Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 64257 keer)

Offline B3rt

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/12, 22:18:04 »
Ik heb eindelijk mijn compiz werkend met 2 monitoren echter ik kom erachter dat er 1 zeer irritant ding is wat ik niet kan oplossen.

Voorheen (voordat compiz functioneerde) had ik 1 desktop echter functioneerde  beide schermen apart, dat wil zeggen als ik een window deed maximizen dan ging dan gebeurde dit alleen op 1 scherm.

Echter nu nadat compiz werkt gebeurd dit over 2 schermen, je browser bv is gespreid over 2 schermen bij maximize, ook opent alles in het midden met als resultaat dat  de helft op het ene scherm staat de andere helft op het andere scherm.

Is het niet mogelijk om 1 desktop te hebben met werkende compiz maar dat  beide schermen toch onafhankelijk werken?

Offline hps58

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/13, 08:59:28 »
Citaat van: Arny48


Het is gelukt en ja met een ATI kaart
@Arny48

Kun je mij vertellen wat voor ATI kaart jij hebt en hoe het je gelukt is?
Ik heb twee handleidingen stap voor stap uitgevoerd, krijg wel een soort van draai als ik van scherm verander, krijg ook wel alle openstaande programma's op het beeldscherm te zien als ik met mijn muis naar de rechterbovenhoek ga maar de KUBUS, ho maar.

Als je meer info nodig hebt qua instellingen en welke, laat het mij even weten dan plaats ik die als ik mijn laptop ( waas UBuntu 7.10 op staat) weer aan heb staan in dit topic.

mvrgr
Herman
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

Offline Ed

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/13, 10:07:52 »
Citaat van: moxie
Mijn vraag gaat over een grote irritatie bij Compiz.

Ik vind het mooi en ook met mijn minimale instellingen (lichte fadein/fadeout / lichte dropshadows) maakt het geheel plezieriger voor het oog. Maar ik wordt knettergek van het draaien danwel verschuiven van het gehele beeld als ik van desktop wil wisselen. Dit wil ik uitschakelen maar lukt me niet. Als ik die effecten namelijk uitschakel werkt het gewone klikken op de desktops rechtsonder in beeld niet meer en zit ik 'vast'  in de huidige desktop. Ctrl-alt-tab werkt dan nog wel visueel, maar ik kan er niet meer mee navigeren naar een andere desktop.

Mijn vraag is simpel: hoe kan ik 'ouderwets'  navigeren tussen de verschillende desktops en toch Compiz blijven draaien...
Bij rotate cup, flip move en flip DnD uitvinken, dan kun je gewoon schakelen rechtsonder

Succes Ed.

Offline glupper68

  • Lid
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

breukkie

  • Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/13, 17:13:15 »
Dat is de vlakke kubus dus  geen rotate instellen en gewoon desktop plane aanhouden.
Vervolgens kun je dan met ctrl alt  cursor links/rechts naar het volgende veld.

Offline glupper68

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/13, 17:24:08 »
mijn desktop schiet nu alleen snel van links naar rechst.  De insteeling zoals  op de foto lukt mij dus niet
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Ed

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/13, 18:35:40 »
Citaat van: glupper68
mijn desktop schiet nu alleen snel van links naar rechst.  De insteeling zoals  op de foto lukt mij dus niet
Windowstoets ( bah)  + E  
Oja Expo plugin aanvinken.

Succes.

breukkie

  • Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/13, 21:22:18 »
@glupper68

Display all virtual desktop when moving the mouse pointer to the top left corner of the screen
Double-click Expo → Actions → Bindings → Expo and choose TopLeft  deze werkt heb hem niet even getest.

Arny48

  • Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #33 Gepost op: 2007/11/13, 22:15:43 »
Citaat van: hps58
Citaat van: Arny48


Het is gelukt en ja met een ATI kaart
@Arny48

Kun je mij vertellen wat voor ATI kaart jij hebt en hoe het je gelukt is?
Ik heb twee handleidingen stap voor stap uitgevoerd, krijg wel een soort van draai als ik van scherm verander, krijg ook wel alle openstaande programma's op het beeldscherm te zien als ik met mijn muis naar de rechterbovenhoek ga maar de KUBUS, ho maar.

Als je meer info nodig hebt qua instellingen en welke, laat het mij even weten dan plaats ik die als ik mijn laptop ( waas UBuntu 7.10 op staat) weer aan heb staan in dit topic.

mvrgr
Herman
Een ATI X1600 pro sapphire.

Dit is wat ik heb gedaan.

For Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10

(!) This guide will work only for fresh Gutsy Gibbon 7.10 installs. It will not work for upgrades from Feisty.
Enabling ATI Binary driver

Open the restricted drivers manager in "System -> Administration -> Restricted Drivers Manager" and select "ATI accelerated graphics driver". You may need a reboot after that.

If you don't see Restricted Drivers Manager, enable restricted repositories. Select System > Administration > Software Sources and check "Proprietary Drivers for Devices (Restricted)" box.

Install linux-restricted-modules-generic restricted-manager packages using

      sudo apt-get update
      sudo apt-get install linux-restricted-modules-generic restricted-manager

Install XGL

      sudo apt-get install xserver-xgl

Install Compiz Fusion

Compiz installeren via toevoegen/verwijderen.

 

Dit precies zo opvolgen en vervolgens moet je 4 brureaubladen maken binne Compiz.
dan alle cube plugins aanvinken en de key selecteren, bv Ctrl+Alt of Ctrl+C

Offline glupper68

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #34 Gepost op: 2007/11/13, 23:33:16 »
geweldig Breukie en edpc!

Het wordt steeds leuker , ongeloofelijk,  MS moet zich echt zorgen gaan maken!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline hps58

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #35 Gepost op: 2007/11/16, 09:22:26 »
Citaat van: Arny48
Citaat van: hps58
Citaat van: Arny48


Het is gelukt en ja met een ATI kaart
@Arny48

Kun je mij vertellen wat voor ATI kaart jij hebt en hoe het je gelukt is?
Ik heb twee handleidingen stap voor stap uitgevoerd, krijg wel een soort van draai als ik van scherm verander, krijg ook wel alle openstaande programma's op het beeldscherm te zien als ik met mijn muis naar de rechterbovenhoek ga maar de KUBUS, ho maar.

Als je meer info nodig hebt qua instellingen en welke, laat het mij even weten dan plaats ik die als ik mijn laptop ( waas UBuntu 7.10 op staat) weer aan heb staan in dit topic.

mvrgr
Herman
Een ATI X1600 pro sapphire.

Dit is wat ik heb gedaan.

For Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10

(!) This guide will work only for fresh Gutsy Gibbon 7.10 installs. It will not work for upgrades from Feisty.
Enabling ATI Binary driver

Open the restricted drivers manager in "System -> Administration -> Restricted Drivers Manager" and select "ATI accelerated graphics driver". You may need a reboot after that.

If you don't see Restricted Drivers Manager, enable restricted repositories. Select System > Administration > Software Sources and check "Proprietary Drivers for Devices (Restricted)" box.

Install linux-restricted-modules-generic restricted-manager packages using

      sudo apt-get update
      sudo apt-get install linux-restricted-modules-generic restricted-manager

Install XGL

      sudo apt-get install xserver-xgl

Install Compiz Fusion

Compiz installeren via toevoegen/verwijderen.

 

Dit precies zo opvolgen en vervolgens moet je 4 brureaubladen maken binne Compiz.
dan alle cube plugins aanvinken en de key selecteren, bv Ctrl+Alt of Ctrl+C
Fat heb ik allemaal zo gedaan, ik krijg wel de 4 bureaubladen naast elkaar, maar de kubus wil maar niet lukken.
Ik blijf wel even stoeien en en als het niet lukt kan ik dinsdag naar een info-avond van HCC in Grun'n met als onderwerp
Ubuntu en Compiz.

Ik laat het wel weten als het gelukt is.

thnx
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #36 Gepost op: 2007/11/16, 10:38:46 »
Citaat van: robertvroegop
Ik heb het bijna voor elkaar, wie kan mij dat laatste tipje van de sluier oplichten.

Ik heb de configuratie van Compiz bijna zoals ik het wil hebben alleen kan ik nergens de instelling vinden dat de schermen die je open hebt staan tijdens het roteren van de kubus er iets vanaf staan. Ik bedoel dus dat het lijkt alsof de vensters zweven.

Waar vind ik die ene instelling. Wie kan mij daar bij het antwoord geven? Ik geloof dat ik dit heb gezien bij de gebruiker P4man op zijn Blog.

Oke ik wacht even op jullie antwoord.
Hier kun je het antwoord vinden: http://forum.ubuntu-nl.org/message/160228#p160228

Het mij nog niet gelukt om deze plugin te compileren. Wellicht omdat ik de 64-bits versie draai.

Offline yamaja

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #37 Gepost op: 2007/11/17, 11:43:08 »
Citaat van: wolterkabolter
Als ik in Compiz werk dan heb ik het idee dat er oneindig veel mogelijkheden zijn. Daarvan zijn een heleboel voor de show, maar enkele zijn ook wel functioneel. Zoals de volgende vind ik eigenlijk onmisbaar, maar moeilijk te vinden voor degene die het niet weet. Het is een Mac OS gadget, die een overzicht van openstaande programma's oplevert wanneer je de cursor in de rechterbovenhoek plaatst:

Citaat van: "patrom"
Heb iets gevonden
start gconf-editor
ga naar
apps
compiz
plugins
scale
allscreens
options

Initiate-edge  geef waarde TopRight in en het werkt althans bij mij
ook de toetsen combinatie Up doet hetzelde
Hebben anderen nog functionele of spectaculaire gadgets?
Bedankt voor de tip. Werkt prima
Ik vraag me soms af "Hoe vinden sommigen dat allemaal!"

Offline B3rt

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #38 Gepost op: 2007/11/17, 11:58:04 »
Hoe schakel je in compiz uit dat als je met je muis wiel draait op de desktop dat je kubus verdraait?

Ik kan deze instellingen nergens vinden, wel dat je de gehele rotate kunt uitzetten maar niet alleen rotate voor het muis wieletje

Iemand een idee?

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #39 Gepost op: 2007/11/17, 13:08:47 »
In Beryl was er een functie "Stick sticky windows to screen", die je sticky-vensters in orthagonale (= altijd dezelfde hoek en plaats, onafhankelijk van de huidige plaats in de 3d scene, vb de benchmark plugin doet dit ook) modus renderde. Waar is die gebleven?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline hps58

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #40 Gepost op: 2007/11/20, 10:20:37 »
Citaat van: hps58
Citaat van: Arny48
Citaat van: hps58
@Arny48

Kun je mij vertellen wat voor ATI kaart jij hebt en hoe het je gelukt is?
Ik heb twee handleidingen stap voor stap uitgevoerd, krijg wel een soort van draai als ik van scherm verander, krijg ook wel alle openstaande programma's op het beeldscherm te zien als ik met mijn muis naar de rechterbovenhoek ga maar de KUBUS, ho maar.

Als je meer info nodig hebt qua instellingen en welke, laat het mij even weten dan plaats ik die als ik mijn laptop ( waas UBuntu 7.10 op staat) weer aan heb staan in dit topic.

mvrgr
Herman
Een ATI X1600 pro sapphire.

Dit is wat ik heb gedaan.

For Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10

(!) This guide will work only for fresh Gutsy Gibbon 7.10 installs. It will not work for upgrades from Feisty.
Enabling ATI Binary driver

Open the restricted drivers manager in "System -> Administration -> Restricted Drivers Manager" and select "ATI accelerated graphics driver". You may need a reboot after that.

If you don't see Restricted Drivers Manager, enable restricted repositories. Select System > Administration > Software Sources and check "Proprietary Drivers for Devices (Restricted)" box.

Install linux-restricted-modules-generic restricted-manager packages using

      sudo apt-get update
      sudo apt-get install linux-restricted-modules-generic restricted-manager

Install XGL

      sudo apt-get install xserver-xgl

Install Compiz Fusion

Compiz installeren via toevoegen/verwijderen.

 

Dit precies zo opvolgen en vervolgens moet je 4 brureaubladen maken binne Compiz.
dan alle cube plugins aanvinken en de key selecteren, bv Ctrl+Alt of Ctrl+C
Fat heb ik allemaal zo gedaan, ik krijg wel de 4 bureaubladen naast elkaar, maar de kubus wil maar niet lukken.
Ik blijf wel even stoeien en en als het niet lukt kan ik dinsdag naar een info-avond van HCC in Grun'n met als onderwerp
Ubuntu en Compiz.

Ik laat het wel weten als het gelukt is.

thnx
Het is gelukt, mede dankzij meerdere tips op dit forum en andere forums. Probleem was dat de kubus er eigenlijk wel was maar dat ik deze met het touchpad van de laptop niet kreeg te zien, na aansluiten van een muis met scrollwieltje lukte het wel door de scrollwiel ingedrukt te houden. Nu nog uitzoeken hoe dit lukt als de muis niet aangesloten is.

Verder nu maar eens de links doornemen die eerder in dit onderwerp genoemd worden qua instellingen en uitzoeken hoe je een mooie bovenzijde en onderzijde van de kubus voor elkaar kunt krijgen.

Bedankt tot zover

mvrgr
Herman
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

yuri

  • Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #41 Gepost op: 2007/11/20, 11:53:16 »
Ook ik ben nieuw in het Ubuntu gebeuren, maar ben er wel weg van. Toch zijn er enkele problemen die mij ook nog aan XP houden, maar zal ook wel weer opgelost worden.
Mijn vraag is over een klein iets( wat ik niet als probleem zie), maar ik zit ineens in de kubus( draait om mij heen, lijkt het) terwijl ik er eerst tegenaan keek, en kan niet vinden, hoe ik er weer uit kom.
Alvast bedankt voor een antwoord.
M.v.g. Yuri

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #42 Gepost op: 2007/11/24, 18:38:37 »
Ok, dan stel ik hier mijn vraag maar :)

Wat is de sneltoets of hoe stel je 'm in om in je cubus te komen?

Offline Dirk Tas

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #43 Gepost op: 2007/11/24, 19:38:53 »
Citaat van: sonicflakes
Ok, dan stel ik hier mijn vraag maar :)

Wat is de sneltoets of hoe stel je 'm in om in je cubus te komen?
Systeem > Voorkeuren > Advanced Desktop Effect Settings

Kies bij Desktop de Desktop Cube > Kies tabblad Behaviour > duid inside Cube aan

Mvg.
Dirk
Ubuntu User #14670

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #44 Gepost op: 2007/11/24, 19:44:49 »
Citaat van: Maddy67
Citaat van: sonicflakes
Ok, dan stel ik hier mijn vraag maar :)

Wat is de sneltoets of hoe stel je 'm in om in je cubus te komen?
Systeem > Voorkeuren > Advanced Desktop Effect Settings

Kies bij Desktop de Desktop Cube > Kies tabblad Behaviour > duid inside Cube aan

Mvg.
Dirk
er stond eerst alleen System, Voorkeuren, Desktop Effects,  daar kon ik verder 'set windows on a cube' aanvinken. Maar nu kan ik Deskop Effects niet eens meer terugvinden! Ik weet niet wat ik fout heb gedaan?

EDIT: de effects staan nog wel aan (alt-tab doet het nog gewoon, en die gekke vensters ook)

Offline joseph

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #45 Gepost op: 2007/11/27, 20:36:44 »
Citaat van: glupper68
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met Compiz, geweldig. Ik kom er echter maar niet achter hoe de volgende instellingen staan. Zie onderstaande foto:

http://s6.eu.ixquick.com/do/show_picture.pl?l=nederlands&cat=pics&c=pf&q=compiz&h=400&w=640&th=86&tw=137&fn=compiz-fusion1.vga.png%253Ftmp%253D1825&fs=420.6k&el=netscape_pics&tu=http:%2F%2Fimages-partners-tbn.google.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn:LJTngKzH_MiaGM:static.blogr.com%2Fsites%2Fos%2Fossi%2Fmedia%2Fcompiz-fusion1.vga.png%253Ftmp%253D1825&rl=NONE&u=http:%2F%2Fossi.blogr.com%2Fphotos%2F91651%2F&rid=LBLLTOTQSPNN&oiu=http:%2F%2Fstatic.blogr.com%2Fsites%2Fos%2Fossi%2Fmedia%2Fcompiz-fusion1.vga.png%3Ftmp%3D1825
Bij mij werkt de combinatie: en tegelijkertijd indrukken.
Vind ik handiger werken dan drie bewegingen met de muis maken of gezanik als je je muis per ongeluk in de hoek zet oid.
Weet iemand hoe ik dat verkleinen van het scherm kan uitzetten, vind het behoorlijk irritant op moment dat je op het kruisje wil drukken om scherm af te sluiten.

TINUSZ

  • Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #46 Gepost op: 2007/12/07, 19:30:50 »
Hallo.

Ik heb een probleempje met mijn 3d windows in ubuntu 7.10.
Ik heb 3d windows later geinstalleerd via aan script dat ik via google gevonden had.
Hij doet het prima alleen niet als ik een venster op rand van de kubus zet...
zoals ik bij veel andere screenshots zie dan blijft het venster gewoon 1 geheel, maar bij mij niet.
Ik heb er een foto van gemaakt:

Weet iemand om dit probleempje op te lossen?

groeten martijn

Offline Soul-Sing

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #47 Gepost op: 2007/12/07, 20:52:01 »
tinus: welk scripje was dat? (via google) 3d desktopeffecten zitten in gutsy, zelfs standaard actief. ;)

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #48 Gepost op: 2007/12/08, 09:57:22 »
Echt te gek dat compiz !!  Ik zag op de site van compiz.org een snow plugin die je kan downloaden.
Leuk om te proberen maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet installeren.

Offline vaassen

  • Lid
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #49 Gepost op: 2007/12/08, 11:31:05 »
The composite extension is not avilable

Deze foutmelding krijg ik, waneer ik een uiterlijk-voorkeur verander.
Ik heb alle handelingen uitgevoerd die hierboven staan, maar nog steeds geen oplossing

Ik heb een Ati X1600 serie