Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [dpkg] Fout opgetreden  (gelezen 1084 keer)

Cobuntu

• Gast
[dpkg] Fout opgetreden
« Gepost op: 2007/07/14, 16:13:24 »
Hallo,

vandaag deinstalleerde ik wat pakketten in de terminal, die stonden aangeschreven als: autoverwijderbaar, en nu als ik de terminal open:

Fout opgetreden!

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Dan sluit de terminal zich weer af, Wie weet hoe ik dit kan oplossen? En was is DPKG?

Bvd

[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/14, 16:24:41 »
Dpkg is de Debian pakketten manager, gebruikt om pakketten te installeren, verwijderen etc.

Je zal nu in een terminal (Applications-->Accessories-->Terminal) het commando

sudo dpkg --configure -a

moeten invoeren. Daarna (als alles goed ging):

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

Als het niet goed gaat, zal je foutmeldingen krijgen die info zullen geven over wat er precies mis is gegaan.

Cobuntu

• Gast
[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/14, 16:26:42 »
Bedankt Happyhamster, zal het nu proberen ;) Waar leer je al die dingen?

Cobuntu

• Gast
[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/14, 16:35:18 »
Ik krijg dit:

Pakketconfiguratie                                                              

┌────────────────┤ Bezig met configureren van localepurge ├────────────────

[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/14, 16:50:53 »
Blijkbaar heb je nu de optie om zaken als handleidingen in niet-gebruikte talen te laten verwijderen, etc.

Ik zou zeggen: selecteer zo'n beetje alles wat begint met  nl en hou ook de engelse handleidingen (begint waarschijnlijk met "en").

Cobuntu

• Gast
[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/14, 16:57:07 »
Yes! Fantastisch! :D Synaptic werkt weer! :):)

Bedankt Happyhamster het werkte, ik heb alles aangevinkt dat begon met NL en EN. Ik zal kijken of ik nu nog andere problemen tegenkom, alles lijkt weer te werken.

[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/14, 17:07:30 »
Citaat
vandaag deinstalleerde ik wat pakketten in de terminal, die stonden aangeschreven als: autoverwijderbaar,
Weet je misschien nog om welke pakketten het ging? Want ik heb het vermoeden dat je een bug gevonden hebt. (Bij het verwijderen van de pakketten moet er blijkbaar een dialoogvenster openen, en dat gaat niet omdat dat in een terminal moet gebeuren. Als dat vermoeden correct is, dan zou dat betekenen dat deze fout gewoon te reproduceren is, en niets met toeval te maken heeft.)

Nu ja, goed dat het weer lijkt te werken :)

Cobuntu

• Gast
[dpkg] Fout opgetreden
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/14, 17:18:54 »
Nee, ik weet niet welke paketten het waren. ik kreeg een dialoogvenster, klikte op OK. Hij was klaar, ik startte synaptic opnieuw op, en toen kwam die foutmelding. Ik denk inderdaad een bug, sorry dat ik niet weet welke. Maar misschien komt het door mijn configuratie ofzo. Als andere mensen het ook hebben, denk ik inderdaad dat het een bug is.