Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos instellen  (gelezen 5512 keer)

draadloos instellen
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/14, 22:53:07 »
Citaat van: tuxido_devito
... owja, mijn wireles lampje brand ook niet als ik boot, klopt dat? ...
Misschien een héél domme opmerkingvan mij, maar het is me zelf al wel overkomen: er staat ergens (bij mij op de smalle voorkant rechts) een klein schuifknopje waarmee je de antenne aan- en afzet...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

tuxido_devito

• Gast
draadloos instellen
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/14, 23:52:31 »
HAHA, zeker dat ik daar naar heb gekijken maar ik ken inderdaad genoeg gevallen van OHJA! :P maar 'ff de firmware fetchen' wablief? dat snap ik niet helemaal?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos instellen
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/15, 11:47:04 »
Zoals ik al eerder zei: het is geen driverkwestie. Je hebt een Intel draadloos kaartje, en die werkt uit-de-doos, omdat alle Intel producten door Intel worden voorzien van open-bron Linuxdrivers, die al in de Linuxkernel zitten. Je hoeft dus ook niet op zoek naar "firmware".

Het probleem zit elders. Waar, dat weet ik niet, helaas.

servaas-xubuntu-user

• Gast
draadloos instellen
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/15, 14:44:21 »
username@hostname: ~$ iwconfig

username@hostname: ~$ sudo iwconfig eth? essid sitecom key ????????????

meer info:

username@hostname: ~$ man iwconfig
username@hostname: ~$ man iwlist

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9780