Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001430 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1125 Gepost op: 2008/07/12, 14:19:02 »
Citaat van: Chrisz
Ik draai sinds een half jaar alleen nog Linux met op dit moment Ubuntu 8.04 64bit. Deze distributie bevalt mij prima. Al mijn hardware en randapparatuur wordt perfect ondersteund en het systeem is stukken sneller dan Vista.
Dat roepen we hier al jaren, maar een hoop mensen geloven het niet (of willen het niet geloven :lol:)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #1126 Gepost op: 2008/07/12, 14:35:29 »
Euhhhhh Ron..... Vista bestaan nog maar nauwelijks anderhalf jaar hoor.... ;) Of bedoel je de testfase ook, dan is het inderdaad jaren.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

« Reactie #1127 Gepost op: 2008/07/12, 16:34:16 »
Zo kort nog maar op de markt? Het lijkt inderdaad wel jaren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1128 Gepost op: 2008/07/13, 02:36:50 »
erwin 38 jaar

begonnen met een commodore pet-nogwat (weet het type niet meer precies)
eerste echte ervaring op een computer zonder beeldscherm maar communicatie middels een electrisch type machine. Deze was van een vader van een schoolvriend op de lagere school dus of dit echt meetelt weet ik niet.
daarna een sharp-mz800
een olivetti pc-1
een heuse 486 computer merk onbekend
een pentium 60 met win 95 merk onbekend
een pentium 3 geloof ik met win 98
een amd 1100 met xp daarna dualboot met feisty
een amd dualcore 3800 dualboot hardy xp zodat ik mijn xda kan syncen met mń mail als iemand weet hoe dit onder ubuntu kan graag!
en nog een compac c700 flaptop met alleen hardy
de afgelopen 25 jaar heel wat compus versleten maar het blijft leuk het puzzelen om een systeem naar je zin te krijgen.

gr erwin aka fatalflower

Quatroking

• Gast
« Reactie #1129 Gepost op: 2008/07/13, 11:31:38 »
Citaat van: fatalflower
een pentium 60
Gaaf, zo eentje heb ik ook nog ergens liggen.

Tsiburaska

• Gast
« Reactie #1130 Gepost op: 2008/07/17, 19:31:51 »
Ik ben als maffe asiel zoeker uit Russia dus een vreemde...
maar mijn zoon van nu 12 kwam hier als 10 jarige als eerste en omdat hij zijn leeftijd geheim hield word hij vaker serieus genomen als deze grijze oude man!
Mijn schoonmoeder is nu slechts 97 en is wegens de soms erotische aanzoeken op andere forums hier als man bekend maar niet de oudste!
Ik zal geen Nickname verraden maar mijn zoon is dus jonger en mijn schoonmoeder niet de oudste met 97.
We zitten soms als minder deskundige een beetje vreemd omdat we ook op Ubuntu.RU zitten en daar zitten enkele die hier te extreem zouden zijn, maar daarom weet ik als relatieve digibeet toch vaak meer door daar te zoeken en te vertalen!
Maar ook Nederlandse berichten kunt U daar vertaald terug vinden dus uw goede antwoorden worden dus door mij misbruikt en zij maar denken dat deze grijze oude man zo goed is!
Excuus voor de vele taal en stijl fouten maar Rita Verdonk gaf maar 1 jaar cursus voor Nederlands en daarna zou ik het zelf erg duur zelf moeten betalen!
Ik ga nu de 46 pagina's doorspitten naar leuke andere dus als je mail kreeg....

En tot ziens in November op de party van 8.10 waar ik de 8.04 LTS ook wil uitdelen zie elders de oproep!

Millenniumbaby

• Gast
« Reactie #1131 Gepost op: 2008/07/17, 20:36:06 »
Hoi allemaal.
Ik zal mijn leeftijd niet zegge maar de naam en U weet dat ik dus eigenlijk nu in bed hoorde te ligge.
Ik begon met Puppy Linux op oude PC uit vorige eeuw en nu probeerde ik 8.04~1 en dat werkte.
Hartelijk dank voor hulp, en ben ik nu jongste dame?
Ik kweet niet wat computer voor type is maar de 6 Gb harde schijf is dus groot genoeg en opa wil ik bedankt voor deze oude rotzooi.
het werkte beter dan windows xp op school en daar gaat vaak het mis.
ik moet nu slapen en dus doei.

en ruim 2 uur later slaap ik nog niet, maar nu ga ik echt Wanda Roos?
lijkt je normale naam wel.
Anastacia.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1132 Gepost op: 2008/07/17, 22:24:12 »
Citaat van: Millenniumbaby
Hoi allemaal.
Ik zal mijn leeftijd niet zegge maar de naam en U weet dat ik dus eigenlijk nu in bed hoorde te ligge.
Ik begon met Puppy Linux op oude PC uit vorige eeuw en nu probeerde ik 8.04~1 en dat werkte.
Ik kweet niet wat computer voor type is maar de 6 Gb harde schijf is dus groot genoeg en opa wil ik bedankt voor deze oude rotzooi.
Slaap goed Milleniumbaby ha ha vind ik een pracht nickname.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

waltervos

• Gast
« Reactie #1133 Gepost op: 2008/07/17, 22:43:37 »
Hallo allemaal,

Ik ben 24 jaar en woon in Groningen. Ik heb voordat ik zelf Ubuntu geïnstalleerd het eerst even bij de man van m'n moeder en m'n broertje aangesmeerd en heb het nu zelf sinds een week ofzo. Een paar maanden daarvoor ben ik begonnen met klooien met Debian op een mini servertje (zie http://www.nslu2-linux.org). Ik heb naast Ubuntu nog steeds Vista staan en dat houd ik ook lekker zo.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1134 Gepost op: 2008/07/17, 22:47:51 »
Citaat van: wandarooze
Hoi allemaal.
Slaap goed Milleniumbaby ha ha vind ik een pracht nickname.
Wow, als zij inderdaad in 2000 geboren is ze denk ik de jongste hier op het forum.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1135 Gepost op: 2008/07/18, 11:20:15 »
Citaat van: arie
Citaat van: eendje
Wow, als zij inderdaad in 2000 geboren is ze denk ik de jongste hier op het forum.
als ze echt in het nieuwe millenium is geboren, is ze van 2001, en dit jaar dus pas 7
Mispoes 8.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #1136 Gepost op: 2008/07/18, 15:14:24 »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Millenniumbaby

• Gast
« Reactie #1137 Gepost op: 2008/07/18, 17:14:08 »
De negentiende eeuwwisseling werd uitbundig gevierd op 1-1-1901, maar de tweede milleniumwisseling, die natuurlijk samenviel met de twintigste eeuwwisseling, op 1-1-2000. Daar klopt iets niet.

Hoewel Arie het dus juist heeft....
Papa had een probleem met de oude 286 en die PC met 3.11 was dus een Millennium gevaar.
Ik kreeg omdat  ik op 01-01-00 geboren ben dus wel alle cadeautjes en die
op 01-01-01 geboren niets!
Dus wegens het computer probleem van 2 cijfers kreeg ik aandacht terwijl ik er dus geen recht op had.
Of ik echter lang de jongste blijf, omdat ik op school liet zien dat ze XP beter weg konden doen na de vele problemen, is er veel belangstelling voor de leuke en gratis spellen, want juist wij kinderen krijgen vaak de rotzooi die zij niet meer willen, en nu zijn er die aan papa en mama vragen of ze niet een nieuwe Vista willen.
Er zijn een paar oudere uit groep 5 waar ik volgend jaar ook mag zitten die nu klagen dat hun ouders steeds vragen of ze even mogen omdat zij Vista hebben.
Zijn er ook Linux versie die een SIS kaart wel ondersteunen?

Hartelijk dank als je toevallig de oplossing zou weten.

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #1138 Gepost op: 2008/07/21, 13:22:50 »
De negentiende eeuwwisseling werd uitbundig gevierd op 1-1-1901, maar de tweede milleniumwisseling, die natuurlijk samenviel met de twintigste eeuwwisseling, op 1-1-2000. Daar klopt iets niet.

Hoewel Arie het dus juist heeft....
Papa had een probleem met de oude 286 en die PC met 3.11 was dus een Millennium gevaar.
Ik kreeg omdat  ik op 01-01-00 geboren ben dus wel alle cadeautjes en die
op 01-01-01 geboren niets!
Dus wegens het computer probleem van 2 cijfers kreeg ik aandacht terwijl ik er dus geen recht op had.
Of ik echter lang de jongste blijf, omdat ik op school liet zien dat ze XP beter weg konden doen na de vele problemen, is er veel belangstelling voor de leuke en gratis spellen, want juist wij kinderen krijgen vaak de rotzooi die zij niet meer willen, en nu zijn er die aan papa en mama vragen of ze niet een nieuwe Vista willen.
Er zijn een paar oudere uit groep 5 waar ik volgend jaar ook mag zitten die nu klagen dat hun ouders steeds vragen of ze even mogen omdat zij Vista hebben.
Zijn er ook Linux versie die een SIS kaart wel ondersteunen?

Hartelijk dank als je toevallig de oplossing zou weten.
ik begin pjotr te geloven , maar een ding is zeker, dit is niet geschreven door een 8-jarige, zo foutloos, zo'n kleurrijke woorden....Jamais!

Offline elgl

• Lid
« Reactie #1139 Gepost op: 2008/07/21, 18:01:45 »
Hallo Allemaal,

Ik ben Edwin, 20 jaar. Vorig jaar begin april heb ik ubuntu voor het eerst op mijn pc geïnstalleerd. Toen als een dual boot met Vista, dat genoeg tegen viel om hard op zoek te gaan naar alternatieven. Zo kwam ik ook ubuntu tegen en een paar weken later was het geen dual boot meer :)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1140 Gepost op: 2008/07/21, 19:21:03 »
Welkom Edwin :)

« Reactie #1141 Gepost op: 2008/07/22, 11:24:02 »
Hey Femke
Een mooie website heb je waar veel mensen eigenlijk zich in zouden moeten verdiepen maar nog voor velen onbespreekbaar is.
Als ik jou was zou ik die site mee vermelden in je profiel hiernaast ;)
Alle beetjes helpen.
Groetjes
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #1142 Gepost op: 2008/07/23, 21:46:04 »
Citaat van: femke98
Citaat van: asilnevs
Hey Femke
Een mooie website heb je waar veel mensen eigenlijk zich in zouden moeten verdiepen maar nog voor velen onbespreekbaar is.
Als ik jou was zou ik die site mee vermelden in je profiel hiernaast ;)
Alle beetjes helpen.
Groetjes
Goed idee, dat heb ik elders wel gedaan, maar hier dus niet. Ik zal mijn profiel gelijk even aanpassen.
En bedankt voor het compliment van de website!
What's the url :)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1143 Gepost op: 2008/07/23, 21:47:53 »
Klik op Website onder haar naam..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

schoappied

• Gast
« Reactie #1144 Gepost op: 2008/07/25, 13:07:20 »
Hoi,

Ik zit in een identiteitscrisis.... :(

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1145 Gepost op: 2008/07/25, 23:12:51 »
Citaat van: schoappied
Hoi,

We kunnen hier geen professionele ondersteuning bieden daarvoor ben ik bang, maar je mag er zeker zijn zoals je bent! Ook al is niet iedereen met je eens, je bent daarom wel waardevol!
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #1146 Gepost op: 2008/07/25, 23:56:21 »
Hoi,

Nou, dat is dan mooi.
Zitten we hier nou met een typisch gevalletje van "geneesheer, genees uzelf", vrees ik.

Ennuh, Angela, welkom he. Het aantal vrouwen begint al aardig op te lopen. Leuk hoor.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1147 Gepost op: 2008/07/26, 11:53:09 »
Hoi,

Zoek eens naar jezelf op Google... :P

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline culann

• Lid
« Reactie #1148 Gepost op: 2008/07/26, 14:26:24 »
Hoi, ik zal me eerst maar eens voorstellen... Mijn naam is Sander, 30 jaar en woon in eindhoven.

Een paar weken terug n laptop gekocht. Een HP Compaq 6820s. momenteel draait hier nog windows vista op, maar daar gaat snel verandering in komen... Ben t trage (en vooral t steeds trager wordende) windows gebeuren n beetje beu. Heb de afgelopen weken n beetje zitten snuffelen op dit forum en verder t een en ander gelezen over linux en vooral ubuntu. T ziet er allemaal wel goed uit :-)
Ben zelf niet zo technisch aangelegd met computers :-S maar ga toch maar de overstap wagen :-D waarschijnlijk gaat t maandag gebeuren, dus vanaf dan zal er wel n stortvloed van vragen van mijn kant uit komen :-p

Groeten,
sander

Eider

• Gast
« Reactie #1149 Gepost op: 2008/07/26, 15:13:12 »
Succes met het installeren en als je vragen hebt kun je natuurlijk hier terecht ;)