Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001543 keer)

JimZ

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1200 Gepost op: 2008/09/07, 12:01:53 »
feke98 schreef:
Citaat
ps. Virtual boxes daar wil ik meer van weten!
Hier staan wat screenshotjes van XP die opstart en draait in een venster van Ubuntu:

Klik

Klik

Klik

En OpenSuSE in een VM onder Ubuntu

Klik

En zo kun je net zoveel Virtuele pc's aanmaken als je wilt (mits je voldoende schijfruimte hebt natuurlijk) en vrijwel elk besturingssysteem erin installeren en draaien.

Ideaal om eens iets nieuws uit te proberen zonder het risico dat een nieuwe installatie gelijk je hele systeem overhoop haalt. Bevalt het niet of gaat er iets grondig mis dan verwijder je domweg de betreffende VM.

Ook ideaal om eens op "gevaarlijke" sites te surfen of onbekende software (malware?) te proberen, alleen je virtuele pc raakt dan besmet. En als je vooraf een kopie daarvan gemaakt hebt is het simpelweg terugzetten van die kopie voldoende om weer een schoon systeem te hebben.

Ik ben er inmiddels zo ongeveer aan verslaafd, ik surf vrijwel alleen nog maar met een virtuele Ubuntu (of soms ook nog wel Windows) en ben sindsdien een echt "zieltje zonder zorgen" als het ware.

Gr,
Jim

« Reactie #1201 Gepost op: 2008/09/07, 13:40:23 »
Citaat van: femke98
Hé wat geweldig.
Dat zou wat voor mij zijn, op mijn werkpc. Ik wil eigenlijk van de Windows af die daar op staat, maar omdat daar een aantal proggies op werken die niet in Ubuntu kunnen werken (en wine wil ik niet) zou dit de oplossing zijn.
Ik ga mij er in verdiepen, dank je wel.

Citaat van: Roos
http://www.virtualbox.org/
je kunt hem gewoon met Adept installeren, hij zit in de repo.
Is er ook zoiets maar dan in het Nederlands?
En wat is Adept?

hm...misschien toch een nieuwe topic openen voor dit, nu vervuil ik deze topic.
Je kan ook hier http://virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads de laatste versie ophalen.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

ArjanR

• Gast
« Reactie #1202 Gepost op: 2008/09/07, 16:00:28 »
Citaat van: pjotr123
Als ik zo'n dingetje zou kopen, dan zou ik er gewoon de Linpus Linux op laten staan, die de fabriek erop heeft gezet..... Het dingetje werkt dan gegarandeerd goed, en het is toch alleen maar bestemd voor wat simpele werkzaamheden.

Groet, Pjotr.
Juist omdat ik die Linpus Linux had laten crashen moest ik er iets anders opzetten en dat is dus Ubuntu geworden want met die lukte me het na een week niets meer te kunnen doen behalve opstarten van dat dingetje. Misschien gaat Ubuntu er ook weer vanaf want het draait maar heeft veel te veel voor dat arme, hij moet zo hard werken, kleine ding :)

« Reactie #1203 Gepost op: 2008/09/12, 13:28:08 »
dag,
ik ben dus deze volgende maand 65, daarom heb ik zo veel vragen,lol
ik begruik ubuntu nu 6 maanden en zeer tevreden

hans

Quatroking

• Gast
« Reactie #1204 Gepost op: 2008/09/12, 20:16:46 »
Citaat van: ArjanR
Als ik zo'n dingetje zou kopen, dan zou ik er gewoon de Linpus Linux op laten staan, die de fabriek erop heeft gezet..... Het dingetje werkt dan gegarandeerd goed, en het is toch alleen maar bestemd voor wat simpele werkzaamheden.

Groet, Pjotr.
Juist omdat ik die Linpus Linux had laten crashen moest ik er iets anders opzetten en dat is dus Ubuntu geworden want met die lukte me het na een week niets meer te kunnen doen behalve opstarten van dat dingetje. Misschien gaat Ubuntu er ook weer vanaf want het draait maar heeft veel te veel voor dat arme, hij moet zo hard werken, kleine ding :)
in nummer 16 van Full Circle Magazine word heel erg goed uitgelegt hoe je een Ubuntu kan opzetten vanuit een Ubuntu Minimal ISO. Dit draait zeer goed, omdat het vrijwel leeg is na installatie.

louchewidlin

• Gast
« Reactie #1205 Gepost op: 2008/09/19, 12:48:23 »
Ik ben nu 15. Begon met 13 met linux te willen installeren. Ik dit weekend toch echt een dual-boot beginnen. Ben windows helemaal zat. Alleen die spellen blijft een schakel HE

Laterrr

Offline Sh4wn

• Lid
    • http://www.return1.net
« Reactie #1206 Gepost op: 2008/09/25, 12:56:29 »
Ik ben maandje 18, en draai nu 2 jaar Ubuntu :) En no way dat ik ooit terug ga naar windows.

« Reactie #1207 Gepost op: 2008/09/25, 16:18:32 »
Heren welkom op het forum en veel plezier met Ubuntu en op het forum , ik begin me wel steeds ouder te voelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

WillemM

• Gast
« Reactie #1208 Gepost op: 2008/09/26, 15:22:33 »
Ben 53 en heb deze week Ubuntu als dual boot (XP/Ubuntu)geinstaleerd, was daarvoor weleens aan het klooien geweest met Knoppix als een pc niet op wilde starten kon ik zo toch de meeste bestanden nog redden, wilde het eigenlijk nooi instaleren om 2 redenen 1 omdat er zoveel via de prompt gewerkt zou moeten worden (ik ben met pcs begonnen pas in het windows 95 tijdperk en heb de Dos tijd dus niet meegemaakt) en dan ook nogeens de rare kryptische benamingen van de diverse programmas waar ik geen touw aan vast kan knopen wat dus impliceert dat ik eigenlijk weer een hele nieuwe taal moet leren.
Ik heb nog wel twijfels over Linux vind een aantal zaken nog steeds erg amateuristisch overkomen, maar dat is gelijk weer een voordeel omdat iedereen erg behulpzaam is, de gemeenschapszin lijkt mij sterk en heb eigenlijk nog geen flames om onbenullige zaken gezien (misschien niet gezocht).
Vind het wel leuk dat ik nu Linux heb draaien en voel me een hele piet dat ik het voorelkaar heb gekregen om het draaiend te krijgen (ben pas op latere leeftijd begonnen wat met pc's te klooien.
Ik heb wel zware twijfels of het Linux platform wel zogeschikt is voor enkelle hobbys die ik heb, fotografie en video bewerking, maar kan door de dualboot wel lekker expirimenteren.

Willem

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1209 Gepost op: 2008/09/26, 20:17:45 »
Citaat van: WillemM
de gemeenschapszin lijkt mij sterk en heb eigenlijk nog geen flames om onbenullige zaken gezien
Hey Willem, dat zal je ook niet zien op dit forum.
Pas wanneer je gaat vragen waar de aan toets van je PC zit loop je risico's :lol:
Nagenoeg iedereen hier is met Windows begonnen (ok ik niet, ik ben iets eerder begonnen), alle problemen waar jij tegen aan loopt, hebben wij ook gehad en zijn herkenbaar.
3 jaar geleden was ik blij, dat ik versie 5.10 werkend had gekregen, maar internet wilde niet, dankzij dit forum ben ik geholpen en ben ik nu in staat om (vaak) anderen te helpen.
Denk nooit dat je te dom bent, anderen hebben hetzelfde meegemaakt.

tot slot: Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #1210 Gepost op: 2008/09/27, 09:55:06 »
Mijn werkelijke naam is Johan en ik ben geboren in de zomer van 1974. Ik woon ergens in een uithoek van West-Vlaanderen, niet ver van Menen. Verder ben ik reeds enkele maanden bezig in linux. Ubuntu is de distributie die mij het best bevalt. Mijn forumnaam "Pattattezak" geeft perfect weer hoe lomp ik mij voel in linux. Vandaar dat ik mij hier heb ingeschreven. :P  :cool:

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1211 Gepost op: 2008/09/27, 12:44:24 »
Citaat van: Pattattezak
Mijn forumnaam "Pattattezak" geeft perfect weer hoe lomp ik mij voel in linux.
Dat is maar tijdelijk, wanneer je er in thuis bent, dan wil je niet anders meer, in Ubuntu is alles mogelijk!

« Reactie #1212 Gepost op: 2008/09/27, 16:37:26 »
Ik ben misschien al wel dik anderhalf jaar bezig, maar leer nog alle dagen bij.  En dat is ook niet erg, tenslotte moet je er niet volgende week examen over afleggen, hé.  En ja, soms stel ik ook nog vragen over dingen die ik eigenlijk had moeten weten, maar dat wordt je nooit aangerekend. Allez, meestal toch niet. :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #1213 Gepost op: 2008/09/27, 23:57:31 »
Citaat van: r0n.
Dat is maar tijdelijk, wanneer je er in thuis bent, dan wil je niet anders meer, in Ubuntu is alles mogelijk!
U heeft misschien wel gelijk, maar ...
Citaat van: Prosper
Ik ben misschien al wel dik anderhalf jaar bezig, maar leer nog alle dagen bij.  En dat is ook niet erg, tenslotte moet je er niet volgende week examen over afleggen, hé.
... Hoe lang doe je erover? :P :D

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1214 Gepost op: 2008/09/28, 00:09:48 »
U heeft misschien wel gelijk, maar ...
Citaat van: Prosper
Ik ben misschien al wel dik anderhalf jaar bezig, maar leer nog alle dagen bij.  En dat is ook niet erg, tenslotte moet je er niet volgende week examen over afleggen, hé.
... Hoe lang doe je erover? :P :D
Het houdt nooit op!   :P

« Reactie #1215 Gepost op: 2008/09/28, 00:37:50 »
Citaat van: arie
je raakt niet uitgeleerd, er komt steeds wel wat bij.
maar er mee leren werken duurt echt niet zo heel erg lang. en als je er eenmaal mee kan werken ga je er steeds dieper op in ( als je wilt )
Het is eraan te zien wat er precies "met leren werken"wordt bedoelt? Ik zou graag alles kunnen onder Ubuntu wat ik nu doe onder Windows. Van databases die complexe berekeningen uitvoeren op basis van tijd, tot tv opnames bewerken, faxen en sms'en (via het semafooncenter van Belgacom) met mijn Lucentmodem, ocr uitvoeren, ... Helaas blijken al deze dingen nog niet op punt te staan onder linux?
Citaat van: joop905
Het houdt nooit op!   :P
Moet dit mij hoop geven? ;) :P

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1216 Gepost op: 2008/09/28, 00:56:39 »
Ja !!!
Onder Windows ben je afhankelijk van de willekeur van Microsoft,
Met Ubuntu heb je de mogelijkheid om op democratische wijze mee te doen,
dan is toch wel een groot verschil .......

WillemM

• Gast
« Reactie #1217 Gepost op: 2008/09/28, 17:31:46 »
Ja !!!
Onder Windows ben je afhankelijk van de willekeur van Microsoft,
Met Ubuntu heb je de mogelijkheid om op democratische wijze mee te doen,
dan is toch wel een groot verschil .......
Ik begrijp precies wat Pattatzak bedoelt, je kunt dan wel afhankelijk zijn van Windows maar voorlopig kon hij daarmee al de taken die hij met Linux uit wil voeren probleemloos uitvoeren, en onder Linux hoe democratisch ook is nog veel niet mogelijk of niet simpel mogelijk.
En democratisch, och daar heb ik ook niet zo,n heel hoge pet van op.
Waar ik wel een hoge pet van op heb is bv Photoshop, ik wilde gisteren een simpele bewerking in Gimp uitvoeren maar het geduld dat iker bij uit moest oefenen is behoorlijk groot je grijpt als Windows gebruiker voortdurend mis.
Ik zeg niet dat ik het al opgeef wel dat er nog heel veel barieres te overwinnen zijn voor Linux zich een volwaardige vervanger van Windows mag noemen voor de doorsnee computer gebruiker.

Mvrgr

Willem

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1218 Gepost op: 2008/09/28, 17:34:33 »
Waar ik wel een hoge pet van op heb is bv Photoshop, ik wilde gisteren een simpele bewerking in Gimp uitvoeren maar het geduld dat iker bij uit moest oefenen is behoorlijk groot je grijpt als Windows gebruiker voortdurend mis.
Ik zeg niet dat ik het al opgeef wel dat er nog heel veel barieres te overwinnen zijn voor Linux zich een volwaardige vervanger van Windows mag noemen voor de doorsnee computer gebruiker.

Mvrgr

Willem
Dat voorbeeld heeft natuurlijk niets te maken met de volwaardigheid van Linux als Windowsvervanger. Maar alles met gewend-zijn aan het menu van Photoshop enerzijds, en niet-gewend-zijn aan het menu van Gimp anderzijds.

« Reactie #1219 Gepost op: 2008/09/28, 17:49:02 »

Mvrgr

Willem
Hier heb je een mooie cursus in Full Circle. De cursus begint in aflevering 11.
http://fullcirclemagazine.org/
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1220 Gepost op: 2008/09/28, 18:34:43 »
dag allemaal, op deze niet zon-overgoten middag even hier gelezen en geconstateerd dat ikmet vallen , opstaan en soms zeer kritisch te zijn benaderd gisteren  besloten heb zelfs mijn VoipButser op te geven voor Ubuntu.
Overigens bel ik er wel mee via het Linksys kastje. En oom dat heb ik te danken aan de antwoorden op dit forum.
Echter gemerkt dat providers op dit moment aan het kijken zijn naar het gebruoik va n VoIP-telefoon en dat noteren.
Hans

« Reactie #1221 Gepost op: 2008/09/29, 00:29:32 »
Dat voorbeeld heeft natuurlijk niets te maken met de volwaardigheid van Linux als Windowsvervanger. Maar alles met gewend-zijn aan het menu van Photoshop enerzijds, en niet-gewend-zijn aan het menu van Gimp anderzijds.
Ergens heeft u gelijk, maar ...
Windows en Photoshop zijn een economisch gegeven. Ze moeten goed zijn om te verkopen. Of denkt u dat er mensen zijn die met veel plezier 900 € neertellen voor Photoshop CS3, mocht het niet gebruiksvriendelijker zijn, met meer mogelijkheden dan Gimp? Windows is ook zo'n economisch gegeven. Vista werd aangekondigt als het meest getestte OS. Vista is echter ongelooflijk irritant. Waarom vallen de verkoopcijfers van Vista tegen, denkt u?
Dit doet echter geen afbraak aan Linux. Windows en Linux zijn niet vergelijkbaar daar het totaal verschillende besturingssystemen zijn. De één is gebaseerd op een open source initiatief, de ander is er op uit om munt te slaan. Degene die geld wil verdienen, moet de gebruiker dom houden en daarom alles zo simpel mogelijk laten verlopen, terwijl de ander juist bijdragen nodig heeft van slimmerikken... U kan dus onmogelijk Linux zien als een Windowsvervanger, de basis verschilt teveel?

Wat de meer ervaren computer gebruiker wel opvalt: De templates voor Vista zijn duidelijk geschreven op een Linux machientje ... Linux kan bijgevolg onmogelijk als de mindere van Windows aanzien worden ...

« Reactie #1222 Gepost op: 2008/09/29, 00:58:06 »
arie,
Waarom een gekraakte Photoshop terwijl Gimp legaal is ... Dit verandert niet zoveel aan mijn standpunt?

U spreekt uzelf tegen? Eerst meld u dat Linux een prima vervanger is voor Windows om vervolgens te melden dat Linux niet de mindere is van Windows. Linux staat op zichzelf en hoeft niet aanzien te worden als een vervanger, dit toont enige minderwaardigheid aan?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1223 Gepost op: 2008/09/29, 08:10:16 »
Windows is gemaakt er er mooi uit te zien en simpel(er) in gebruik te zijn.
Linux is gemaakt om degelijk en stabiel te zijn.
Zoek de verschillen :lol:

« Reactie #1224 Gepost op: 2008/09/29, 09:52:10 »
arie,
Ik heb mijn vorig post aangepast zodat u duidelijker de juiste splitsing ziet?
Van zodra je Linux ziet als een vervanger voor Windows, is Linux minderwaardig. Waarom? Omdat een windowssysteempje meer mogelijkheden bied aan Windows dan aan Linux. Zet maar eens Leopard op een Windows systeem ... Leopard is een goed besturingssysteeml voor een Mac Mocht het u interesseren, ik beschik over een quad-boot. XP, Vista, Sabayon (KDE) & Ubuntu (Gnome). Zelfs klote Vista bied mij meer mogelijkheden (faxen en ocr) dan beide linuxen tezamen. Linux is een goed besturingssysteem, maar een vergelijking met Windows gaat niet op. Dit zal ik hieronder nogmaals aantonen.
rOn.,
Ik zal uw post eventjes opsplitsen:
Mooi: heeft u de pareltjes eens bekeken in het topic: Hoe ziet uw grafische desktop eruit? Linux hoeft zeker niet onder te doen.
Simpel: Er zijn een half miljoen virussen die Windows bedreigen. Beide besturingssystemen vereisen dat u  uw verstand gebruikt? (Pech voor mij dus. :P)
Degelijk: beide besturingssytemen zijn degelijk. Ik kan even gemakkelijk Linux doen crashen als Windows. Linux doen crashen: een zware webpagina laden, de browser abrupt afsluiten en direct van gebruiker wisselen. De pc crasht niet maar u heeft enkel een zwart scherm .... Voor een leek als ik rest enkel een hard reboot.
Stabiel: Beidei systemen zijn stabiel. Ooit heeft mijn oud XP pc'tje er meer dan twee dagen over gedaan om een filmpje aan te maken. Xp heeft niet gecrasht en mijn filmpje speelde achteraf perfect af. Windows heeft natuurlijk een bedreiging van een half miljoen virussen, maar hier worden de leden toch ook verwittigd voor Ultramatrix?