Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP ENVY 4500 scanner niet te vinden  (gelezen 1430 keer)

HP ENVY 4500 scanner niet te vinden
« Gepost op: 2023/10/30, 07:49:39 »
Na de wisseling van het modem door Ziggo wordt de scanner niet meer gevonden en/of gestart. HPLIP 23 is opnieuw geïnstalleerd zonder succes.
Zowel XSane als "documentscanner" vinden de scanner soms maar kunnen niet starten.
Alle software opruimen en opnieuw installeren is geen oplossing gebleken.
Wat nu? 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY 4500 scanner niet te vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/30, 08:52:03 »
1- Hoe is de envy 4500 gekoppeld?  Via USB of Via WIFI ?
2- Werkt de printer ?

Je hoeft het niet te zoeken in je computer, want het gaat fout sinds de modemwisseling.

Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Oesje

• Lid
    • Linux tips
« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/30, 09:43:26 »
Citaat
Je hoeft het niet te zoeken in je computer, want het gaat fout sinds de modemwisseling.

Tuurlijk, nieuwe modem is nieuw IP adres en thuisnetwerknaam .
Men moet met het menuutje via het display op het toestel PC/laptop  laten zoeken

De printer laten verbinden met de ingebouwde router van de Wifi modem.
https://www.coolblue.be/nl/advies/hoe-verbind-je-een-hp-printer-met-wifi.html
« Laatst bewerkt op: 2023/10/30, 10:09:38 door Oesje »
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/30, 10:17:45 »
Heeft je printer een instel schermpje? Maak daarmee dan verbinding met je WiFi en stel een vast IP adres in.
en/of zie de handleiding.
Is het een (officieel) WINprintercombi zonder instelschermpje stel dan de printer opnieuw in onder Windows via USB en geef deze een vast IP adres in de reeks van het nieuwe modem maar buiten de DHCP reeks, vervolgens weer via WiFi verbinden.
Laat nu je Linux PC zoeken naar.....

Eenvoudigst was geweest het nieuwe modem WiFi te voorzien van hetzelfde SSID als het vorig modem,
en dezelfde IP en DHCP reeks in te stellen als in het vorig modem.
DAN waren al je aangesloten apparaten in een keer gewend...........
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

« Reactie #4 Gepost op: 2023/11/11, 06:20:57 »
@de Baas
Na 40 jaar trouwe dienst vond Ziggo het noodzakelijk om -na een verhuizing- het modem te vervangen. De datakabel modem<>beeldscherm is vervangen door een stukje logica tussen ISDN1 en HDMI. Nog meer kabels.
In het nieuwe modem heb ik WiFi dezelfde naam en wachtwoord gegeven als van het oude modem, dat ik moest terugsturen.
Na alle pogingen een nieuwe scanner gekocht (niet HP!) maar die doet het ook niet. Omdat ik de inkt uit dat pakket had geïnstalleerd kreeg ik bij retour brengen mijn €50 aankoop niet terug...
Nu kopieer ik met mijn fototoestel, installeer het resultaat in Afbeeldingen. Het resultaat is niet zo fraai als bij de scanner, maar de ZKVerzekering accepteert het als factuur. 
De Wifi vervangen door een USB-kabel doet het ook niet. Printer wel gevonden maar werkt niet.
Na 40 jaar de Ziggo vervangen door KPN? De glasvezel zit ook al in mijn nieuwe appartement...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #5 Gepost op: 2023/11/11, 09:59:04 »
Heb je wel hplip-gui geïnstalleerd?

ps: Je moet de mensen op SW niet meer plagen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #6 Gepost op: 2023/11/11, 10:43:33 »
Na de wisseling van het modem door Ziggo wordt de scanner niet meer gevonden en/of gestart. HPLIP 23 is opnieuw geïnstalleerd zonder succes.
Zowel XSane als "documentscanner" vinden de scanner soms maar kunnen niet starten.
Alle software opruimen en opnieuw installeren is geen oplossing gebleken.
Wat nu?
dit heeft te maken wifi omdat je een andere modem hebt, zal deze normaal een nieuw  wachtwoord hebben, en die moet je dan invullen in de instellingen van je printer.
je oude wachtwoord kan je gebruiken als je in de instellingen kan van je nieuwe modem, via een url. en daar dan veranderen.
En heb je al eens geprobeerd met een kabel dan heb je wel verbinding, en zou hij je hp moeten weten te vinden?
https://www.tipsentruuks.nl/
linux-ubuntu-downloads-windows

Offline peer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2023/11/11, 11:09:34 »
en natuurlijk een vast ip adres voor je printer reserveren in de router/modem

Ik ben overgestapt van ziggo naar kpn. Ziggo kondigde weer een flinke prijsverhoging aan. Bij kpn krijg ik een vergelijkbaar pakket dat ongeveer €12 euro goedkoper is per maand. De overgang ging in eerste instatie niet helemaal goed omdat de monteur een setting verkeerd had ingesteld met als gevolg dat ik een week lang geen vaste telefoon had. Ik heb wel het gevoel dat de kwaliteit van de hardware van ziggo beter is dan van de kpn. De software van de standaardrouter van kpn is ingewikkelder dan van ziggo en het wifi-bereik is duidelijk minder. Ook zijn de kpn tv-boxjes minder stabiel dan die van ziggo maar ze hebben wel meer mogelijkheden.
het grootste probleem is voor mij de overgang van de email. Dat levert gewoon een hoop werk op om alle   wijgingen door te geven. Gelukkig heb ik daar een half jaar voor.