Gegroet,
Aangezien ik nu een select aantal posts op dit forum heb achter gelaten zal ik mijzelf nog even voorstellen:
Mijn naam is Pieter Groenendijk wonende in een klein dorp in het groene hart van Nederland.
Mijn interesse in Ubuntu komt voornamelijk door mijn broer die het al een aantal maanden op zijn laptop heeft geïnstalleerd en daar zeer tevreden mee is. Zelf moet ik nog mijn besturingssystemen om zetten. Mijn desktop word daarbij de grootste uitdaging in de komende weken omdat er nogal een grote backup gemaakt moet worden

[heb jaren lang met windows gewerkt].
De verandering komt voornamelijk voort uit de behoefte om zelf keuzes te kunnen maken wat ik als besturingssysteem wil gebruiken. Maar ook uit practisch oogpunt: ik ben het zat om geld uit te geven aan programma's (zoals windows en office) die voorbij gegaan zijn door open source projecten. Ik werk al twee jaar lang tevreden met openoffice.
Op het moment dat ik dit typ zit ik in een hostel in Auckland (new-zealand) en ben ik mijzelf aan het inlezen in het geen wat ik moet weten om succesvol een overgang te maken van Windows naar Ubuntu. Ubuntu-nl is hierbij een grote bron aan informatie.
Mijn interesses zijn reizen, fotografie (en bewerking hiervan), webdesign en gaming (waarin ik, regelmatig, te veel tijd steek

)
Mvg,
Pieter Groenendijk
P.S. Misschien is het raar dat ik op vakantie mijzelf verdiep in dit soort dingen maar dat is werkelijk een van de weinige momenten dat ik mijzelf daar de tijd voor gun