Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001361 keer)

Offline joop905

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1100 Gepost op: 2008/06/30, 19:36:55 »
@rixje Welkom op het forum!

OmarM

• Gast
« Reactie #1101 Gepost op: 2008/07/02, 18:14:43 »
Ik ben 13 jaar oud, geboren op 10 maart 1995. Ik heb zelf nog geen Ubuntu op mijn Computer maar dat komt er binnekort wel aan hoor :P. Ik ben een beetje met PHP bezig.

-Omar

Offline kihid

• Lid
« Reactie #1102 Gepost op: 2008/07/02, 23:07:08 »
Citaat van: gijsbertha
Ik zal mezelf ook maar voorstellen. Ik ben 63 jaar en al meer dan 30 jaar bezig met computers. Sinds vorig jaar draai ik Ubuntu in dual boot met Windows XP. Ik heb nog veel te leren (zucht)!
Jammer is, dat ik XP nog niet kan laten vallen omdat mijn stamboomprogramma nog niet aan de praat is te krijgen onder Ubuntu.
Ben ik zo'n beetje de oudste en enige vrouw? (grijns)

Bertha van Boven
GijsBertha, kijk eens op deze site, misschien een alternatief voor je stamboomprogramma? En een Nederlandse versie!

http://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Main_Page/nl
http://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Features
http://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Linux_Genealogy_CD/nl

Er zijn er wel meer voor Linux, even Googlen.
P.s. draait het ook niet onder Wine?
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #1103 Gepost op: 2008/07/05, 21:09:38 »
ik ben chaos (chief has arrived on scenery).
laptopje draait ubuntu op sinds een week of 3.
tis een oudje maar onder ubuntu doet ie het erg goed.
laptoppie staat bij vriendin.
thuis heb ik een desktop staan en ben heel erg hard aan het twijfelen of ik die bill gates er af ga gooien of niet (werk werkt onder XP, doe veel thuis)
bijdeweg ik ben 43.
vriendin wordt nu al gek van me omdat ik bij haar ook ubuntu wil installeren.

greetz,
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1104 Gepost op: 2008/07/05, 21:31:09 »
Citaat van: chaos7
ik ben chaos (chief has arrived on scenery).
Welkom!
Citaat
thuis heb ik een desktop staan en ben heel erg hard aan het twijfelen of ik die bill gates er af ga gooien of niet (werk werkt onder XP, doe veel thuis)
Naast de tip van Arie, misschien dat het ook handig is om een lijst op te stellen van de programma's die je voor je werk nodig hebt, en te kijken of daar ook linux programma's voor zijn (of dat het werkt in wine).

Offline lacer

• Lid
    • dDbJn3Y
« Reactie #1105 Gepost op: 2008/07/07, 18:53:26 »
Ik was al een tijdje op dit forum, maar nu ga ik mij toch een beetje voorstellen.

Mijn voornaam is Luc en mijn leeftijd is 49.
Ben nog maar een goed 4 jaar met computers bezig. Mijn éérste laptop was een Acer, die na nog geen twee jaar defecten vertoonde, dan een Dell gekocht waar ik tevreden over ben.
Ubuntu, waar ik nu het liefste mee werk, is op beide geïnstalleerd en ben begonnen met 6.06. Op de Dell staat wel nog M$S software op voor bepaalde toepassingen.
Ben ook Ubuntu steunpunt in de omgeving van Gent (Oost-Vlaanderen).
Ik werk in een zeer groot bedrijf waar overal pc staan met het bekende grasland-bureaublad.
Mijn collega's (Windows fanaten) zijn wel moeilijk te overtuigen en hebben weinig interesse in de voordelen die open source software te bieden heeft.
Maar misschien ligt dit aan mezelf ;)
1* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (1)
2* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (2)
3* Ubuntu Mate 24.04 op test pc Dell E5550
4* Ubuntu Mate 24.04 op Toshiba P70-B

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1106 Gepost op: 2008/07/07, 23:40:11 »
Vraag eens aan je collega's wie er 60€ voor over heeft om Windows te betalen? Dat is ongeveer de prijs die ze betalen wanneer ze een nieuwe pc kopen met Windows voorgeïnstalleerd.

Ze weten het niet omdat hun pc-boer het hun niet verteld.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #1107 Gepost op: 2008/07/08, 01:34:54 »
Ook ik heb hier al enkele berichtjes gepost, en veel gelezen, maar heb me eigenlijk nog nooit voorgesteld: ik ben Seb (of voluit Sebastiaan), ben 39 en ik woon in Turnhout - maar ben overigens nen echte Antwerpenaar, maar dan zo ne goeie! :-)

Mijn eerste "echte" PC kocht ik in 1997, en internet heb ik vanaf 1998. Linux interesseerde mij al heel erg lang, maar vroeger geraakte ik daarmee nooit online, omdat ik zo'n Alcatel Speedtouch USB-modem had die ik voor geen meter aan de praat kreeg.

Sinds een jaar of 2 ben ik van die modem af, en toen las ik over ik Ubuntu. Toen versie 6.10 geprobeerd, en sindsdien heeft het me niet meer losgelaten.

Ik werk deeltijds als bediende, en ben deeltijds ook muzikant/componist/singer-songwriter (een beetje een lang combinatiewoord, tja :-)

En wat trouwens het opnemen van mijn muziekdemo's betreft heb ik de linux overstap nog niet gemaakt en werk ik nog met Windows XP/Cubase. En voor je met een hoop softwaresuggesties komt: ik ken ruwweg de mogelijkheden van de meeste Linux audio programma's, maar heb nog geen evenwaardige vervanger voor Cubase gevonden. Bovendien zit ik met een Tascam US-122L geluidskaart waar (vooralsnog) geen driver voor bestaat :-(

Maar voor alle andere toepassingen werk ik dus wel met Ubuntu. Ik moet wel zeggen dat ik (waarsch. niet als enige) een beetje ontgoocheld ben ik de stabiliteit van de recentste Hardy 8.04, maar da's een ander onderwerp op zich.

Gelukkig zijn er steeds de forums zoals deze waar je op kan rondneuzen, of wat posten om je problemen opgelost te krijgen, een sympathiek support systeem wat op zich uniek is!

Offline lacer

• Lid
    • dDbJn3Y
« Reactie #1108 Gepost op: 2008/07/08, 14:47:52 »
Citaat van: bartek
Vraag eens aan je collega's wie er 60€ voor over heeft om Windows te betalen? Dat is ongeveer de prijs die ze betalen wanneer ze een nieuwe pc kopen met Windows voorgeïnstalleerd.
Ik denk dat de meesten liever 60€ betalen dan met een voor hen onbekent (= onbemind) OS in zee te gaan.
Ik weet het, ze beseffen niet dat je er bijna alles mee kunt doen. De meesten surfen, Msnnen en mailen enkel. Sommigen downloaden wat ook, maar dat zal het zijn.
Vooroordelen hé !
Eens je het gebruiksgemak hebt van niet meer te moeten opruimen, defragmenteren, virus- en spywarescannen, ja, dan denk je verder.
Allee, ik zal eens mijn best doen om ze te informeren in Linux en open source :D
1* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (1)
2* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (2)
3* Ubuntu Mate 24.04 op test pc Dell E5550
4* Ubuntu Mate 24.04 op Toshiba P70-B

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1109 Gepost op: 2008/07/08, 14:50:11 »
Citaat van: lacer
Ik denk dat de meesten liever 60€ betalen dan met een voor hen onbekent (= onbemind) OS in zee te gaan.
Ik weet het, ze beseffen niet dat je er bijna alles mee kunt doen. De meesten surfen, Msnnen en mailen enkel. Sommigen downloaden wat ook, maar dat zal het zijn.
Vooroordelen hé !
Eens je het gebruiksgemak hebt van niet meer te moeten opruimen, defragmenteren, virus- en spywarescannen, ja, dan denk je verder.
Allee, ik zal eens mijn best doen om ze te informeren in Linux en open source :D
Misschien heb je wat aan dit lijstje?
http://computertip.googlepages.com/waaromdaarom

Hannes10411

• Gast
« Reactie #1110 Gepost op: 2008/07/10, 19:53:42 »
ik ben nog piep wordt over een paar maande 76 jr.probeer nu voor het eerst Ubuntu te installeren naast XP en Vista maar daar loop ik tegen de nodige problemen aan.

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #1111 Gepost op: 2008/07/10, 20:35:17 »
Had ik me eigenlijk al eens voorgesteld? Nouwja, ik doe het gewon.
Ik ben Gijs, 13 jaar oud en kom uit Kampen. Hou erg veel van computers, ben er dagelijks heel veel mee bezig. Rond juni 2006 ofzo heb ik eens Ubuntu 6.06 geprobeerd op mijn PC, want ik had 2 harde schijven van 15 en 10GB, was gewoon  nieuwschierig. Ubuntu op die 10GB gezet, maar wou niet zo lukken omdat WiFi niet werkte, was een WMP54G dacht ik. Toen kreeg ik eind 2006 een nieuwe PC, meteen 6.10 eropgezet, maar ook wou WiFi niet werken, was een Ralink onboard chip. Dus maar XP eropgezet en lekker illegaal gedownload enzo, want "het kan niet anders...". Toen kreeg ik een nieuw kaartje, omdat het ontvangst niet goed was omdat ik op zolder zit, dit keer met een Atheros chipset. Gewoon op Windows gebleven, totdat ik Wubi tegenkmam net voor 7.04 uitkwam.. Meteen geïnstalleerd en WiFi werkte zowaar. Daarna wat weken mee geprutst, en toen maar weer gestopt omdat Windows wel goed was. Toen werdt Windows wat trager en kreeg ik errors, nieuwe installatie gedaan en ik kreeg ook steeds meer liefde voor computers. Omdat ik me er dus mee ging bezighouden, kwam ik ook achter de streken van MS. Daar was ik het helemaal niet mee eens, en toen weer Ubuntu 7.10 geprobeerd via Wubi, maar toen echt wat meer gekeken. Nooit tot een dualboot gekomen, tot begin 2008 toen ik het echt helemaal zat was. Alle data gewist dacht ik en Ubuntu erop! :) Later kreeg ik wat spijt, dus maar dualboot gemaakt, zodat ik wat kon gamen. Toen weer teruggegaan met 8.04 op nog een nieuwe PC, gelukkig met zelfde WiFi kaartje! Want de CD-fikker was kapot, dus kon niet branden. Toen de PC afwas wou ik Windows installeren de volgende dag, maar de Ubuntu CD kwam dezelfde dag nog door de brievenbus. Meteen geïnstalleerd en ik was er wel tevreden mee! Maar na wekenlang alleen Ubuntu wou ik toch weer gamen, dus maar weer dualboot gemaakt. En nu zit ik weer enkel op Windows wegens wat privéomstandigheden, ligt er overigens niet aan dat Ubuntu slecht is. En als ik weer naar Ubuntu kan ga ik kijgen wat ik ga doen, dualboot of enkel Ubuntu en de games verkopen die niet onder Wine werken. Maar dat zie ik nog wel over een paar maanden.

« Reactie #1112 Gepost op: 2008/07/10, 20:55:17 »
Mocht ik je nog geen welkom hebben geheten, bij deze naamgenoot.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #1113 Gepost op: 2008/07/10, 21:09:17 »
Citaat van: Gijsbert
Mocht ik je nog geen welkom hebben geheten, bij deze naamgenoot.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Wat ook wel toevallig is dat mijn echte naam ook Gijsbert is, maar mijn roepnaam gewoon Gijs :P

Pcfreakske2K

• Gast
« Reactie #1114 Gepost op: 2008/07/11, 21:18:46 »
Ik ben 29 jaar oud en ik woon in België.
Ik ben nog maar net met Ubuntu begonnen. Vorige week heb ik Ubuntu pas geïnstalleerd. Ik vind het een goed besturingsysteem.
Snel en gebruiksvriendelijk en makkelijk om extra software te installeren en zo.

Alleen heb ik de HP Photosmart printer nog niet aan de praat gekregen onder Ubuntu 8.04.

Ik heb trouwens Ubuntu geïnstalleerd via Wubi onder Windows XP.

Ik heb Ubuntu op een aparte partitie staan op mijn oude HD dat ik gerecupereerd heb van mijn oude desktop.

Dit werkt goed, ik had trouwens een lege partitie op die oude HD staan en daarop staat nu dus Ubuntu.

Ik ben best tevreden over Ubuntu. Ik behoud wel mijn Windows XP ook.

Dat dual-boot systeem is wel goed.

Offline betoel

• Lid
« Reactie #1115 Gepost op: 2008/07/11, 23:41:11 »
Het wordt tijd dat ik me even voorstel.
Voornaam: Cees. leeftijd 80 jaar. ( Wie biedt er meer :)  ) Sinds 20 jaar bemoei ik me met pc's en de eerste was een 8086.
 Vorig jaar ben ik begonnen met Ubuntu. Dat was wel even wennen maar door gewoon doorzetten en niet opgeven komt men een heel eind.
Momenteel draai ik nu in Dual-boot Linux Mint Daryna > XP
Op een andere pc Amd Athlon XP+ 2100  Ubuntu 8.04
XP gebruik ik nog zeer sporadisch

Met vriendelijke groet
Cees
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1116 Gepost op: 2008/07/12, 00:36:49 »
Betoel van harte welkom, petje af zeg, dat je zo doorzet, er zal hier weinigen zijn die jou leeftijd bezitten, maar het geeft wel aan dat linux voor jong en oud  =)  geschikt is.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1117 Gepost op: 2008/07/12, 00:43:38 »
Citaat van: betoel
Voornaam: Cees. leeftijd 80 jaar.
Dan denk ik, dat je de oudste bent op dit forum !

Welkom Cees

Nu hebben we dus alles van 13 t/m 80 jaar :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #1118 Gepost op: 2008/07/12, 11:02:13 »
Volgens mij met stip de oudste hier en ook nog een Drent erbij kan het nog mooier?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1119 Gepost op: 2008/07/12, 11:51:56 »
ik heb heel lang gedacht dat de gemiddelde leeftijd hier op het forum zou liggen rond de 18 jaar, maar ik heb er ondertussen maar 35 jaar van gemaakt :)
het valt me op dat er echt heel veel ´ouderen´ bezig zijn met linux, dat is heel leuk
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1120 Gepost op: 2008/07/12, 12:30:50 »
Citaat van: tiemenhakvoort
het valt me op dat er echt heel veel ´ouderen´ bezig zijn met linux
En wat noem jij ouderen ?
Of is dit een rare vraag van deze opa :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #1121 Gepost op: 2008/07/12, 13:13:02 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: tiemenhakvoort
het valt me op dat er echt heel veel ´ouderen´ bezig zijn met linux
En wat noem jij ouderen ?
Of is dit een rare vraag van deze opa :lol:
ik zetten ouderen al expres tussen aanhalingstekens, omdat het tuurlijk relatief is :)
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1122 Gepost op: 2008/07/12, 13:24:51 »
Mensen die de leeftijd bereiken waarop ze kinderen hebben zijn per definitie al "ouders"  dus de leeftijd waarop "ouderen" begint is relatief jong. Hier lopen veel mensen rond die erg jong zijn maar zeer volwassen zijn in hun reacties, anderen zijn boven de 35-40 maar blijven jong van geest.

Het is zeer moeilijk om aan de hand van de profieltjes en posten uit te maken hoe oud iemand is en het verbaast me telkens weer als ik naar een release party ga om te de mensen irl te ontmoeten. Erg leuk.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Chrisz

• Lid
« Reactie #1123 Gepost op: 2008/07/12, 13:55:08 »
Ik zit al een tijdje dit forum te volgen dus wordt het eens tijd dat ik me voorstel.
Ik ben Christiaan, 31 jaar en woon in Amersfoort. Via mijn studie (informatica) ben ik in aanraking gekomen met Linux / Unix. De studievereniging deelde gratis RedHat 6.x en SuSE 5.x op CD uit. Toch konden deze distributies mij niet overhalen helemaal van Windows af te stappen. Er zaten nogal wat bugjes in en de hardware ondersteuning was ook niet echt perfect. Na een paar jaartjes met alleen Windows XP gedraaid te hebben besloot ik over te stappen naar Windows Vista. Na een maand of twee was ik het helemaal zat, Vista was niets voor mij. Vista regelt veel te veel zelf en overstelpt je met waarschuwingen.

Toen ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een Linux kandidaat en kwam via OpenSuse bij Fedora terecht die mij erg goed beviel. Na alle goede berichten over Ubuntu toch maar eens Ubuntu gedownload. Ubuntu is de eerste distributie die mij van Windows af heeft geholpen. Ik draai sinds een half jaar alleen nog Linux met op dit moment Ubuntu 8.04 64bit. Deze distributie bevalt mij prima. Al mijn hardware en randapparatuur wordt perfect ondersteund en het systeem is stukken sneller dan Vista.

Quatroking

• Gast
« Reactie #1124 Gepost op: 2008/07/12, 14:17:56 »
ik voel mezelf toch wel een beetje speciaal als één van de weinige 14-jarige op dit forum, tussen al die grote mensen :3