Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003189 keer)

Artifex_

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1775 Gepost op: 2009/09/26, 19:26:56 »
oke thanks :D en ik weet dat ik veel vraag maar ik heb er alweer een... Waarom start mijn frets on fire niet ? hij is geinstalleerd enzo, ik heb zelfs een pictogram op het bureaublad staan maar als ik er op dubbelklik gebeurt er helemaal niks, rechtermuisknop openen werkt ook niet...

« Reactie #1776 Gepost op: 2009/09/26, 19:37:27 »
Nou vooruit: Open een terminal en type /usr/games/fretsonfire als het spel niet begint, kan je in ieder geval de foutmelding zien.

Nog welkom op het forum, je kan beter voor je vragen een nieuw topic starten, hier sneeuwt het onder
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Artifex_

• Gast
« Reactie #1777 Gepost op: 2009/09/26, 19:41:40 »
oke ik zal voortaan een nieuw topic openen en bedankt voor je welkom :)
 nu ik toch een bericht heb geplaatst kan ik ook nog wel even vragen, waar open je een terminal ? XD

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1778 Gepost op: 2009/09/26, 19:54:25 »
Toepassingen>Hulpmiddelen>Terminal(venster)

Succes met je verdere Ubuntugebruik.

mvg
Thijs

« Reactie #1779 Gepost op: 2009/09/26, 23:02:05 »
En daarnaast, het schijnt dat Office 2007 met het laatste service pack ook ODF-bestanden kan openen.
Ja oké, maar het schijnt dat die ondersteuning zwaar zuigt.

big red 1

• Gast
« Reactie #1780 Gepost op: 2009/09/27, 12:06:02 »
Wil mezelf hier ook even voorstellen, wel zo netjes...

Ben Erik, tot een paar weken geleden een XP gebruiker( sorry......) en heb nu een overstap gemaakt naar ubuntu.
Op dit moment heb ik 1 pc hiermee geinstalleerd ter vergelijking.
Aangezien ik dus een absolute newbie ben op dit gebied kunnen jullie van mij nogal wat stomme beginnersvragen verwachten ;),
maar ik weet zeker dat jullie mij tot een echte expert kunnen trainen.
Verder is m'n leeftijd nu 34 (and rising) komende uit de de regio ZO van het land en ben constant on the road in my big rig, dus niet al te vaak online en ook niet al te snel met reacties en bedankjes.
 ennuh.... alvast bedankt voor jullie geduld.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1781 Gepost op: 2009/09/27, 14:15:16 »
Hoi Erik,

Welkom op het forum, voostellen is wel netjes, maar niet verplicht, ik heb het zelf ook niet gedaan. XP gebruiken is niet erg, hoor. Als je maar weet dat er meer is dan Windows alleen. Laat die stomme beginnersvragen maar komen, als je niets vraagt ben je niet bezig. ;)

mvg
Thijs

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1782 Gepost op: 2009/09/27, 14:21:49 »
kunnen jullie van mij nogal wat stomme beginnersvragen verwachten
Stomme vragen bestaan niet, er zijn echter wel stomme antwoorden :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #1783 Gepost op: 2009/09/27, 21:42:20 »
@Ron: Inderdaad, en:

Een vraag is pas dom als je hem niet stelt :D

Btw, welkom op het forum Erik :) Met onze hulp weet je straks meer van Ubuntu dan van Windows ;) Als je vragen hebt, dan horen we het wel. In ieder geval alvast veel plezier toegewenst met Ubuntu :)

« Reactie #1784 Gepost op: 2009/09/27, 22:30:34 »
Oeps, bijna Erik overgeslagen. =.=
Welkom.

Offline bossie1

• Lid
« Reactie #1785 Gepost op: 2009/09/28, 17:47:53 »
Hallo beste mensen, tig jaren geleden begonnen als msx er, overgestapt op de pc met alle veranderingen van windows.
Zit nu met twee computtertjes op XP en Vista heb via lesgeving aardig onder de knie. Om nu weer over te stappen naar windows 7 en daarna naar een eenvoudig systeem van windows in 2011?, schijtziek wordt er daarvan. Gelijk een vraag aan techneuten.
Eergisteren heb ik Ubuntu geinstaleerd op een oldtimertje Compaq met een amd duron 850 mhz.
Het intermeppen werkt goed ik zit alleen met een probleem kan er niet goed uitkomen met de video kaart gebruik een NVidia kaart M64 32mb weet dat het niet veel is maar wat kan ik voor kaart gebruiken om Ubuntu wat op te pimpem betr. video weergave.
Groet Rinus.

« Reactie #1786 Gepost op: 2009/09/28, 17:49:57 »
Hallo Rinus, welkom hier :) Die vraag kun je beter stellen in een apart topic. Ik denk alleen niet dat een kaart met 32 MB grafische effecten gaat produceren. Heeft hij überhaupt wel ondersteuning voor OpenGL?

Offline track

• Lid
« Reactie #1787 Gepost op: 2009/09/28, 18:22:06 »
Hoi Rinus,

welkom op het forum !

Ik zit er ook nog met zo'n oudje, een Nvidia met 128 MB, en die draait uitstekend. 
Ik zou er wél Uby 8.04 inzetten...   Maar dat is inderdaad iets voor een nieuwe draad.

track

« Reactie #1788 Gepost op: 2009/09/28, 18:27:00 »
Welkom Runis.
Waarvan precies wordt je ziek van Windows?
De versie wijzigingen, dat elke versie na XP anders werkt, dat het een slecht systeem is, etc.?

Offline bossie1

• Lid
« Reactie #1789 Gepost op: 2009/09/28, 18:35:13 »
Zo zo dat is snel wat de reactie's betreft jullie lijken overtoom wel, in ieder geval bedankt.
Ga proberen om een NVidia kaart van 128mb te bemachtigen of een ander, het knelpunt
ligt eigenlijk bij hyves daar werkt de zooi niet lekker.
Groet Rinus.

« Reactie #1790 Gepost op: 2009/09/28, 18:41:58 »
Wat is een overtoom?
Als je een hogere video kaart aanschaft, moet je wel ook een hogere voeding nemen.

« Reactie #1791 Gepost op: 2009/09/28, 18:55:17 »
Overtoom is een bedrijf dat kantoorproducten en dergelijke verhandelt.. Je weet wel, die lui van "de poeremetator" :P

mattias

• Gast
« Reactie #1792 Gepost op: 2009/09/28, 20:51:36 »
hallo,

ik zal me ook maar even voorstellen, ik ben Mattias Venhuizen en ik word 24 december 18 jaar. ik werk al sinds mijn 11de/12de jaar met computers. ik ben begonnen met een windows 3.11 met iets van 4 mb-ram en daarna heb ik alle windows-systemen gehad van windows 95 tot aan de testversie van windows 7 en het enige wat ik van windows nog lekker vond draaien waren windows 98 se en windows xp. ik ben dus altijd windows gebruiker geweest met af en toe een keertje een probeerseltje van ubuntu. tot 2 week geleden ongeveer toen lag voor de zoveelste keer mijn windows vista in coma en toen heb ik besloten om maar eens voor een maand ubuntu te gebruiken om te kijken hoe het bevalt. en ik gebruik het nu 2 week en het werkt veel lekkerder dan windows dus ik ben hier gekomen om meer te leren over linux en ervaringen enzo. te delen.

groeten,

mattias

p.s. ik doe een ict opleiding mbo niveau 3(medewerker beheer ict) 1ste jaars. en hier moet ik nog wel verplicht windows vista voor draaien maar gelukkig is dat op mijn laptop die ik dus verder thuis nooit gebruik =D

« Reactie #1793 Gepost op: 2009/09/28, 21:09:34 »
Ach een beetje de leraar pushen, in de trend van: Er is nog leven naast Windows en Apple. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

mattias

• Gast
« Reactie #1794 Gepost op: 2009/09/29, 09:47:16 »
haha gelukkig zijn er hier een aantal leraren die ook ubuntu fan zijn maar de andere leraren (onder andere mijn mentor) zeggen: alle lessen zijn gemaakt voor windows vista dus moet je vista gebruiken helaas:S.  :'(.

« Reactie #1795 Gepost op: 2009/09/29, 13:10:43 »
Terwijl die leraar ook zou kunnen zeggen: Als je alle opdrachten succesvol op een ander besturingssysteem kunt maken, krijg je een punt extra!

Dat heet positief stimuleren.

;)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

mattias

• Gast
« Reactie #1796 Gepost op: 2009/09/29, 13:13:31 »
tja maar zo zijn ze helaas niet :P. dus ik werk ook zo min mogelijk op mijn laptop :P

Offline nborga

• Lid
« Reactie #1797 Gepost op: 2009/09/29, 13:20:11 »
Hallo.

Ik ben Marc, bijna 40 en draai al sinds Ubuntu 6.06 uit is volledig tevreden.
Eerst een tijd dual boot maar nu al ruim een jaar puur alleen ubuntu.

Helaas zitten we op werk nog vast aan MS ...

Bericht aangepast. bashing is niet toegestaan!
« Laatst bewerkt op: 2009/09/29, 13:26:04 door Ron »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1798 Gepost op: 2009/09/29, 13:27:31 »
haha gelukkig zijn er hier een aantal leraren die ook ubuntu fan zijn maar de andere leraren (onder andere mijn mentor) zeggen: alle lessen zijn gemaakt voor windows vista dus moet je vista gebruiken helaas:S.  :'(.
Dat vind ik net zoiets als een merk privé auto voorschrijven .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline bossie1

• Lid
« Reactie #1799 Gepost op: 2009/09/29, 14:36:15 »
Hallo, 3 dagen geleden Ubu 9+ geinstalleerd op een oldtimertje. De reden ik wil Ubu uitproberen en evt. later op een sneller machientje zetten. Ubu 9 geistalleerd op een compaq met een AMD Duron 850 mhz draaide aardig moet ik zeggen alleen de schermresolutie was naatje pet, video kaart NVidia M64 pro met een geheugen van 32mb.
Op advies van het forum Ubu 8.04 erop gezet en verdomd het ziet er allemaal veel beter uit.
Nu ga ik op zoek naar een videokaart met een geheugen  van 128mb.
In ieder geval de hulp was welkom.
Groetjes Rinus.