Hi Peer,
Tja, daar was ik ook al bang voor. In die tekst staat dus: " These images are an exact copy of the entire drive, so if you have a 1TB drive the resulting image will be 1TB. " ! En dat wilde ik juist dus voorkomen. Dan maar weer proberen met Clonezilla. Mijn grootste probleem was dat ik voorheen altijd Macrium Reflect gebruikte. Was gratis en werkte prima. MAAAAR, sinds ze er nu geld voor vragen en je alleen even een try-out versie kunt gebruiken, knal ik altijd tegen dezelfde problemen aan. Namelijk : de juiste versie op het juiste moment. En die heb dan weer nét niet ter beschikking juist op het moment dat je nodig hebt..!En alléén Macrium kan zijn eigen images lezen en niemand anders....!! Ik hoopte dus dat ik met Disks af zou zijn van al die ellende omdat Disks standaard in Linux zit. Maar dát houdt dus in ...clonen...! Heb ik geen ruimte voor. En met al dat DD-gedoe wordt ik ook niet erg gerust. Niet voor niets altijd even de ¨ waarschuwing" Disk destroyer...!! Dan dus maar Clonezilla gaan studeren. In ieder geval dank voor je reactie.
Groet,
Goese Duikertje