arie,
Ik heb mijn vorig post aangepast zodat u duidelijker de juiste splitsing ziet?
Van zodra je Linux ziet als een vervanger voor Windows, is Linux minderwaardig. Waarom? Omdat een windowssysteempje meer mogelijkheden bied aan Windows dan aan Linux. Zet maar eens Leopard op een Windows systeem ... Leopard is een goed besturingssysteeml voor een Mac Mocht het u interesseren, ik beschik over een quad-boot. XP, Vista, Sabayon (KDE) & Ubuntu (Gnome). Zelfs klote Vista bied mij meer mogelijkheden (faxen en ocr) dan beide linuxen tezamen. Linux is een goed besturingssysteem, maar een vergelijking met Windows gaat niet op. Dit zal ik hieronder nogmaals aantonen.
rOn.,
Ik zal uw post eventjes opsplitsen:
Mooi: heeft u de pareltjes eens bekeken in het topic: Hoe ziet uw grafische desktop eruit? Linux hoeft zeker niet onder te doen.
Simpel: Er zijn een half miljoen virussen die Windows bedreigen. Beide besturingssystemen vereisen dat u uw verstand gebruikt? (Pech voor mij dus.

)
Degelijk: beide besturingssytemen zijn degelijk. Ik kan even gemakkelijk Linux doen crashen als Windows. Linux doen crashen: een zware webpagina laden, de browser abrupt afsluiten en direct van gebruiker wisselen. De pc crasht niet maar u heeft enkel een zwart scherm .... Voor een leek als ik rest enkel een hard reboot.
Stabiel: Beidei systemen zijn stabiel. Ooit heeft mijn oud XP pc'tje er meer dan twee dagen over gedaan om een filmpje aan te maken. Xp heeft niet gecrasht en mijn filmpje speelde achteraf perfect af. Windows heeft natuurlijk een bedreiging van een half miljoen virussen, maar hier worden de leden toch ook verwittigd voor Ultramatrix?