Jesper, 37.
Het is al lang geleden dat ik voor het eerst met Linux knutselde, dat was in 1994 op mijn 486 met 4 MB (ja, MB, geen GB) geheugen, met Slackware Linux. Ik heb de CD's nog hier in de kast staan. Ik heb Linux niet sinds die tijd continu gebruikt, maar ik heb er wel af en toe mee gespeeld, o.a. met Red Hat Linux (voordat dat gesplist werd in het commerciële Red Hat Enterprise Linux en Fedora) en Mandrake (heet nu Mandriva).
Ik gebruik Ubuntu sinds een jaar of twee, dus vanaf versie 6.06. Ik heb thuis een desktop PC met Windows Vista en een laptop met 64-bit Ubuntu 8.04. Ik gebruik de laptop het meest, de desktop gebruik ik eigenlijk alleen maar voor Photoshop CS3 en Apple iTunes.
Mijn verdere computerverleden: In 1984 (toen ik 13 was) kregen mijn broer en ik een
Commodore 64, dat was in die tijd een ontzettend populaire computer waar vooral veel spellen voor te krijgen waren. Al snel begon ik daarop te programmeren in BASIC en later in assembly language. Later kocht mijn vader een
Amiga 2000, waarop ik heb leren programmeren in C.
Toen ik begon met studeren kocht ik zelf mijn eerste PC (een 386SX, 20 MHz, met 1 MB geheugen en 40 MB harddisk, met MS-DOS en later Windows 3.1). Daarna een 486 (486 DX2, 66 MHz, 4 MB, later uitgebreid naar 8 MB, en 100 MB harddisk), de volgende was een Pentium (133 MHz, 32 MB geheugen, later uitgebreid naar 64 MB), daarna een AMD Athlon XP (1533 MHz, 512 MB, later uitgebreid naar 1 GB) en mijn huidige desktop PC is een Core 2 Duo (E6600, 2,4 GHz, 2 GB RAM). Ik heb ook een laptop, die nog sneller is dan mijn desktop PC (Dell XPS M1530, Core 2 Duo T9300, 2,5 GHz, 4 GB RAM).