Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Network workgroup of domein naam veranderen  (gelezen 2640 keer)

Azalin

• Gast
Network workgroup of domein naam veranderen
« Gepost op: 2006/04/10, 21:33:08 »
Heb ik Samba eindelijk werkende, zie ik ineens naast mijn thuis netwerkje, MSHOME . Bah! :-) Die MSHOME komt dus van mijn Ubuntu af en dat zou ik graag veranderen. Nu heb ik al bij Netwerk configuratie in het tabje algemeen het domein de naam gegeven van het thuis netwerk en in de SMB.CONF bij workgroup de naam van het netwerk opgegeven maar nu is die MSHOME nog steeds mijn workgroup. Als iemand mij zou willen helpen, heel graag ...

Groetjes,

Alex.

Azalin

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/10, 23:14:34 »
Juist... restarten nadat ik die in de DOMEIN had ingevuld wil ook wel helpen... of de netwerk adapter afsluiten en opnieuw opstarten wil ook lukken. Dat wist ik alleen even niet hoe te doen. Maargoed. Sorry om jullie lastig te vallen. Gevonden! :)

mithras86

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/11, 00:05:09 »
Als je iets verandert in /etc/samba/smb.conf (volgens mij staat ie daar) moet je idd /etc/init.d/smb restart ff doen ;) Een reboor is juist niet nodig, je hoeft alleen de daemon/service (wat is het nou eigenlijk?) opnieuw op te starten :)

Azalin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/11, 00:09:31 »
init.d/samba reload had ik ook gedaan. alleen was ik vergeten om de domain te veranderen. toen ik dat had gedaan had hij die niet doorgevoerd, maar net zoals dat je de samba service moet herstarten zal je de ethernet kaart ook opnieuw moeten starten... en dat had ik niet gedaan... :) vandaar. Toch bedankt voor de info. Linux is voor mij, en waarschijnlijk voor veel mensen, een redelijk nieuw verhaal. Hoewel ik al een tijd geleden best veel met linux heb gewerkt... Ik ben het gewoon allemaal verleerd.