Er is veel AI, doch zomaar in de blind hiermee aan het werk gaan is lastig als je je hele werkzame leven hebt moeten verdiepen in de techniek. Dat gebeurde toen door boeken te lezen of werkomschrijvingen/toepas mogelijkheden van leveranciers te raadplegen. In mijn geval was dat ontwerp en begeleiden van installaties voor gebouwen oa kantoren, laboratoria, ziekenhuizen, fabrieken, etc.
Daarbij heb ik regelmatig mijn hoofd gestoten als ik te veel op aanraden van vertegenwoordigers hun producten wilde toepassen.
Onze logische kreet was: Techniek liegt niet.
Veel van analoge en later digitale regeltechnieken toegepast. Perslucht en hydrauliek, de voorlopers van 0 en 1 zaten hierin verwerkt.
AI moet wel erg goed in elkaar zitten om dit op goede wijze toe te passen.
Ik ben n.a.v. een artikel in Linux Magazin gestart met het bekijken wat AI op mijn Ubuntu laptop doet.
Wat mij opvalt is dat de antwoorden in het engels worden gegeven, ook wel met momenten dat er een tekenschrift wordt getoond.
Mijn display is [description: VGA compatible controller
product: CometLake-U GT2 [UHD Graphics]/code]
enkele commands betreffende de videokaart werken hier niet op, dit is geen NVIDIA, althans commands met nvidia erin werken niet.
Hiervoor zoek ik dus de oplossing.
Om "OLLAMA" in het nederlands weer te geven is mij nog niet gelukt.
Wie heeft hiervoor een goede tip?
SPW