Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer inloggen na installatie KDE desktop  (gelezen 1334 keer)

johandulac

• Gast
Kan niet meer inloggen na installatie KDE desktop
« Gepost op: 2007/07/20, 13:56:04 »
Mijn Ubuntu 6.10 werkte, afgezien van een probleem met mijn printer, met de Gnome desktop goed. Nu wilde ik de KDE desktop eens proberen en heb deze geinstalleerd. Na opnieuw opstarten kon ik, zoals zou moeten, kiezen of ik met de Gnome of de KDE desktop wilde opstarten. De eerste keer lukte dat. Na de 2e, 3e en opvolgende keren dat ik wilde opstarten gebeurde het volgende:
1. het blauwe inlogscherm van Kubuntu verscheen
2. ik koos voor de gewenste desktop (in dit geval KDE)
3. gaf naam en wachtwoord in + enter
4. er volgde een zwart scherm en enkele seconden later kwam het inlogscherm weer terug. Weer het wachtwoord ingeven, de desktop kiezen (ik heb ze allemaal geprobeerd) hielp niet, het inlogscherm bleef terugkomen.
Het wachtwoord is juist. Om te proberen of misschien het wachtwoord niet herkend werd probeerde ik met een fout wachtwoord in te loggen. Dit werd direct als ongeldig herkend.

Iemand die hier raad weet, zodat ik niet weer een nieuwe installatie moet doen?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 14:35:12 »
zoiets als: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12791  (?)
gek probleem.

johandulac

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 21:26:45 »
Ja. inderdaad hetzelfde probleem. Ik kan echter ook niet in fail-safe opstarten.
Ik zie dat het topic 12791 van 2006 dateert en er blijkbaar geen oplossing gevonden is.

Ik heb geprobeerd via de console (bij het inlogscherm ingegeven ctr-alt-F2) de KDE-desktop opnieuw te installeren. Dat leek goed te gaan totdat aan het einde de volgende foutmeldingen kwamen:
1. het schrijven naar een status-veld over kipi-plugin naar /var/lib/dpkg/status is mislukt
2. E: subproces /usr/bin/dkpg returned an error code (2)

Bij "dpkg" denk ik aan de video-driver. Ik heb in mijn pc (Shuttle SN41G2) een NVIDIA interne grafische kaart. Deze heb volgens de aanwijzingen op de site van Alberto Milone geïnstalleerd. Dit was de enige methode waarop het lukte.

Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?

kankudai

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 21:55:48 »
De topic 12791 is van deze week.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 22:56:35 »
Citaat
Bij "dpkg" denk ik aan de video-driver. Ik heb in mijn pc (Shuttle SN41G2) een NVIDIA interne grafische kaart. Deze heb volgens de aanwijzingen op de site van Alberto Milone geïnstalleerd. Dit was de enige methode waarop het lukte.
envy zou heel goed dit probleem kunnen veroorzaken.....
meldt de bug in launchpad refereer aan envy.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 22:57:29 »
Citaat van: kankudai
De topic 12791 is van deze week.
idd 2007, deze week nog.....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/20, 22:59:11 »
Citaat van: leoquant
Weer een slachtoffer van die akelige installatiescripts? We kunnen er maar beter een standaardvraag van maken, bij een hulpverzoek.... Hebt u Automatix, Envy of EasyUbuntu gebruikt? Zo ja, schoon herinstalleren zonder die scripts.... Hebt u dan nog steeds een probleem, meld het hier.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/20, 23:08:45 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: leoquant
Weer een slachtoffer van die akelige installatiescripts? We kunnen er maar beter een standaardvraag van maken, bij een hulpverzoek.... Hebt u Automatix, Envy of EasyUbuntu gebruikt? Zo ja, schoon herinstalleren zonder die scripts.... Hebt u dan nog steeds een probleem, meld het hier.
ik heb van die weken dat dit mijn standaard eerste vraag is bij niet standaard problemen.......:(

kankudai

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/21, 06:08:09 »
Ik heb ook automatix2 gebruikt??????????????,

« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/21, 07:35:39 »
Nou, dan dus schoon herinstallen zonder die troep, zoals Pjotr zegt :D