Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dapper en MPlayer  (gelezen 9291 keer)

Offline mcgyver

• Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #25 Gepost op: 2006/05/18, 22:02:48 »
Heb zitten klooien met de media. Heb nu mediaplayer connectivity, is inderdaad handig. Nu sluit rhytmbox zich na 3 sec spelen vanzelf af, herinstallatie helpt niet. Ook mplayer geeft soms problemen. Ik vind het wel ingewikkeld met al die namen. Je hebt mplayer en mozilla-mplayer, firefox en mozilla-firefox. Het pad naar de mediaplayer was eerst in x11/usr/bin/gmplayer. Heb het pad gewijzigd naar /usr/bin/mplayer/. Weet niet echt wat het verschil is, merk het wel. o ja, Soms geeft mplayer een error waarin hij zegt:
mplayer interrupted by signal 11 in module: unknown

in de volgende window:

mplayer crashed by bad usage of cpu/fpu/ram (ik heb 512MB ram)

Nu weet ik dat ik lang niet de nieuwste bios heb. Ik moet hem eigenlijk flashen, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft.

Saamelainen

• Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #26 Gepost op: 2006/05/18, 22:21:17 »
Mplayer is het op zichzelf staande programma en mozilla-mplayer het programma met de bijbehorende plugin. Het pad naar de speler heb ik hier zo: /usr/bin/X11/gmplayer
Het is een beetje spelen met de instellingen van MediaPLayer Connectivity. Zo heb ik zelf MPV voor ingebouwde media activeren uitgezet (vinkje weggehaald), maar dat is persoonlijke smaak.

Wat betreft de foutmeldingen heb ik geen idee.

Saamelainen

• Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #27 Gepost op: 2006/05/18, 22:33:45 »
Met Rhythmbox zal niets aan de hand zijn Dat afsluiten komt doordat de ingebouwde speler van de betreffende site het nu overgenomen heeft. Probeer eens die instelling MPV aan of uit te zetten, want daar zit het verschil. In Firefox staat dat bij Extra.

Saamelainen

• Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #28 Gepost op: 2006/05/18, 22:52:39 »
Klein foutje van mij. Ik bedoel MPC (ipv MPV)

Offline mcgyver

• Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #29 Gepost op: 2006/05/18, 23:13:28 »
heb het uitgeschakeld. rhytmbox sluit nog steeds af, is dus iets anders. ga nu slapen, zie wel morgen.

Offline mcgyver

• Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #30 Gepost op: 2006/05/19, 22:06:36 »
Heb het definitief verknoeid. wat ik ook doe mijn geliefde rhythmbox sluit zichzelf na enkele seconden na het laden van de muziek af. Hellup!!

Offline Jenske

• Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #31 Gepost op: 2006/05/23, 00:56:47 »
Beste mensen,

Ik heb zo goed als alles geprobeerd ---Mplayer er af, Mplayer erop, Totem eraf, Totem erop, Xine eraf, Xine erop (joeneemit aajdiddit)--- maar ik krijg Mplayer niet aan de praat in Dapper / Firefox 1.5.
Telkens weer een korte "error"-flits, waarna ik er het raden naar heb wat er is misgelopen.

Hoe kan ik Mplayer voor eens en voor altijd goed installeren in Firefox?

Jens
... Kubuntu 24.04 ...

Saamelainen

• Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #32 Gepost op: 2006/05/23, 10:54:05 »
Sorry, Jenske. Ik weet het niet. Ik heb mijn ervaring met Mplayer hier neergeschreven omdat ik in zeer korte tijd alle video- en audioformaten op die manier werkend had, zonder gedoe met andere spelers. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat Flash misschien niet goed werkt. Hopelijk komen er nog goede idee

Saamelainen

• Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #33 Gepost op: 2006/05/23, 14:19:55 »
Misschien zou dit nog kunnen lukken uit een ander topic:

Citaat van: Multiem
Het is mij uiteindelijk gelukt, ik had de mozilla mplayer wel geinstalleerd, maar ik  moest  de bestanden verplaatsen naar */.mozilla/plugins/ daarna werkte alles wel
(In de Homemap bij Beeld > Verborgen bestanden tonen)