Had ik me eigenlijk al eens voorgesteld? Nouwja, ik doe het gewon.
Ik ben Gijs, 13 jaar oud en kom uit Kampen. Hou erg veel van computers, ben er dagelijks heel veel mee bezig. Rond juni 2006 ofzo heb ik eens Ubuntu 6.06 geprobeerd op mijn PC, want ik had 2 harde schijven van 15 en 10GB, was gewoon nieuwschierig. Ubuntu op die 10GB gezet, maar wou niet zo lukken omdat WiFi niet werkte, was een WMP54G dacht ik. Toen kreeg ik eind 2006 een nieuwe PC, meteen 6.10 eropgezet, maar ook wou WiFi niet werken, was een Ralink onboard chip. Dus maar XP eropgezet en lekker illegaal gedownload enzo, want "het kan niet anders...". Toen kreeg ik een nieuw kaartje, omdat het ontvangst niet goed was omdat ik op zolder zit, dit keer met een Atheros chipset. Gewoon op Windows gebleven, totdat ik Wubi tegenkmam net voor 7.04 uitkwam.. Meteen geïnstalleerd en WiFi werkte zowaar. Daarna wat weken mee geprutst, en toen maar weer gestopt omdat Windows wel goed was. Toen werdt Windows wat trager en kreeg ik errors, nieuwe installatie gedaan en ik kreeg ook steeds meer liefde voor computers. Omdat ik me er dus mee ging bezighouden, kwam ik ook achter de streken van MS. Daar was ik het helemaal niet mee eens, en toen weer Ubuntu 7.10 geprobeerd via Wubi, maar toen echt wat meer gekeken. Nooit tot een dualboot gekomen, tot begin 2008 toen ik het echt helemaal zat was. Alle data gewist dacht ik en Ubuntu erop!

Later kreeg ik wat spijt, dus maar dualboot gemaakt, zodat ik wat kon gamen. Toen weer teruggegaan met 8.04 op nog een nieuwe PC, gelukkig met zelfde WiFi kaartje! Want de CD-fikker was kapot, dus kon niet branden. Toen de PC afwas wou ik Windows installeren de volgende dag, maar de Ubuntu CD kwam dezelfde dag nog door de brievenbus. Meteen geïnstalleerd en ik was er wel tevreden mee! Maar na wekenlang alleen Ubuntu wou ik toch weer gamen, dus maar weer dualboot gemaakt. En nu zit ik weer enkel op Windows wegens wat privéomstandigheden, ligt er overigens niet aan dat Ubuntu slecht is. En als ik weer naar Ubuntu kan ga ik kijgen wat ik ga doen, dualboot of enkel Ubuntu en de games verkopen die niet onder Wine werken. Maar dat zie ik nog wel over een paar maanden.