Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: /etc/fstab  (gelezen 23030 keer)

/etc/fstab
« Reactie #75 Gepost op: 2007/08/02, 14:19:56 »
Citaat van: woteb
Citaat van: wolterkabolter
Ok, in ieder geval erg bedankt voor je hulp tot zover!

Kan iemand een arme student helpen die al een hele dag non-stop met dit probleem bezig is, maar niet uit de vicieuze cirkel geraakt?
Kun je wel bij je /home partitie? Dus lezen en schrijven?

Dan zou ik een herinstallatie doen. Dan staan je persoonlijke zaken op een andere partitie (en dus veilig bij een installatie).

Succes!!
Het irritante is dan wel dat ik helemaal terug naar Dapper Drake moet, omdat de installatie-cd van Feisty niet werkt wegens een bug (ata02). Pfff...

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #76 Gepost op: 2007/08/02, 14:26:36 »
Ok, in ieder geval erg bedankt voor je hulp tot zover!

Kan iemand een arme student helpen die al een hele dag non-stop met dit probleem bezig is, maar niet uit de vicieuze cirkel geraakt?
Kun je wel bij je /home partitie? Dus lezen en schrijven?

Dan zou ik een herinstallatie doen. Dan staan je persoonlijke zaken op een andere partitie (en dus veilig bij een installatie).

Succes!!
Het irritante is dan wel dat ik helemaal terug naar Dapper Drake moet, omdat de installatie-cd van Feisty niet werkt wegens een bug (ata02). Pfff...
Heb je een link naar de bug?

@Woteb, kun je een dergelijke bug niet omzeilen met die mini-iso? Of zeg ik nu iets heel raars...

En Debian of een andere distro? Is dat een optie?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
/etc/fstab
« Reactie #77 Gepost op: 2007/08/02, 14:28:17 »
..... of desnoods tijdelijk even terug naar 6.06 Dapper Drake, en dan over twee maanden 7.10 Gutsy Gibbon installeren? Zonder opwaardering, gewoon schone herinstallatie?

Over een maand is de beta van Gutsy er wel, dus die zou je dan ook al kunnen pakken.

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #78 Gepost op: 2007/08/02, 14:36:34 »
Hier hetzelfde probleem... let wel!! zij zitten voor de release van de officiele feisty ermee te klooien....
Zij gebruiken een andere/ oudere 'herd (herd 2 geloof ik).....   :/ :/ ???
Maar misschien dat iemand anders hier meer over weet?

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=362939

Offline woteb

• Lid
/etc/fstab
« Reactie #79 Gepost op: 2007/08/02, 14:53:26 »
Ik weet niet wat die bug precies inhoudt? Wat ik wel weet is dat ik met de mini.iso minder problemen heb dan met de normale Alternate CD installatie. Ook krijg je met de mini.iso meteen de nieuwste kernel, programma's zonder eerst een grote upgradebeurt uit te voeren.

Probeer het eens? Ik heb ook de juiste sources.list in het download rijtje gezet. Downloaden naar /etc/apt dan hoef je niet in de sources.list te gaan rommelen. En met de mini.iso kun je ook rechtstreeks een volledige Xubuntu of Ubuntu installeren (dus niet IceWM) Kijk eens bij de etalage bij het blokkendoos onderwerp.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

/etc/fstab
« Reactie #80 Gepost op: 2007/08/02, 15:04:30 »
Ik heb em gebrand. Dus eerst gewoon installatie-proces doorlopen?

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #81 Gepost op: 2007/08/02, 15:11:39 »
De eerste post is een handleiding http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11174

Zie ook je mail

In principe kun je nadat je de mini.iso installatie hebt afgerond ook direct apt-get install ubuntu-desktop of apt-get install kubuntu-desktop of zelfs apt-get install xubuntu-desktop uitvoeren, zonder de scriptjes op te halen.

/etc/fstab
« Reactie #82 Gepost op: 2007/08/02, 15:16:32 »
Ik wil het liefst zsm een goed werkend systeem. Ik ben al teveel tijd verloren. Wat gebeurt er met mijn /home als ik de blokkendoos procedure volg??

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #83 Gepost op: 2007/08/02, 15:35:48 »
Ik wil het liefst zsm een goed werkend systeem. Ik ben al teveel tijd verloren. Wat gebeurt er met mijn /home als ik de blokkendoos procedure volg??
Dan is Dapper natuurlijk ook een optie

ps: als het goed is kun je via je recovery mode een backup maken van je /home

/etc/fstab
« Reactie #84 Gepost op: 2007/08/02, 15:40:10 »
Ik weet niet goed waar ik die zou moeten plaatsen...ik kan nog op mijn extra data-schijf proberen, maar volgens mij is die niet meer bereikbaar. Een cd branden lukt niet echt vanuit de live-cd. Ik heb het grootste gedeelte dus maar op mijn usb gebrand. Zie geen andere opties.

Ik probeer eerst de blokkendoos-installatie. Als dat niet lukt doe ik Dapper Drake.

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #85 Gepost op: 2007/08/02, 15:51:56 »
Die extra data cd is dan de beste optie denk ik.
Kun je niet mbv je live-cd en gewoon in gnome een cd branden?

dit werd aangeraden op het irc kanaal #ubuntu-nl:
[15:27] Het kopieren van grote hoeveelheden gdata kun je inderdaad het beste via de terminal doen
[15:27] Maar mounten, branden, etc. Kan gewoon vanuit genome
[15:27] gnome
[15:28] ok, ik zal s ff kieken
[15:29] bedankt
[15:35] schoappied: je kan als het goed is ook met je normale installatie nog een backup maken of je probleem oplossen via de 'recovery mode'
[15:36] (da's wel enkel terminal)
[15:36] rulus: ok, maar dan mot ik wel ff die commando's weten...
[15:37] kopiƫren is cp, kan ook met rsync (zie 'man cp' en 'man rsync')
[15:38] of dd als je een exacte 1:1 kopie wilt van een partitie naar een andere harde schijf, ook 'man dd'

/etc/fstab
« Reactie #86 Gepost op: 2007/08/02, 16:15:53 »
Citaat van: pjotr123
..... of desnoods tijdelijk even terug naar 6.06 Dapper Drake, en dan over twee maanden 7.10 Gutsy Gibbon installeren? Zonder opwaardering, gewoon schone herinstallatie?

Over een maand is de beta van Gutsy er wel, dus die zou je dan ook al kunnen pakken.
Dit lijkt me de beste optie dan, idd.

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #87 Gepost op: 2007/08/03, 11:48:32 »
Citaat van: pjotr123

Dit lijkt me de beste optie dan, idd.
Wie garandeert dat die bug er in Gutsy Gibbon uit is?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
/etc/fstab
« Reactie #88 Gepost op: 2007/08/03, 11:52:36 »
Citaat van: schoappied
Wie garandeert dat die bug er in Gutsy Gibbon uit is?
Niemand. Maar Gutsy is een bugfix editie (volgens Canonical). Bovendien heeft die de nieuwste kernel, en dus de nieuwste drivers voor hardware. Kortom: grote kans dat het probleem weg is.

/etc/fstab
« Reactie #89 Gepost op: 2007/08/03, 12:19:39 »
Het gaat dus om deze bug:
ata2 (of 1): port failed to respondDeze bug wordt hier gerapporteerd en er schijnt nu al wel een oplossing te zijn. Wie weet kan ik die in de komende tijd eens gaan uitproberen. Het kan ook aan mijn hardware (cd-rom of extra harde schijf) liggen, maar dat moet ik nog eens uitzoeken.

Ik heb nu Dapper er goed en wel op, maar direct alweer problemen met toegangsrechten voor de /home map. Bij het opstarten gaf hij eerst aan dat de toegangsrechten voor ~/.dmrc niet goed waren. Ik heb dat proberen te herstellen, maar het ging niet goed. Nu geeft hij aan dat /home/wolterkabolter niet bestaat. Waarschijnlijk heb staan de rechten dus niet goed. Hoe los ik dit op?

/etc/fstab
« Reactie #90 Gepost op: 2007/08/03, 12:35:31 »
Wie weet of dit een veilige versie is?: http://packages.ubuntu.com/feisty/base/linux-image-2.6.20-16-386
Wat wordt precies bedoelt met het meta pakket?
Wie kan me helpen met het toegangsrechten probleem?

Greetz

Offline woteb

• Lid
/etc/fstab
« Reactie #91 Gepost op: 2007/08/03, 13:42:43 »
Het gaat dus om deze bug:
ata2 (of 1): port failed to respondDeze bug wordt hier gerapporteerd en er schijnt nu al wel een oplossing te zijn. Wie weet kan ik die in de komende tijd eens gaan uitproberen. Het kan ook aan mijn hardware (cd-rom of extra harde schijf) liggen, maar dat moet ik nog eens uitzoeken.

Ik heb nu Dapper er goed en wel op, maar direct alweer problemen met toegangsrechten voor de /home map. Bij het opstarten gaf hij eerst aan dat de toegangsrechten voor ~/.dmrc niet goed waren. Ik heb dat proberen te herstellen, maar het ging niet goed. Nu geeft hij aan dat /home/wolterkabolter niet bestaat. Waarschijnlijk heb staan de rechten dus niet goed. Hoe los ik dit op?
Even gezocht op Google:

https://answers.launchpad.net/ubuntu-it/+question/5310

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.20/+bug/103277

http://fak3r.com/2007/06/22/failed-to-set-xfermode-solved/

Misschien zit hier wat informatie bij wat bruikbaar is?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

schoappied

• Gast
/etc/fstab
« Reactie #92 Gepost op: 2007/08/03, 15:09:16 »
Het lijkt een kernel probleem te zijn

Citaat van: yes
with "edgy" there aren't problems........... i think that the guilty is the Kernel 2.16.20.......
En weet niet of ik uit deze post moet concluderen daat het onder Gutsy nog steeds een probleem is :/
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.20/+bug/103277
Citaat
On Tuesday 10 of July 2007 14:04:58 Stefan Kost wrote:
 [...]
 > I have the same issue (lenovo thinkpad t43) and 2.6.20-16 does not fix
 > it for me
 >
 > # uname -a
 > Linux sterni 2.6.20-16-386 #2 Thu Jun 7 20:16:13 UTC 2007 i686 GNU/Linux
 i`m better i have
Linux sraptok 2.6.22-7-generic #1 SMP Mon Jun 25 17:33:14 GMT 2007 i686
 GNU/Linux
thats gutsy. and problem is too unresolverd.
MM
Weet ook niet hoe je dat wel kan onderzoeken/ bekijken...

Zou dit probleem ook bestaan in een wat conservatievere/stabielere distro zoals Debian Etch? Of loop je dan tegen hetzelfde probleem aan als Debian aan die kernel toe is???