Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox Oneindig Eindeloos  (gelezen 760 keer)

VirtualBox Oneindig Eindeloos
« Gepost op: 2007/09/22, 23:44:20 »
Ik wil gewoon even iets vertellen over hoe interessant ik VirtualBOx vind en wat ik er al mee heb uitgespookt.

Ik heb hier op het forum eerst heel wat informatie gelezen hoe je VB moet installeren en uiteindelijk is me dat dan ook gelukt met een heel goed werkend systeem. Windows XP prof, draaiend in een window binnen Ubuntu Gutsy Gibbon.
Ik heb al mijn externe apparten en drives kunnen aansluiten en kan nu gewoon vanuit Ubuntu naar Windows kopieren, slepen etc alsof het een en hetzelfde systeem is.
Heel leuk dus. maar ik wilde nog meer van het systeem vergen en ik dacht kom laat ik ook de windows versie van VB eens downloaden en installeren en waarachtig zonder problemen liet VB zich installeren. Ik heb hier een nieuwe virtual pc aangemaakt met daarop Ubuntu 6.04. Ik gebruik hiervoor ook een virtuele harde schijf die zichzelf steeds groter maakt naar gelang er software op je harde schijf wordt geïnstalleerd.

Maar nu het leuke, ik heb altijd al een complete kopie van mijn harde schijf willen hebben die ik dan na een eventuele crasch kan terug zetten. Omdat VB een iso bestand maakt van de viruele omgevingen kwam bij mij het idee om deze iso te branden op een cd zodat ik later mijn systeem kan terug plaatsen. Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou graag willen weten of dit een oplossing zou kunnen zijn.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/03, 21:14:43 »
Helaas, VB schrijft de sessie niet weg al iso, maar als virtuele schijf in een eigen formaat, vdi. Deze kun je niet zomaar terugzetten, je hebt altijd VB nodig.

« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/04, 08:56:53 »
Oke het antwoord is duidelijk, bedankt.

Groet, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)