Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen kde na upgrade  (gelezen 3380 keer)

Offline hbakker

• Lid
Re: geen kde na upgrade
« Reactie #25 Gepost op: 2025/04/22, 12:25:19 »
Ik heb buiten de installatie-usb om de schijf geformateerd (binnen de try ubuntu versie zit geen gparted; mogelijk een andere tool?)  en vervolgens de installatie uitgevoerd op de hele schijf, dus niet handmatig partities aangemaakt. Het installatieproces heeft lang geduurd. Met name op 90% (Performing contextual processes' jobs) duurde heel lang: 49 minuten: ik begon al te vrezen dat het vast was gelopen. Maar geduld (of eigenlijk geen idee wat ik nog anders zou kunnen doen) bleek de beste keus.

Ik blijf het merkwaardig vinden dat een upgrade mijn machine in zo'n onmogelijke toestand heeft gebracht; de vorige keer liep het vlekkeloos.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2025/05/02, 20:23:10 »
Citaat
Ik heb buiten de installatie-usb om de schijf geformateerd (binnen de try ubuntu versie zit geen gparted; mogelijk een andere tool?)  en vervolgens de installatie uitgevoerd op de hele schijf, dus niet handmatig partities aangemaakt.
Als je bij installatie kiest voor hele schijf gebruiken, hoef je niet eerst te formatteren.

Offline hbakker

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2025/05/03, 15:14:21 »
Dat leek mij ook, maar toch lukte dat niet: ik kwam niet in een toestand waarbij ik de hele schijf kon gebruiken. De enige mogelijkheid die ik kreeg was handmatig een partitietabel aanmaken. Geen ervaring daarmee, dus maar de schijf eerst geformatteerd. Toen ging alles heel gladjes.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2025/05/03, 19:42:28 »
Bijzonder... , maar ik zal je ervaring als tip in mijn achterhoofd houden voor als ik hier tegenaan loop. Dat is me overigens nog nooit overkomen bij de installatie van Xubuntu op ca. tien verschillende gebruikte HDD's waar nog een Windowsversie op stond.

Offline hbakker

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2025/05/04, 08:28:21 »
Ik heb ook nooit eerder problemen gehad. Altijd Kubuntu geinstalleerd OF op een schijf waarop Windows stond OF op een schijf waarop een werkende 
(K)Ubuntu stond. En een keer zonder problemen een Upgrade gedaan.
Maar nu ging de upgrade fout en raakte de hele zaak in de hobbel met als gevolg de hele correspondentie hierboven.