivity staat, zo ja, klik er op en ga naar "instellingen" en van daar uit naar de Wizard.
Hier kan je diverse multimediaplayers kiezen voor Firefox.

Als het niet onder "Extra" er bij staat, installeer het dan als Add-on, door op
Add-on te klikken en klik op "extensie verkrijgen" (rechtsonder). Je komt dan op een Firefox extensies site. Type (boven aan pagina) in het
zoekveld "mediaplayerconnectivity" in. Klik dan op de vetgedrukte
"MediaPlayerConnectivity" en ga naar de onderkant van de pagina en drukdaar op "Nu installeren" . Volg de aanwijzingen en als het
ge-installeerd is configureer het dan zoals (ongeveer) boven omschreven.

geluid firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/14, 12:47:23 »
Ik heb dat geprobeerd maar et lost niks op. Het gaat ook niet om de filmpjes die extern worden afgespeeld, maar alleeen om films binnen firefox zelf. Het lijkt wel of firefox geen toegang krijgt tot geluid ofzo. Of zal het aan youtube liggen? ik heb het nog nergens anders geprobeerd namelijk. Waar kan je nog meer filmpjes kijken (om ff te testen)?

Edit: het werkt ook niet bij video.google.com en 123video.com. Als ik films extern laat afspelen in een speler doet het probleem zich niet voor. Het lijkt dus echt bij firefox te liggen. Zou het misschien iets met flashinstellingen te maken kunnen hebben?

geluid firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/14, 13:43:44 »
Toch wellicht maar eens firfox volledig deinstalleren (dus ook controleren of de sources weg zijn) en opnieuw installeren .......

geluid firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/14, 15:10:15 »
firefox is niet volledig te deinstalleren dan wordt ubuntu-desktop ook weggehaald. F*cking irritant vind ik dat, er zijn echt heel veel dingen die je daardoor niet kan verwijderen (bijvoorbeeld al die domme meegeleverde spelletjes).

Ik heb hem in synaptic geherinstalleerd, dat lukte wel. Eerst alle config files weggegooid (bookmarks natuurlijk gebackupped) en vervolgens een reinstall. Maar helaas geen resultaat. Het zou ook vreemd zijn als het werkte, want die config bestanden staan er al in sinds 6.10 en onder zowel 6.10 als 7.04 werkte het gewoon prima.

Stom gezeur :(

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
geluid firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/14, 16:00:12 »
ubuntu-desktop gaat dan mee weg, maar dat is niet erg. Het is een meta-pakket zonder eigenlijke inhoud.

Simpelweg: als je ubuntu-desktop installeert, dan installeer je daarmee het standaardpakket programma's van Ubuntu. Haal je 1 onderdeel daaruit weg, dan haal je logischerwijs ook het loze meta-pakket weg.

geluid firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/15, 16:24:12 »
Ik heb hetzelfde probleem.  Niet alleen onder FireFox, maar ook onder Flock, dat zichzelf profileert als een Multimediabrowser (maar wel gebaseerd is op FireFox).

Geluid werkt verder bij mij prima, enkel filmpjes op YouTube en aanverwanten werken niet.  Onder Feisty ging dit nog prima.  Sinds Gutsy is het om zeep.

geluid firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/15, 16:27:16 »
Ik heb net in Synaptic gezien dat de libflash-mozplugin niet geïnstalleerd is bij mij, evenals de libflash-swfplayer.  Ik ga het daarmee eens proberen.

edit: ook dit helpt niet.

Offline bwman

• Lid
geluid firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/15, 18:13:52 »
geen problemen met geluid hier.ook niet op de vermelde site's maar waar het aan ligt kanb ik niet zeggen.
draai ook gutsy
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

geluid firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/16, 00:36:20 »
Het is allemaal vreemd... maja nu twijfel ik of ik zelfs de moeite van een complete reinstall wel wil gaan nemen omdat ook dat niks lijkt te helpen.

geluid firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2007/11/16, 09:33:49 »
Gewoon om te testen: gebeurt dit ook onder de Opera browser ?

Monk.

geluid firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2007/11/16, 12:12:43 »
Ik heb de volgende webbrowsers geprobeerd: Galeon, Firefox, Flock, Epiphany, Opera,  Iceape, Konquerer (onder Gnome).  Ik krijg nergens geluid bij het bekijken van filmpjes op YouTube.

geluid firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2007/11/16, 12:35:36 »
De oplossing heb ik gevonden op het engelstalige ubuntu-forum in deze topic:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=590989

Open de terminal en typ:
mv ~/.asoundrc .asoundrc.old
mv ~/.asoundrc.asoundconf ~/.asoundrc.asoundconf.old

Firefox herstarten en het geluid zou moeten werken.  Het werkt bij mij alvast.

Offline Duckie

• Lid
geluid firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2007/11/16, 12:37:44 »
Citaat van: FrankieLee
hm ik ben niet echt populair hier zo te zien =)

Is er echt niemand die een idee of suggestie heeft ik vind een reinstall voor zoiets simpels eigenlijk een beetje zonde.
Ik heb nog wel wat extra informatie gevonden; het geluid doet het ook niet als ik met de muis over een mp3tje beweeg (zoals dat in 7.04 zo leuk aan ging). Ik heb daarvoor ook al wat handleidingen gevolgd uit de ubuntuguide maar ook hier heeft niks effect.

Er zal wel een relatie bestaan tussen deze twee problemen gok ik zo.

Help... ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17981
Dat is voor het voorbeeld geluid. Geen idee of het ook voor je andere probleem geldt.