Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Mint 22.1 Cinnamon  (gelezen 2821 keer)

Offline Johncr

• Lid
Installatie Mint 22.1 Cinnamon
« Gepost op: 2024/12/25, 12:34:25 »
Dag allen,

In 2021 kocht ik mijn pc met daarin 2 SSD's van 1 TB per stuk en een HDD van 4 TB:
- een SSD met daarop Mint 20.2 Cinnamon
- een SSD met daarop Windows 11
- de HDD als opslag voor beide systemen.

In het verleden had ik beide systemen en de opslag op één schijf, en installeerde ik elke keer de nieuwe Mint versies en dat ging prima. De leverancier van mijn huidige pc installeerde Windows 11 en Mint Cinnamon 20.2 waardoor ik geen kennis of ervaring heb van de wijze van installeren, het bedrijf bestaat overigens niet meer dus daar vragen stellen kan ik niet.

Nu vraag ik mij af of ik, gelet op de huidige configuratie van mijn pc, de installatie van Mint 22.1 op dezelfde wijze kan doen als dat ik deed toen ik een PC had met één harde schijf.

Graag uw advies!

Hartelijke groet,
Hans

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie Mint 22.1 Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2024/12/25, 23:11:03 »
Als het goed is, zal het installatieprogramma van Mint 22.1 de oude Mint herkennen en als één van de opties aanbieden om die te vervangen. Simpelweg die optie kiezen volstaat dan.  :)

Offline Johncr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/01/01, 15:08:38 »
Dag Pjotr,

Het is, tot mijn grote geruststelling, gelukt, Mint 22.1 staat op de SSD waar voorheen Mint 20.2 stond, ik ben daar heel blij mee!

Veel dank voor uw advies!

NB
Bij de installatie van Mint 22.1 heb ik veel goede informatie gevonden op de site "Makkelijke Linuxtips", ik wil daarom een donatie doen; ik merk echter dat ik dat moet doen via "PayPal", ik heb daar echter geen rekening. Kan ik op een andere manier doneren?

Hartelijke groet,
Hans

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2025/01/01, 15:42:32 »
Goed om te horen dat het is gelukt, en bedankt voor je intentie om wat te doneren!

Doneren zonder eigen PayPalrekening kan door in dit scherm te klikken op "Donate with Debit or Credit Card" (onze Nederlandse bankpas/pinpas is een zogeheten "debit card"):
« Laatst bewerkt op: 2025/01/01, 15:44:59 door Pjotr »

Offline rico70

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2025/01/02, 10:02:16 »
Houd er wel rekening me dat Mint 22.1 nog een beta is, er kunnen nog wat foutjes inzitten.
https://community.linuxmint.com/iso

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2025/01/03, 18:29:10 »
Houd er wel rekening me dat Mint 22.1 nog een beta is, er kunnen nog wat foutjes inzitten.
https://community.linuxmint.com/iso

Klopt. Hoewel ikzelf nog geen fouten heb kunnen ontdekken, en ik draai 'm toch al geruime tijd, op verschillende machines...

Offline Johncr

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2025/01/26, 22:34:17 »
Dag Pjotr,

Op 1-1-25 gaf ik aan dat ik een donatie wilde doen vanwege "Makkelijke Linuxtips¨. Omdat ik geen PayPal rekening heb, gaf je aan dat ik via de knop "Doneren"ook op een andere manier zou kunnen betalen. Als ik op die knop klik slaat de schrik mij echter om het hart: ik moet de nodige informatie invullen o.a. kaartnummer, geldigheidsduur van de kaart, code, naw-gegevens enz. en dat vind ik niet prettig. Als ik aan Mozilla doneer, dan kan ik dat via Ideal doen, zie ik die mogelijkheid nu over het hoofd?

Groet,
Hans

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2025/01/26, 23:34:35 »
Dag Pjotr,

Op 1-1-25 gaf ik aan dat ik een donatie wilde doen vanwege "Makkelijke Linuxtips¨. Omdat ik geen PayPal rekening heb, gaf je aan dat ik via de knop "Doneren"ook op een andere manier zou kunnen betalen. Als ik op die knop klik slaat de schrik mij echter om het hart: ik moet de nodige informatie invullen o.a. kaartnummer, geldigheidsduur van de kaart, code, naw-gegevens enz. en dat vind ik niet prettig. Als ik aan Mozilla doneer, dan kan ik dat via Ideal doen, zie ik die mogelijkheid nu over het hoofd?

Groet,
Hans
Bedankt voor je wens om te doneren! Ik moet zeggen dat ik je terughoudendheid wel kan begrijpen.

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met een alternatief.
« Laatst bewerkt op: 2025/01/26, 23:53:52 door Pjotr »

Offline dickieb

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2025/01/27, 12:27:05 »
Pjotr, ik heb dezelfde bedenkingen als Johncr.

Ik ontvang, als dat kan, ook graag een persoonlijk bericht met een alternatief.

Offline HenkV40

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2025/01/27, 15:41:43 »
Pjotr, ik heb ook dezelfde bedenkingen als Johncr.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2025/01/27, 17:19:43 »
Pjotr, ik heb dezelfde bedenkingen als Johncr.

Bedankt! Je hebt post...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2025/01/27, 17:22:43 »
Pjotr, ik heb ook dezelfde bedenkingen als Johncr.

Dank je wel! Ook jij hebt post....