Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Status van Ubuntu NL / Ubuntu Summit 25.10  (gelezen 1507 keer)

Offline mb

• Lid
Status van Ubuntu NL / Ubuntu Summit 25.10
« Gepost op: 2025/05/30, 10:13:47 »
Hi iedereen hier ... hoeveel mensen zijn dat nog?

Ik las dit bericht over dat de Ubuntu Summit in oktober 2025 in Londen is en dat er 'virtuele' events over de hele wereld kunnen zijn: https://ubuntu.com/blog/ubuntu-summit-25-10-is-coming-to-your-circle-of-friends-from-london

Nu ben ik niet erg 'betrokken' in de ubuntu-community, maar ik was op de 10.04 'release party' in Ede, en ik was vorig jaar oktober op de 'summit' toen die in Den Haag was. Op dit moment organiseer ik een Python user group. Ik dacht dat het mooi zou zijn als er een satelliet-evenement ergens in Nederland zou zijn. Maar ik begrijp ook dat Ubuntu NL niet meer 'echt' bestaat -- als in: er is geen vermelding meer op de LoCo pagina --> https://ubuntu.com/community/locos/join

Zijn er andere mensen enthousiast om te kijken of we een lokale meeting kunnen organiseren?

Online Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Status van Ubuntu NL / Ubuntu Summit 25.10
« Reactie #1 Gepost op: 2025/05/30, 11:18:24 »
Zijn er andere mensen enthousiast om te kijken of we een lokale meeting kunnen organiseren?
Dat zou wel mooi zijn.
Zeker met oog op het einde van Windows-10, willen veel mensen informatie, dus publiciteit is belangrijk.
Onlangs is er bij SeniorWeb overleg geweest, of er (ooit) ondersteuning moet komen voor een Linux distributie.
Er was daar een duidelijke voorkeur voor Mint, maar wanneer de ondersteuning doorgaat, kan dit ook voor Ubuntu een opening geven.

Wanneer ik naar mijzelf kijk, dan is de conclusie dat mijn gezondheid het niet (meer) toelaat.
Maar ik ben dan ook één van de ouderen hier, ik ben nog van (zoals ze hier zeggen) voor de watersnood.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.