Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatix onder de loep van Ubuntu Technical Board  (gelezen 13766 keer)

Automatix onder de loep van Ubuntu Technical Board
« Reactie #25 Gepost op: 2007/10/10, 19:30:14 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: siegi
@rOn je gaat wel heel erg in tegen derde partij repo's, weet dat seveas zijn repo ook een niet standaard niet officiële is.  Dus die zou je ook afraden? en Medibuntu ook?
Wanneer je extra repo's gebruikt, die goed worden ondersteund, is er (bijna) geen probleem te verwachten.
Automatix voegt repo's toe, gaat installeren en verwijderd hierna de repo's, vandaar dat een update/upgrade hierna niet meer gaat, of in het gunstigde geval onbetrouwbaar is.

Wacht maar af, tot je Gutsy ziet, mooier, beter en makkelijker dan Windows (mijn persoonlijke mening).

Ron
Dat is Feisty al.
Mijn mening :)

Erwin_001

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2007/10/10, 21:58:40 »
Ik denk dat (zoals al meerdere malen eerder gezegd door anderen) dat programma's als Automatix het Windows effect gaan creëren op onze Linux systemen.
Windows is ook net als een net geboren kind die een veelvraat wordt na de geboorte. Daarna gaat het zich vol vreten en sterft uiteindelijk aan overgewicht.
Stel je voor in de toekomst allemaal 3rd party automatisering-programma's op Linux die je het leven makkelijk maken (net als Windows) maar dat een week later het gevloek al weer begint met de geïrriteerde vertragingen en foutmeldingen.

Van het andere oogpunt bekeken vind ik zelf deze software wel de goede indruk geven, maar hopelijk worden dit eerder geïntegreerde (met nette code) delen voor de huidige standaard geïnstalleerde Ubuntu pakketten.

« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/06, 21:51:03 »
Hmm... vond dat automatix al min of meer overbodig en na het lezen van alle reacties weet ik dat ik niets mis. Als een derde partij graag een product wil uitbrengen, laat hij het dan in synaptic of CNR zetten. Of maak er een debje van. Dat laatste werkt eigenlijk net als Windows. Downloaden, debian package manager openen, klikken om te installeren en Ubuntu heeft het proggie een paar minuten later aan boord... Bovendien slaat het al die 'yes' en 'I agree' dingen van Windows over...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Kev

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2007/11/06, 22:03:33 »
Mja ik heb juist geleert hoe je installers moet opbouwen in windows, dat is dus allemaal optioneel he die I Agree bullshit.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/06, 22:38:27 »
Maar het komt o zo vaak voor ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Kev

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/06, 22:43:51 »
Mja het hoeft dus eigenlijk niet te moeten, msi files zijn handig voor programma's uit te rollen op een server.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/07, 08:48:08 »
Installaties gebaseerd op msi-files kun je zonder interface installeren:
msiexec /silent of /passive
Tik eens msiexec op de commandprompt in, dan krijg je alle opties te zien.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/07, 21:53:54 »
Ken dat maar al te goed, ik heb nu een initiatie in netwerkadministratie gekregen en dat was er een onderdeeltje van.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2007/11/30, 23:39:29 »
In het CT magazine van December, is een mooi artikel over onze Ubuntu 7.10 met daarbij een live cd, daar staat er over Automatix, nadat er een aantal programma's zijn benoemt welke onder linux draait,  citeer:

Een gebruikersvriendelijke installatie systeem  voor deze programma's is Automatix. Tot voor kort werd Automatix vergruist door de Ubuntu-ontwikkelaars, omdat het mogelijk incompatibel was met Ubuntu zelf, wij hadden er op de redactie (van CT magazine) echter geen problemen mee.
De Automatix-ontwikkelaars zeggen op hun beurt bovendien de kritiek ter harte te hebben genomen voor Ubuntu 7.10

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/01, 13:16:22 »
Daar kom je wel achter, wanneer je wilt upgraden straks naar 8.04 !
Mogelijk dat het nu goed gaat, maar gezien het verleden vrees ik het ergste .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2007/12/01, 14:19:59 »
Ja dat vertellen ze niet, het een enkele installatie met Automatix , dus een kortstondige vreugde misschien.
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar kan er wel iets bij voorstellen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #36 Gepost op: 2007/12/01, 15:06:53 »
Een aantal mensen op dit forum (waaronder ProfoX en ik) hebben een aantal scriptjes getest (één jaar geleden) en de resultaten waren bedroevend.
Bovendien: Gutsy vraagt of iets geïnstalleerd moet worden, makkelijker kan het toch niet ?

el_andalus

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2008/02/04, 19:09:43 »
Automatix...

Destijds bestond die discussie ook al, toen ik nog klooide met mijn usb-modem :)

Als je in de documentatie de multimedia handleiding leest en als je, niet zoals ik :p, goed leest welke repositories aan moeten staan, loopt (hout vasthouden) en bij mij toch, alles op wieltjes.

Als ik opstart en er zijn updates, krijg ik een waarschuwing.

Ik vind dat allemaal toch vrij eenvoudig.

Ik ben een heel nieuwe gebruiker en ik voel alleszins geen behoefte om Automatix binnen te halen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #38 Gepost op: 2008/02/04, 19:23:54 »
Bij de oudere versies was het (te) makkelijk om het wel te gebruiken, bij de huidige versies is het helemal niet nodig.
Dat is het mooie aan Ubuntu, de vooruitgang, de snelheid waarmee het vooruit gaat en natuurlijk het belangrijkste (voor mij): je mag meedenken.........

el_andalus

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2008/02/04, 20:33:41 »
Citaat van: r0n.
Bij de oudere versies was het (te) makkelijk om het wel te gebruiken, bij de huidige versies is het helemal niet nodig.
Dat is het mooie aan Ubuntu, de vooruitgang, de snelheid waarmee het vooruit gaat en natuurlijk het belangrijkste (voor mij): je mag meedenken.........
Idd. Ik heb gewoon de installatie "how to" voor "multimedia" gevolgd (zie "documentatie") en klaar was kees. Op één punt na.

Java was blijkbaar niet geïnstalleerd. Daar kwam ik op uit toen ik frostwire wou installeren, er gebeurde niets als ik in de grafische interface op het icoon klikte.

Dus ik ga naar de terminal nadat ik de snelcursus van bartek over commando's in de terminal even gelezen heb en voer "frostwire" in en dan komt er wat uitleg, waaruit ik kan afleiden dat java ontbreekt en dat daarom frostwire niet loopt. Dus, ik moet java binnenhalen.

Ik lees wat rond op het net en er wordt blijkbaar aangeraden altijd via de repositories programma's binnen te halen, in plaats van via .deb bestanden, omdat je dan altijd automatische updates hebt of zo...

Een expert ben ik niet, maar bon, ik kijk in de repositories naar sun-java-... (bij de repo van frostwire stond trouwens ook dat die andere ontbrak) en ik vind het correcte hokje, vink het aan, even geduld, alles binnenhalen, licentie aanvaarden en voila, we zijn rond.

Eigenlijk wijst het allemaal zichzelf uit.

Het is een beetje anders dan het configuratiescherm van windows en het heeft het voordeel dat je kennelijk automatische updates hebt.

Het is een inspanning maar het loont, vind ik.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #40 Gepost op: 2008/02/04, 21:14:17 »
En weet je wat het mooie is ?
Wanneer je niets installeerd en je klik op b.v. een MP3 bestand, dan vraagt je PC, of je het wilt installeren !
Het leven is mooi met Ubuntu ......

Offline stani

• Lid
    • http://pythonide.stani.be
« Reactie #41 Gepost op: 2008/05/27, 15:23:41 »
Nu Automatix dood is, kunnen we dan ook niet dit bericht begraven? Misschien als nog wat mensen gutsy e.d. gebruiken, kunnen we wachten tot intrepid.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #42 Gepost op: 2008/05/27, 15:27:56 »
Het topic staat nu niet meer vastgezet bovenaan, maar blijft wel open voor eventuele vragen/opmerkingen.