Bjorn,
Het is voor de EERSTE keer dat Ubuntu wil opstarten vanaf de CD zodat ik alle menu's eens kan doorlopen. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Ik had dus opnieuw een ISO gedownload van KUBUNTU V6.10.
De PC start zonder problemen met de CDdrive en Kubuntu komt te voorschijn met het menu en de functietoetsen onderaan. Ik kies voor starten vanaf de CD, dan komt het ""blauwe logo van Kubuntu"" en een blauwe balk zoals bij windows waar er een blokje beweegt van links naar rechts. Wel hou je vast dat heeft 7 minuten geduurd met dat blokje vooraleer het ""eerste"" hoofdmenu van Kubuntu te voorschijn kwam.
Nu zal ik mij wat verder verdiepen in alle menus vooraleer ik nog een tweede uitgebreide partitie zal aanmaken.
Bijna alle onderdelen vind hij waaronder video-muziek geen probleem, wel een probleem met ethernetkaart dat hij niet vindt en zodus ik niet op het net kan. Verder werk ik met ascII code omdat hij het Keyb.be niet vindt en dus voortdurend in "qwerty" zit te werken niettegenstaande ik Belgi