Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 68281 keer)

johanmaes

• Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #75 Gepost op: 2008/02/07, 09:29:57 »
daarvoor moet je de compiz config settings manager(zoek in synaptic op compiz config) geinstalleerd hebben. Dan krijg je bij visuele effecten een extra optie (advanced of aangepast)

el_andalus

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 2008/02/07, 23:18:24 »
Citaat van: johanmaes
daarvoor moet je de compiz config settings manager(zoek in synaptic op compiz config) geinstalleerd hebben. Dan krijg je bij visuele effecten een extra optie (advanced of aangepast)
Bedankt.

Ik ben echt onder de indruk van wat ik uit een 4 jaar oude Nvidia kaart haal!

Ubuntu is dus echt wel dik okee!

Mvg ;)

el_andalus

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 2008/02/08, 20:54:55 »
Ik heb in de general options overeenkomstig deze tutorial http://forlong.blogage.de/article/2007/8/29/How-to-set-up-Compiz-Fusion...

...de instellingen op 4 1 1 gezet en ik krijg geen kubus.

De overige effecten lukken wel.

Hoe zou dat kunnen komen?

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2008/02/15, 13:11:14 »
Hallo

Ik heb een vraag, ik ben nieuw gebruiker van ubuntu. En zit nu wat te prutsen met compiz. Ik heb het geinstalleerd (compiz-kde) met adept manager. En zie dan onder instellingen staan Advanced desktop effect settings staan. Als ik deze open dan kan ik van alles instellen. Nu heb ik hier en daar gekeken op het internet hoe ik compiz kan starten "alt + F2" en dan door te typen compiz --replace. Maar als ik dit doe, dan merk ik nergens iets van. Ik weet ook nog wel dat als je bijvoorbeeld crtl+alt + linker muis knop deed, dat je dan bijvoorbeeld een kubus of je desktop zag draaien gaan. Alleen ik heb het gevoel dat er bij me niks gebeurd. Hoe kan ik zekerweten dat compiz draait, of hoe krijg ik het werkende.

Heb zelf Nvidia 7800 GT, denk zelf dat ie het wel doet aangezien m`n resolutie hoog.

Mvg

Chris

hosti

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 2008/02/15, 13:14:18 »
wat zegt dat commando als je "compiz --replace" uitvoerd in een terminal?
Als je "wobbely windows" aanvink weet je ook gelijk dat je compiz draait

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2008/02/15, 13:16:41 »
ik krijg de volgende melding

chris@Chris-Kbunutu:~$ compiz --replace
Checking for Xgl: not present.
No whitelisted driver found
aborting and using fallback: /usr/bin/metacity
no /usr/bin/metacity found, exiting
chris@Chris-Kbunutu:~$
Denk dat het aan m`n drivers ligt dan ?

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2008/02/15, 13:22:11 »
opgelost :)

Nvidia drivers waren nog niet goed geinstalleerd denk ik, heb het volgende gedaan en nu werk het

As of Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) the recommended way to install the binary drivers is to use System → Administration → Restricted Devices Manager. This will try and automatically choose the correct version out of:Nog bedankt voor de snelle reactie :)

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2008/02/15, 13:34:02 »
Sorry maar heb nog een vraagje :)

heb die Rotate cube en Desktop cube aangevinkt, als ik nu ctrl +alt+ linker muis knop klik dan kan ik het beeld zeg maar alleen draaien. Zie dus helemaal geen kubus, wat doe ik fout

Mvg

EDIT :

Sorry heb het alweer gevonden :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2008/02/21, 21:39:54 »
Als "straks" Hardy komt moet ook mijn nieuwste (snelste) pc eraan geloven, zij het dat het hierop een dualboot wordt (kinderen zijn nog niet helemaal overtuigd).
Ondertussen zou ik dolgraag eens al die desktop effecten van compiz willen bekijken, ik heb er al veel over gelezen en gezien op youtube.

Mijn vraag is simpel: kan ik deze effecten ook zien met de live-cd?

Als ik de live-cd gebruik en bij Uiterlijk - visuele effekten  extra aanvink (geeft geen problemen) zie ik alleen de wiebelende vensters, kan ik deze van het ene blad naar het andere slepen, en komen en sluiten de vensters vanuit één punt.
Al deze effekten kon ik bij feisty ook al gebruiken.

Kortom is er meer mogelijk, en wat moet ik hiervoor doen.
Of moet ik wachten tot hardy er is, aangezien ik een stabiele versie wil op mijn goede desktop.

Hans

« Reactie #84 Gepost op: 2008/02/22, 18:56:49 »
Om de kubus op te zetten moeten gewoon enkele instellingen geraakt worden. Hier sluipt het addertje onder het gras. Om de instellingen makkelijk te kunnen veranderen, moet je een pakketje installeren. Dat gaat natuurlijk niet op de live-CD.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2008/02/22, 21:24:42 »
Citaat van: Dadio
Om de kubus op te zetten moeten gewoon enkele instellingen geraakt worden. Hier sluipt het addertje onder het gras. Om de instellingen makkelijk te kunnen veranderen, moet je een pakketje installeren. Dat gaat natuurlijk niet op de live-CD.
Dadio

Duidelijik dat ik nog moet wachten tot na de installatie van hardy.
Ergens in mei vraag ik wel hoe en wat ik allemaal moet installeren.

bedankt,

Hans

« Reactie #86 Gepost op: 2008/02/23, 20:06:45 »
Tot dan...

« Reactie #87 Gepost op: 2008/02/23, 20:12:08 »
Citaat van: Dadio
ik heb al op de feisty livecd een programma gecompileerd en een ander daarna geinstalleerd via een deb...en deze deden het perfect...dus het is wel mogelijk...

alleen dacht ik dat de visuele effecten niet werkten met de livecd, maar blijkbaar dus ook wel...

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 2008/02/26, 17:52:04 »
Ik ben een beginnende Ubuntu gebruiker en ik heb een hele domme vraag.

Hoe installeer ik dingen van Synaptic? Ik wil dingen als Emerald en compizconfig Settings Manager installeren en zo, maar als ik ze aanvink bij Synaptic zie ik nergens Install of iets dergelijks staan. Kan iemand mij helpen?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #89 Gepost op: 2008/02/26, 17:54:23 »
op het vierkantje voor het pakketnaam klikken; je kan nu voor installeren kiezen; hierna bovenin op toepassen drukken.

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 2008/02/26, 17:56:46 »
Als ik begin met Synaptic zegt hij dit:

Gestart als normale gebruiker

U zult veranderingen niet kunnen doorvoeren. U kunt de veranderingen wel exporteren of gebruiken om een downloadscript van te maken.

Is dit normaal?

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: 2008/02/26, 18:00:28 »
Citaat van: Kiwinote
op het vierkantje voor het pakketnaam klikken; je kan nu voor installeren kiezen; hierna bovenin op toepassen drukken.
Ik snap het niet echt xD. Bedoel je met het vierkantje voor de pakketnaam dat je het kan aanvinken? Als ik dat doe zegt ie dat ik andere dingen moet installeren. Dit gaat makkelijk door gewoon op aanvinken te klikken, maar dan heb ik nog steeds niet echt het idee of hij ergens mee bezig is.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #92 Gepost op: 2008/02/26, 18:14:47 »
> je zult in ieder geval sudo rechten nodig hebben: alt + F2 indrukken, dan "gksudo synaptic" laten uitvoeren

>misschien dat http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/softwareinstalleren/#head-6ca0a22c6649113fe233cbcfced66592e99263b5 iets duidelijker is over synaptic: vergeet niet om op toepassen te drukken.

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: 2008/02/26, 18:29:16 »
Okay het installeren is gelukt, waar kan ik de bestanden nu vinden?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #94 Gepost op: 2008/02/26, 20:00:41 »
compiz config settings manager zou nu in je menu's te vinden moeten zijn (system>preferences>ccsm als ik het goed heb)

rubenverweij

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 2008/02/28, 16:59:51 »
Ik heb een probleempje: als ik Compiz aanzet, heb ik geen titelbalken/window borders meer.... Ik heb een nVidia N6200 videokaart en ik heb het volgende geprobeerd:
- Compiz opnieuw installeren
- gtk-window-decorator --replace en emerald --replace
- glx installeren (heb ik er weer afgegooid)
- add-argb-glx-visuals en add-argb-visuals in de xorg.conf aanzetten
Die dingen had ik gevonden op internet, niks werkte voor mij. Ik gebruik twee monitoren met TwinView, één DVI en één CRT. De kubus e.d. doen het allemaal, alleen de titelbalken dus niet.... Als ik alle effecten via Appearance uitzet, krijg ik gewoon weer titelbalken en window borders... Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Als er meer info nodig is, zal ik dat proberen te geven.
Alvast bedankt!

« Reactie #96 Gepost op: 2008/02/28, 18:35:21 »
Je kan "compiz-fuzion icon" installeren via synaptic. Dan krijg je in je taakbalk een icoontje dat zo heet. Klik met rechter muis knop op het icoontje. Dan krijg je een menu. Kies daar voor "select window decoration" en kies daar voor "GTK Window decoration".

Dan heb je de gewone titel balken van gnome maar dan werkt het ten minste. Terwijl kan je verder zoeken waarom "emerald" niet werkt.

Om je zou de map ".emerald" in je home map kunnen wissen. Als je dan emerald terug op zet zal hij de standaard instellingen terug gebruiken.

rubenverweij

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2008/02/29, 09:37:30 »
Bedankt voor je antwoord! Hij deed het per ongeluk opeens: ik had een gconf backend, die heb ik naar plain text gezet en nu doet emerald het ook!

« Reactie #98 Gepost op: 2008/03/19, 13:42:44 »
Ok! Vraagje. In Vista zit tegenwoordig zo'n functie waarmee je kan wisselen van vensters. Deze liggen dan gelaagd over elkaar heen en je 'swapt' zo door je openstaande vensters heen. Erg mooi, maar gejat van Ubuntu, naar ik begrijp. Mijn vraag is hoe je dat in Ubuntu/Compiz Fusion instelt?

Hierbij een plaatje: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips/_images_vista1_/faa5b94b4b15458a.jpg

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #99 Gepost op: 2008/03/19, 18:06:26 »
Dat het van Ubuntu afkomstig is lijkt me sterk, maar hierbij hoe je dat voor elkaar krijgt.
Installeer compizconfig-settings-manager
schakel compiz aan (system>preferences>appearance>visual_effects)
open ccsm (system>preferences>advanced_desktop_effects_settings)
schakel het switch_shifter aan als dat nog niet zo is
onder switcher mode "flip" kiezen
super+shift+tab