Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanklikbare icons op desktop voor favoriete radiostations  (gelezen 5419 keer)

KwastjeModus

• Gast
Aanklikbare icons op desktop voor favoriete radiostations
« Reactie #25 Gepost op: 2007/10/28, 15:33:17 »
http://img207.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukkw4.png

Het is gelukt. Ik ben erg in mijn noppen en ik heb er toch weer wat bijgeleerd. Ik ga me echt wat meer in de terminal verdiepen hoor. Ik voel me wel een oen af en toe. Maar ja, dankzij jullie kan ik wel mijn broer imponeren.

Dank daarvoor.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2007/10/28, 16:03:50 »
Misschien kan het wel helemaal niet wat ik nu voorstel: Heeft het zin en kan het om de repositorie weer te verwijderen omdat ik inmiddels heb binnengehaald wat ik nodig heb.

Het gaat me niet speciaal om deze, maar meer in het algemeen nav van hetgeen Duckie zei over de betrouwbaarheid van de bronnen. Dat je daar enorm mee moet uitkijken.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #27 Gepost op: 2007/10/28, 16:09:46 »
Als je niets van die bron installeert, dan kan het geen goed of kwaad om die wel of niet in je sources.list te hebben. Een voordeel om het in je sources.list te zetten is dat je dan wel automatische updates via de update manager krijgt. Ook dit is echter pas weer na bevestiging van de gebruiker, tenzij je het zelf anders hebt ingesteld. Eigen keuze dus,

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2007/10/28, 16:30:49 »
Citaat van: Kiwinote
Als je niets van die bron installeert, dan kan het geen goed of kwaad om die wel of niet in je sources.list te hebben. Een voordeel om het in je sources.list te zetten is dat je dan wel automatische updates via de update manager krijgt. Ook dit is echter pas weer na bevestiging van de gebruiker, tenzij je het zelf anders hebt ingesteld. Eigen keuze dus,
OK, dank voor de info.

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2007/10/28, 17:49:11 »
Ik ben blij dat het je gelukt is, en sorry voor de tikfouten. Was er geloof ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Die rot wintertijd ook! (je moet toch iets de schuld geven hè)

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2007/10/28, 18:36:07 »
Citaat van: Duckie
Ik ben blij dat het je gelukt is, en sorry voor de tikfouten. Was er geloof ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Die rot wintertijd ook! (je moet toch iets de schuld geven hè)
:) Ik vind het gewoon tof van je dat je tijd en aandacht aan mijn 'probleem' hebt willen besteden. En juist doordat ik niet alles klakkeloos kon copy pasten heb ik er weer wat bijgeleerd.

artvds2708

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/04, 12:21:23 »
@Dadio
Bedankt voor je reactie.
Het werkt perfect.
Ideaal zo'n link op je desktop.
Mijn favotiete station in een klik.
Perfect !!

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/04, 12:32:12 »
Citaat van: artvds2708
@Dadio
Bedankt voor je reactie.
Het werkt perfect.
Ideaal zo'n link op je desktop.
Mijn favotiete station in een klik.
Perfect !!
Inmiddels heb  ik een aantal tv en radio stations in een lade op het paneel staan. Even het laatje met een icoon van de tv open en dan het gewenste tv kanaal openen, idem zo voor de radio. Zo hou je je desktop leeg.

artvds2708

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/04, 15:24:08 »
@burgerleo
Goed idee van dat laadje !!
Is inderdaad een stuk beter !

Maar is het soms ook mogelijk om alleen de stationsnamen te zien
en dus geen pictogram ?
Heb nu allemaal dezelfde pictos in mijn lijstje.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/04, 18:49:56 »
Citaat van: artvds2708
@burgerleo
Goed idee van dat laadje !!
Is inderdaad een stuk beter !

Maar is het soms ook mogelijk om alleen de stationsnamen te zien
en dus geen pictogram ?
Heb nu allemaal dezelfde pictos in mijn lijstje.
Ik heb dat opgelost door van de site van de betreffende zender een afbeelding te nemen van het logo. Dit op maat gesneden met Gimp en vervolgens in een apart mapje gedaan. Je kunt het logo veranderen door op het huidig gebruikte logo te klikken en dan te gaan naar je mapje waar je de nieuwe logo's in hebt staan.

Bij het aanmaken van aanklikbare pictor4gammen moet je er rekening mee houden (zo was mijn ervaring althans) dat je ze moet aanmaken in het laatje zelf.

Ik vond het grappig om bij de diverse tv streaming stations een verzameling afbeelding te verzamelen en te gebruiken van oude tv's. Dat kun je natuurlijk ook bij je radiostations doen. je weet op een gegeven moment zelf wat er bij wat hoort.