Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Discussies automatisch sluiten na een jaar (of 2)?  (gelezen 4529 keer)

Offline Jenske

• Lid
Discussies automatisch sluiten na een jaar (of 2)?
« Gepost op: 2025/08/22, 14:10:57 »
Recent reageerde een (actieve) Ubuntu-NL gebruiker op een post uit 2021 over floppy disks. Kort daarop werd de discussie gesloten omdat de reactie er 4 jaar na de post kwam. Dat begrijp ik.

Maar ware het niet veiliger om élke discussie automatisch te sluiten als de oorspronkelijke post ouder is dan 2 jaar en de laatste reactie dateert van meerdere maanden geleden? Zo vermijd je dat er iemand bv. reageert op een post i.v.m. Ubuntu Warty Warthog over "hoe je een scanner kan laten scannen" (fictief voorbeeld).

't Is maar een suggestie.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Discussies automatisch sluiten na een jaar (of 2)?
« Reactie #1 Gepost op: 2025/08/22, 16:59:58 »
Het is over het algemeen bekend dat jaren oude topics niet omhoog gebracht mogen worden, dit is zeker gekend bij leden die al jaren op het forum vertoeven. Bij het posten van een reactie in een oud topic wordt al automatisch deze waarschuwingsmelding weergegeven:

Citaat
Waarschuwing: er is al ten minste 30 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Dat zou voldoende moeten zijn. Gewoon een kwestie van lezen en opvolgen.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Jenske

• Lid
Re: Discussies automatisch sluiten na een jaar (of 2)?
« Reactie #2 Gepost op: 2025/08/23, 11:23:47 »
Oké, ik dacht dat ik het warm water had uitgevonden ;-)

(Het gebeurt me zelden of nooit dat ik een post van enkele jaren geleden terug beantwoord, maar je weet maar nooit)

... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...