Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kop- en Voettekst  (gelezen 1344 keer)

Kop- en Voettekst
« Gepost op: 2024/12/02, 13:15:15 »
Hi,
lang geleden had ik op elke print die ik maakte automatisch de door mij ingestelde kop- en voettekst met oa waar het bestand was opgeslagen, datum etc.
Waar kan ik dit instellen en dan niet alleen voor de office- documenten maar voor alle.
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

• Lid
Re: Kop- en Voettekst
« Reactie #1 Gepost op: 2024/12/08, 16:35:08 »
Ik heb geen weet van een mogelijkheid om op elk geprint bestand, uit eender welke applicatie, ook automatisch een voettekst toe te voegen.

« Reactie #2 Gepost op: 2024/12/08, 22:59:56 »
Ik heb geen weet van een mogelijkheid om op elk geprint bestand, uit eender welke applicatie, ook automatisch een voettekst toe te voegen.
Kan het zijn dat het eerder bij printerinstellingen mogelijk was ??
Nu zie ik het niet (meer).
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2024/12/09, 08:39:28 »

Kan het zijn dat het eerder bij printerinstellingen mogelijk was ??
Nu zie ik het niet (meer).
Ik heb het ook  in de printerinstellingen gezocht, maar nee, en ook niet via de cups server (http://localhost:631/admin). Het is heel goed mogelijk dat er vroeger wel zo een optie was.

« Reactie #4 Gepost op: 2024/12/09, 10:56:28 »
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n optie voor kop- en voetteksten voor alle documenten te hebben gezien.

Ik denk dat dit applicatie-afhankelijk is: in Gimp kun je dat volgens mij niet aangeven, in CUPS ook niet (alleen banner-pagina's maar dat wil je niet), in tekstverwerkers wel, in Geany beperkt, in gThumb uitgebreid maar vooral gericht op de exif-info van een foto.