Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek kleiner maken  (gelezen 3837 keer)

Muziek kleiner maken
« Gepost op: 2007/10/24, 13:00:51 »
Goeiedag,

ik heb nogal wat muziek op mijn computer staan. De muziek van frostwire staat als mp3 maar toch zijn de bestanden altijd zo 'n 2 tot 13 megabyte groot. Ik heb een mp3-speler, die kan geloof ik 128 megabyte erop krijgen maar zoals mijn muziek nu is, zijn dat maar ongeveer iets van een 20 liedjes of wat meer en dan is de capaciteit op.

Nu wou ik graag weten: is er een manier om die liedjes kleiner te maken, zodat ze op mijn mp3 speler nog afgespeeld kunnen worden en zodat ik ook veel meer liedjes op een cd kan zetten en dat kan afspelen?

Ik heb al eens gekeken wat het forum hier zoal zegt, veel onderwerpen zijn er nog niet over en wat er wel van geschreven is, begrijp ik niet zo goed.

Ik ben benieuwd of iemand hier raad mee weet.

Groetjes en alvast bedankt voor de hulp,

Els

Offline vanadium

• Lid
Muziek kleiner maken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 13:33:53 »
Hoe "kleiner" je je muziek maakt, hoe slechter de kwaliteit. Het "verkleinen" van muziek houdt dus in dat je moet afwegen welke kwaliteit je nog aanvaardbaar vindt.

Algemeen is "transcoderen" van reeds gecomprimeerde muziek af te raden, maar als het is om te luisteren in een minder gunstige omgeving, waar je het kwaliteitsverlies toch niet eens merkt, dan kan je nog beduidend wat van vele mp3's afknabbelen zonder dat het opvalt bij het luisteren op straat met een mp3-speler.

Offline Tom4

• Lid
Muziek kleiner maken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 13:35:47 »
zoals vanadium inderdaag zegt , als je ze verkleint zal je wat kwaliteit moeten opofferen.

Maar ik raad je anders nieuwe mp3speler aan , zoveel kosten ze niet tegenwoordig :)

Muziek kleiner maken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 14:16:36 »
Citaat van: Els1980
Goeiedag,

ik heb nogal wat muziek op mijn computer staan. De muziek van frostwire staat als mp3 maar toch zijn de bestanden altijd zo 'n 2 tot 13 megabyte groot. Ik heb een mp3-speler, die kan geloof ik 128 megabyte erop krijgen maar zoals mijn muziek nu is, zijn dat maar ongeveer iets van een 20 liedjes of wat meer en dan is de capaciteit op.

Nu wou ik graag weten: is er een manier om die liedjes kleiner te maken, zodat ze op mijn mp3 speler nog afgespeeld kunnen worden en zodat ik ook veel meer liedjes op een cd kan zetten en dat kan afspelen?

Ik heb al eens gekeken wat het forum hier zoal zegt, veel onderwerpen zijn er nog niet over en wat er wel van geschreven is, begrijp ik niet zo goed.

Ik ben benieuwd of iemand hier raad mee weet.

Groetjes en alvast bedankt voor de hulp,

Els
Hallo Els,
Je antwoord is nog niet beantwoord met bovenstaande reacties, ik gebruik hiervoor SoundKonverter. dit programma is heel vriendelijk in het gebruik, je kan het gewoon via toepassingen/installeren opzoeken en installeren.
Wanneer je de mp3 bestanden wilt verkleinen dan dien je een lagere kwaliteit te kiezen en dan worden deze vanzelf kleiner weggeschreven. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)