Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onmisbare links voor beginners  (gelezen 51652 keer)

SandervdV

• Gast
Onmisbare links voor beginners
« Reactie #25 Gepost op: 2006/05/28, 11:19:47 »
Citaat van: Dennis
Via rosetta kun je een .po bestand downloaden.
Ik voel me echt heel erg dom... maar kan het niet vinden... welk .po bestand moet ik hebben om de faqguide te kunnen vertalen?

Gast

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2006/05/29, 16:08:22 »
Top!. Ben pas begonnen met Ubuntu (1 avond live CD) en ik wil er graag meer over elzen en dit is een prima begin lijkt mij. Ik ga mij daar deze week eens lekekr in verdiepen bedankt voor de moeite.

Groet,
Peter

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2006/05/29, 16:14:33 »
Kijk voor het goed inlezen ook eens hier: http://doc.ubuntu.com/
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

robbydema

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2006/05/31, 10:38:21 »
Hallo, ik ben gloednieuw hier (ook met linux)
en vind deze links allemaal zeer handig.
Ik heb de hele gids voor de Terminal doorgenomen,
hartelijk dank voor de link.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2006/06/25, 15:37:46 »
Ik zag een van deze dagen een link ergens op dit forum naar een site met allemaal handige oplossingen (o.a. outlook bestanden overzetten naar evolution). Kan het niet meer vinden, wie helpt me?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2006/08/31, 12:46:02 »

Skoebidoe

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2006/09/01, 17:50:32 »
Citaat van: Saamelainen
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1512

:cool:
Heel erg bedankt voor de nuttige info...
Natuurlijk is het wel zo dat het niet altijd loopt zoals het beschreven staat... Het probleem is dikwijls dat

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #32 Gepost op: 2006/09/02, 02:08:32 »
En als we je niet direct helpen, kan het zijn dat we het gewoon even te druk hadden, of dat we het zelf niet helemaal weten :)

Je mag na een dag of 2 natuurlijk nog wel een keer opnieuw een vraag stellen in je eigen topic als je nog geen antwoord hebt gekregen :) (eventueel met meer informatie dat je dan hebt ontdekt)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

hoe2ubuntu

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 2006/09/06, 05:46:34 »
tvp & dit is een erg goed topic :)

daktarie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2006/09/06, 11:16:20 »
wie zet deze draad vast?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #35 Gepost op: 2006/09/06, 17:21:21 »
Een  moderator ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

gerrit64

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2006/09/14, 23:28:54 »
Ik heb geen ervaring met ubuntu, maar ik wil het wel gaan instaleren op nieuwe pc's.
bij vragen en / of problemen, kan ik dan ondersteuning van jullie krijgen of niet ?

afwachtend op uw antwoord

G.kootstra

Saamelainen

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2006/09/14, 23:42:52 »
Natuurlijk. Het zijn wel allemaal mensen die vrijwillig meedoen in hun vrije tijd, dus het zou kunnen zijn dat je soms niet meteen antwoord krijgt. Maar we doen ons best. :)

jmlepercq

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 2006/09/30, 21:48:36 »
Citaat van: Saamelainen
Ja, maar het lijkt wel of er niemand naar kijkt...    :(
Ho, Ho

Er wordt er wel naar gekeken door de beginnelingen (zelfs bij de Engelse ook), maar het is toch verwonderlijk nadat zoveel gebruikers al de Linux versies draaien, er NIEMAND kan zeggen wat er fout loopt bij het systeemgezegde van Ubuntu : ""Looking for essential drivers and Mountain Rootfiles System""  en onmiddellijk blijft hangen.

Ik ga er van uit dat het misleidende reklame is  ""Uitproberen van de CD of DVd zonder je systeem te moeten aanpassen""  om achteraf dan te installeren NIET 100% klopt. Voor mij komt het zeer eigenaardig over dat ZOVEEL gebruikers GEEN tip hebben voor mij !!!

Vriendelijke groeten,
Jean-Marie,

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2006/10/01, 17:35:51 »
Komt misschien omdat niemand dat probleem heeft gehad. We doen hier altijd ons best om iemand te helpen, dat gebeurt gratis in onze vrije tijd. Het besturingssysteem dat je wil installeren wordt GRATIS verstrekt. Ik vind het niet netjes dat je dan zulke opmerkingen maakt. Wij zullen vriendelijk en correct blijven, doe jij dat ook?

Janny

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2006/10/02, 12:55:23 »
Handig al die links - ik heb er al heel wat aan gehad.

bjorn

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 2006/10/27, 18:28:15 »
hoi ik ben bjorn uit antwerpen . ik ben mijn windows kotsbeu zou dus graag overstappen op ubuntu . nu heb ik al een aantal live cd's laten draaien op mijn pc . nu is mijn vraag : zitten alle stuursystemen in ubuntu ? ik ben een leek wat pc betreft . heb nog maar net mijn pc geformateerd omdat windows me nog maar eens in de steek heeft gelaten en heb ondervonden dat sommige stuursystemen van hardware in windows ontbreken  zoals geluidskaart enzo..

sorry voor deze misschien wat sukkelige vraag maar zou windows nu wel echt van mijn pc willen flikkeren

groeten Bjorn

Offline Kev

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2006/10/27, 19:09:46 »
Citaat van: bjorn
hoi ik ben bjorn uit antwerpen . ik ben mijn windows kotsbeu zou dus graag overstappen op ubuntu . nu heb ik al een aantal live cd's laten draaien op mijn pc . nu is mijn vraag : zitten alle stuursystemen in ubuntu ? ik ben een leek wat pc betreft . heb nog maar net mijn pc geformateerd omdat windows me nog maar eens in de steek heeft gelaten en heb ondervonden dat sommige stuursystemen van hardware in windows ontbreken  zoals geluidskaart enzo..

sorry voor deze misschien wat sukkelige vraag maar zou windows nu wel echt van mijn pc willen flikkeren

groeten Bjorn
Bjorn man, de meeste drivers zitten er wel bij, met een uitzondering van bepaalde drivers die niet vrij zijn, maar redelijk veel hardware werkt gewoon out-of-the-box, kan wel zijn dat je misschien zo een uitzondering bent, maar dan staan de mensen in dit forum altijd voor u klaar.

Dus zeker geen schrik hebben voor enige problemen, want die zul je toch waarschijnlijk krijgen, dus problemen kom maar langs en de goede mensen zullen je verderhelpen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2006/10/27, 20:27:34 »
Gooi de LiveCD meer even in je computer dan kun je kijken of alles werkt, daarna kun je van dezelfde CD installeren. Zoals Kev als zij... als er vragen zijn gewoon stellen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

jmlepercq

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 2006/10/27, 21:02:27 »
Citaat van: bjorn

groeten Bjorn
Beste Bjorn,

Ik zie dat jij met jouw PC onder Win Me Linux-Ubuntu kan draaien. Ik Heb al twee versies via de Univ in Belgi

bjorn

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 2006/11/02, 18:50:17 »
het is mij gelukt . ubuntu staat op mijn pc . aleen een draatloos netwerk dat is niet zo evident. dat zou ik graag aan de praat krijgen .

voor de rest. SUPER!!!!!!!!!! het is heel gebruiksvriendelijk .

groeten Bjorn

jmlepercq

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 2006/11/02, 19:49:23 »
Bjorn,

Het is voor de EERSTE keer dat Ubuntu wil opstarten vanaf de CD zodat ik alle menu's eens kan doorlopen. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad.  Ik had dus opnieuw een ISO gedownload van KUBUNTU V6.10.

De PC start zonder problemen met de CDdrive en Kubuntu komt te voorschijn met het menu en de functietoetsen onderaan. Ik kies voor starten vanaf de CD, dan komt het ""blauwe logo van Kubuntu"" en een blauwe balk zoals bij windows waar er een blokje beweegt van links naar rechts. Wel hou je vast dat heeft 7 minuten geduurd met dat blokje vooraleer het ""eerste"" hoofdmenu van Kubuntu te voorschijn kwam.

Nu zal ik mij wat verder verdiepen in alle menus vooraleer ik nog een tweede uitgebreide partitie zal aanmaken.
Bijna alle onderdelen vind hij waaronder video-muziek geen probleem, wel een probleem met ethernetkaart dat hij niet vindt en zodus ik niet op het net kan. Verder werk ik met ascII code omdat hij het Keyb.be niet vindt en dus voortdurend in "qwerty" zit te werken niettegenstaande ik Belgi

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2007/02/17, 16:53:42 »
Mijn complimenten! wat een handige informatie allemaal [wel een tijdje gekost om alles 100% door te lezen, maar dan weet je ook al heel wat!]

ik gebruik ook nog maar kort ubuntu en het bevalt tot de dag van vandaag perfect!.
het systeem loopt nooit vast, zelfs is mijn CPU 20% overgeclockt :) Fantasisch!. Dit kon ik namelijk nooit van MS Windows zeggen

Bedankt!

deplaskes

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 2007/02/18, 21:27:38 »
Hallo,

Ben ook een gloednieuwe gebruiker van Ubuntu. Heb de ISO file gedownload, CD gebrand en onmiddellijk een installatie van 6.10 gedaan. Tot zover alles goed.
Omdat wij thuis een draadloos netwerk hebben heb ik een wifi pci kaart in mijn Ubuntu pc gestoken. En nu begint het.....

Heb een beetje rondgekeken, gelezen en onderzocht. Het gaat om een Edimax MIMO wifikaart met Ralink chipset. (volgens mijn bronnen zeer ondersteunend voor Linux produkten)

Ik krijg die kaart niet aan de praat. Ik begrijp er niets van hoe ik de driver van deze kaart moet installeren. In een windows omgeving kan niemand mij nog iets leren. Maar van Ubuntu begrijp ik geen snars.

Heeft iemand de ideale formule om hieruit te geraken ??

Een ontgoochelde Ubuntu  gebruiker.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #49 Gepost op: 2007/02/21, 13:26:50 »
Het beste kun je in de rubriek internet, netwerk en draadloos een nieuwe topic aanmaken.