Hey
Thanks voor de wat-na-de-installatie uitleg. Ik denk dat ik de driver voor mijn videokaart rechtstreeks van nVidia zal downloaden (als ik het via systeem-beheer doe kan ik maar in 1024X768, mss dat het via nVidia wel lukt, anders kan ik er wel mee leven).
Nog een vraagje (ik weet dat ik veeleisend ben, sry):Kan je via Ubuntu selecteer waar je een programma kan installeren (bvb op een andere partitie). Niet dat ik dat zal nodig hebben, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Toch wel schitterend dat alles op 10GB zal kunnen.
Elders installeren: nee, dat gaat niet, helaas. Maar dat is ook echt overbodig, hoor. 10 GB is een zee van ruimte voor Ubuntu. Kwestie van goed programmeren... :-)
Driver Nvidia: dat raad ik sterk af, wat je nu wil doen.... Als het je al zou lukken, wat ik sterk betwijfel. Zo krik je de resolutie omhoog naar het optimale niveau, met de fabrieksdriver van Nvidia die in de pakketbronnen van Ubuntu zit:
1. installeer de Nvidia fabrieksdriver via Systeem - Beheer - Beperkt ondersteunde stuurprogramma's
2. volledige herstart van je PC.
3. Installeer het pakket xresprobe (had eigenlijk standaard in de installatie moeten zitten, zijn ze vergeten in Feisty).
Als volgt: Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: xresprobe
aanvinken en druk op knop Toepassen
4. Daarna in de terminal (Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster):
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Bediening van de vragenriedel met de Tabtoets, *binnenste* Entertoets, spatiebalk en pijltjestoetsen. Ga ongezien akkoord met elk voorgesteld antwoord. Enige uitzondering: kies als driver "nvidia" en niet "nv".
Daarna volledige herstart van je PC..
Meld je daarna maar weer hier, want dan is er nog 1 stap te doen. :-)