Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003320 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1825 Gepost op: 2009/10/05, 17:52:35 »
Zelf ik weet niet altijd wat ik aan het doen ben, houd het wel spannend. XD
Lekkere sigaar, ik zal maar niet naar de prijs vragen. :rolleyes:

Maar waar blijft de nieuwe lichting ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #1826 Gepost op: 2009/10/06, 13:36:14 »
Ik zal me voor alle volledigheid even opnieuw voorstellen, want er is heel veel op een heel korte tijd verandert.

Ik ben dus Kevin, vandaar mijn username. Ik ben ondertussen een kwart eeuw oud(dus voor sommigen die niet volgen 25 jaar) en sinds kortlings heb ik een vaste job bij de kringwinkel te Heist-op-den-Berg als netwerkbeheerder. Ik werk daar voornamelijk met Windows-machines, maar ik zou ook graag enkele linux-machines willen introduceren, als we een manier vinden om de printers die we nu hebben uit te rangeren voor Linux-friendly printers.

Het feit dat ik dit werk nu doe en dit een voltijdse en drukke job is kan ik niet veel tijd meer in Ubuntu steken.

Voor de rest ben ik nog bezig met Tafeltennis, hoop dit seizoen eindelijk mijn doorbraak te halen en een klassement te versieren. Dit vreet ook veel tijd weg aangezien ik zeker al 3 dagen ga trainen en dan nog een dag match heb.

Daarna houd ik me ook nog bezig met zelfverdediging, waarin ik binnenkort in examen ga afleggen om in een zwaarder niveau kunnen te trainen.

En heel veel tijd is er dan spijtig genoeg niet meer over voor Ubuntu, maar de tijd die ik heb spendeer ik aan het zoeken naar probleemsituaties die ik met behulp van scripting kan oplossen.

All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1827 Gepost op: 2009/10/06, 13:49:43 »
opnieuw, Welkom op het forum en ik denk dat je een waardevolle bijdragen kan leveren op het forum.
Hopelijk dat je ook je doel kan bereiken welke jezelf gesteld hebt, dan kunnen we eens een balletje slaan op een install party als afleiding.

Gr

« Reactie #1828 Gepost op: 2009/10/06, 14:24:07 »
En alweer, welkom Kevin.

Offline jurgenv87

• Lid
« Reactie #1829 Gepost op: 2009/10/06, 16:34:01 »
hoi iedereen,

Ik ben Jürgen, 22 jaar en kom uit België. Eigenlijk ben ik al een tijdje lid, dus werd het tijd om me eens voor te stellen  =D. Ik ben nu ongeveer een half jaar gebruiker van Ubuntu en ben er tevreden over. Natuurlijk zijn er wel al wat problemen geweest, maar deze heb ik telkens kunnen oplossen  ;)

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #1830 Gepost op: 2009/10/06, 18:09:50 »
ik neem een lekker pilsje dit moest in de stamkroeg staan ;)

Offline Alan1

• Lid
« Reactie #1831 Gepost op: 2009/10/07, 09:36:55 »
Goedemorgen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik miste een forumhoek waarin je dit neer zet, dus ik zet het hier maar even neer.

Op aanraden van een vriend ben ik bezig met Ubuntu. Vanaf het moment dat 9.04 er was zeg maar. Zo'n 8 of 9 jaar terug ooit begonnen met twee distro's van Suse. Maar dat heeft nooit mijn tevredenheid gehad (vreselijk dat KDE). Pas toen ik later met Debian in de weer ging werd het weer leuk. Maar ook met Debian moest ik veel sleutelen. Dit met heel erg veel plezier gedaan moet ik zeggen. Ik was erg gecharmeerd van FVWM en het werken met C++ is zo lekker in een linux omgeving. Maar toch is het nooit echt goed van de grond gekomen. Ik begon toch weer steeds vaker naar XP te booten. Met name vanwege Command & Conqueror, World of Warcraft, Unreal Tournament, MSN, Cool Edit, Photoshop en vooral(!) het gemak, de snelheid en het uiterlijk van Firefox en Outlook Express.

Ubuntu houdt me gelukkig veel langer vast. Het werkt ook meteen. Wat ook prettig is omdat ik ook wel eens een keer wil wérken met de computer. Ik moet zeggen dat de Gnome Desktop een bijzondere prettige manager is daarvoor. Die bovendien niet zo nadrukkelijk aanwezig is.

Ik ben nu lekker bezig en ik heb al aardig wat tips en info van dit forum afgehaald. Het is hier een schat aan informatie en prettig leesbaar. Goeie sfeer ook.
En zo bouw je je systeem een beetje op. First things first. Zo zoek ik bijvoorbeeld nog naar een programma als de Windows ACDSee. En een (gebruikers) betere mp3 player. Ik gebruik nu Totem.

Het volgende wat ik graag verbeterd zou willen zien is een optimalisatie van mijn grafische kunnen. Ik heb een ati X1950 pro. Ik ben er inmiddels al achter dat linux en ati niet echt hand in hand gaan. Ik heb behoorlijk wat rond gelezen hier over. Ik heb het gevoel dat mijn Ubuntu systeem op dit gebied nog veel beter kan. Maar dat is nog niet gelukt. Na diverse pogingen. Firefox blijft bv traag (met scrollen bv). Flash filmjes kunnen niet full screen worden afgespeeld (scherm klapt meteen weer naar zijn oorspronkelijke formaat), het geluid stottert af en toe.
Ik kan mijn helderheid niet instellen. Ik gebruik nu vanuit een terminal "xgamma - gamma 0.8". Dat werkt op zich ook wel. Maar dat is geen helderheid.

En zo heb ik nog wel het een en ander voor de boeg. Maar ik puzzel er met veel plezier naar toe. Ik zal hier niet meer over verder gaan. Dat valt buiten de scope van dit artikel. Dat zal ik in bij Configuratie en Software gaan posten straks. Met wat meer gegevens van m'n bak. Wat zou het toch mooi zijn om World of Warcraft draaiend te krijgen in Ubuntu! (jaja, dat speel ik als 30er). Ik weet dat het kan. Wel es wat pogingen ondernomen ook, maar eehh....  je mag drie keer raden.

Ik zou zeggen, ajuus!
Groet.

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
« Reactie #1832 Gepost op: 2009/10/07, 10:12:37 »
Welkom!

Als vervanger van ACDSee kun je bijvoorbeeld Picasa, F-Spot, XnView of Digikam gebruiken

Exaile vind ik tegenwoordig een mooie player voor mn mp3's (http://www.exaile.org/)
ATunes zou ik ook nog wel eens willen proberen (http://www.atunes.org/)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 10:17:08 door leendert »

Offline Alan1

• Lid
« Reactie #1833 Gepost op: 2009/10/07, 11:11:21 »
*aanvankelijk in een verkeerd item gezet*
=========================

Goedemorgen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik miste een forumhoek waarin je dit neer zet, dus ik zet het hier maar even neer.

Op aanraden van een vriend ben ik bezig met Ubuntu. Vanaf het moment dat 9.04 er was zeg maar. Zo'n 8 of 9 jaar terug ooit begonnen met twee distro's van Suse. Maar dat heeft nooit mijn tevredenheid gehad (vreselijk dat KDE). Pas toen ik later met Debian in de weer ging werd het weer leuk. Maar ook met Debian moest ik veel sleutelen. Dit met heel erg veel plezier gedaan moet ik zeggen. Ik was erg gecharmeerd van FVWM en het werken met C++ is zo lekker in een linux omgeving. Maar toch is het nooit echt goed van de grond gekomen. Ik begon toch weer steeds vaker naar XP te booten. Met name vanwege Command & Conqueror, World of Warcraft, Unreal Tournament, MSN, Cool Edit, Photoshop en vooral(!) het gemak, de snelheid en het uiterlijk van Firefox en Outlook Express.

Ubuntu houdt me gelukkig veel langer vast. Het werkt ook meteen. Wat ook prettig is omdat ik ook wel eens een keer wil wérken met de computer. Ik moet zeggen dat de Gnome Desktop een bijzondere prettige manager is daarvoor. Die bovendien niet zo nadrukkelijk aanwezig is.

Ik ben nu lekker bezig en ik heb al aardig wat tips en info van dit forum afgehaald. Het is hier een schat aan informatie en prettig leesbaar. Goeie sfeer ook.
En zo bouw je je systeem een beetje op. First things first. Zo zoek ik bijvoorbeeld nog naar een programma als de Windows ACDSee. En een (gebruikers) betere mp3 player. Ik gebruik nu Totem.

Het volgende wat ik graag verbeterd zou willen zien is een optimalisatie van mijn grafische kunnen. Ik heb een ati X1950 pro. Ik ben er inmiddels al achter dat linux en ati niet echt hand in hand gaan. Ik heb behoorlijk wat rond gelezen hier over. Ik heb het gevoel dat mijn Ubuntu systeem op dit gebied nog veel beter kan. Maar dat is nog niet gelukt. Na diverse pogingen. Firefox blijft bv traag (met scrollen bv). Flash filmjes kunnen niet full screen worden afgespeeld (scherm klapt meteen weer naar zijn oorspronkelijke formaat), het geluid stottert af en toe.
Ik kan mijn helderheid niet instellen. Ik gebruik nu vanuit een terminal "xgamma - gamma 0.8". Dat werkt op zich ook wel. Maar dat is geen helderheid.

En zo heb ik nog wel het een en ander voor de boeg. Maar ik puzzel er met veel plezier naar toe. Ik zal hier niet meer over verder gaan. Dat valt buiten de scope van dit artikel. Dat zal ik in bij Configuratie en Software gaan posten straks. Met wat meer gegevens van m'n bak. Wat zou het toch mooi zijn om World of Warcraft draaiend te krijgen in Ubuntu! (jaja, dat speel ik als 30er). Ik weet dat het kan. Wel es wat pogingen ondernomen ook, maar eehh....  je mag drie keer raden.

Ik zou zeggen, ajuus!
Groet.

« Reactie #1834 Gepost op: 2009/10/07, 11:42:33 »
Welkom Alan1, WoW is best aan de gang te krijgen.  Je kan het op verschillende manieren installeren,bijv zo http://forum.ubuntu-nl.org/games/wow-installatie/

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #1835 Gepost op: 2009/10/07, 11:44:49 »
Goedemorgen!

Ik ben Mark, 24 jaar en in het dagelijks leven werkzaam bij een IT bedrijf dat database applicaties bouwt.

Na het doorlezen van de pocketguide gebruik ik sinds kort thuis Ubuntu 9.04, voor de eigenlijk alles, behalve gamen. Tot nu toe tot volle tevredenheid. Ik was verbaasd over de snelheid en het gebruiksgemak. En in de online community heeft eigenlijk altijd wel iemand een antwoord op welke vraag dan ook.

Via wat zoeken op dit forum terecht gekomen en lid geworden. Tijd om het forum eens goed te gaan doorlezen, om nog meer uit Ubuntu te kunnen halen.

Groet,
Mark

Offline track

• Lid
« Reactie #1836 Gepost op: 2009/10/07, 11:46:57 »
Hoi Alan,

welkom op het forum !

Fijn dat je goed en kreatief bezij bent, je zult er zeker iets aan dit forum hebben !

Ik denk haast dat je vooe het een of ander Win..- progje hier een goed alternatief kunt vinden:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WindowsVervangers
Ik zelf gebruik b.v. gimp ipv photoshop, en er is ook een hele goede nieuwe versie van in de maak.

Van de technische dingen die je hebt aangesproken blijkt die "ATI" blijkt een van belangrijkste te zijn. 
En daar is er goed nieuws:

http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/open-source-ati-driver-3d-komt-eraan!/
Het zal nog even duren totdat hij helemaal klaar is maar in ieder geval is het een interessant gebied
voor jou om bij die nieuwe driver mee te kijken en soms ook zelf een beetje mee te borduren.

B.v. dat "gamma"- verhaal is nog grotendeels buiten het gezichtsveld. ...

Vriendelijke groet,

track

(edit nadat ik naar hier verplaatst ben: )
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi Mark,

ook jij welkom op het forum !

Ik ben benieuwd welke ervaring jij meebrengt vanuit jouw professionele DB- "omgeving" ...
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 19:59:12 door track »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1837 Gepost op: 2009/10/07, 12:01:04 »
Welkom!

Tip: werk even dit lijstje helemaal af (altijd handig om te doen, na een verse installatie):
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

« Reactie #1838 Gepost op: 2009/10/07, 18:58:05 »
Welkom alle 3.

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #1839 Gepost op: 2009/10/07, 20:17:21 »
Bedank :)

Ik vrees dat mijn bijdragen op db gebied voorloopig nog wat beperkt blijven, ben twee jaar geleden bij het bedrijf binnen gekomen
na een studie bedrijfseconomie afgerond te hebben. Heb niet echt een IT achtergrond, maar wel altijd interesse gehad in IT. Een vorm van: van je hobby je werk maken zeg maar.

De database applicaties die we bouwen, bouwen we met een tool die door eigen engineers gebouwd wordt. Ik werk met de tool, maar ontwikkel heb dus niet direct. De projecten waar ik aan werk en gewerkt heb zijn allemaal webbased applicaties. Ik heb kennis van SQL, XML, XSL-T, HTML, JavaScript en CSS. Het niveau van die kennis is niet voor alle talen even hoog, maar door blijft zich voorlopig lekker uitbreiden. Mocht iemand op bovenstaand gebied ooit een keer een vraag/probleem hebben, schiet me dan aan en wie weet dat ik wat kan betekenen.

Uit pure interesse Ubuntu eens geinstalleerd op een wat oudere machine en dat beviel zo goed dat ik overal vandaan onderdelen gehaald hebt, om een fatsoenlijke thuis-gebruik pc te bouwen. Daar werk ik thuis nu vanaf en nog steeds tot volle tevredenheid.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #1840 Gepost op: 2009/10/07, 20:49:08 »
Voor mij een cola en een doosje asperine graag.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1841 Gepost op: 2009/10/07, 20:50:27 »

De stamkroeg is een deur verderop, Bas!  :D

« Reactie #1842 Gepost op: 2009/10/07, 20:50:47 »
Cola oke, maar aspirine ???

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #1843 Gepost op: 2009/10/07, 21:03:31 »
Ai sorry verkeerde topic  :-[
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1844 Gepost op: 2009/10/07, 21:04:57 »
Hij komt erachter... We hebben het nu net over databasebeheer, en dat is iets te hoog niveau voor de stamkroeg. :rolleyes:

« Reactie #1845 Gepost op: 2009/10/07, 22:01:31 »
Zal ik de thread weer op gang gaan leiden?
Welkom Brumm3l.

« Reactie #1846 Gepost op: 2009/10/07, 22:18:17 »
Hij komt erachter... We hebben het nu net over databasebeheer, en dat is iets te hoog niveau voor de stamkroeg. :rolleyes:
??? Dat lijkt mij sterk.

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #1847 Gepost op: 2009/10/08, 09:16:48 »

Skippy

• Gast
« Reactie #1848 Gepost op: 2009/10/09, 19:19:10 »
Hallo
Ik ben Robbert of Skippy op dit mooie forum en ben onlangs eindelijk overgestapt naar Ubuntu 9.04.
Vorig jaar heb ik reeds kennis gemaakt met ubuntu Hardy Heron en dat was me redelijk goed bevallen.  :rolleyes:

Ik ga me hier even lekker bijlezen op het forum en mijn eigen systeempje verder opleuken!  XD

« Reactie #1849 Gepost op: 2009/10/09, 20:19:30 »
Welkom Robbert of Skippy op dit mooie forum.