Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Drive openen in rclone  (gelezen 2682 keer)

Offline h2o

• Lid
Re: Google Drive openen in rclone
« Reactie #25 Gepost op: 2022/07/04, 13:25:38 »
Na een nieuwe opstart deed hij het niet ! Jammer.
Doet het hele commando het niet, of als je bij het inloggen in de map kijkt dat die leeg is, en alsnog het commando uit moet voeren?
In dat laatste geval kun je een scriptje maken (niet moeilijk, doen we jou wel voor) en dat scriptje laten we dan uitvoeren bij het opstarten, dan zou het moeten werken.
Je gebruikt toch Xubuntu?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline rietje

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2022/07/05, 10:36:33 »
Xubuntu 20.04
Na dit commando "nohup  rclone --vfs-cache-mode writes mount "Google Drive":  /home/wim/GoogleDrive" werkt het nu zo dat ik de terminal kan weghalen en toch GoogleDrive blijf zien in de map.
Ik denk nu dat als ik uitlog de "mount" wordt ontkoppeld en je dus bij een nieuwe opstart altijd weer eerst het commando moet geven in de terminal. Tot zover is alles eigenlijk goed.
Voor mij blijft nu de vraag nog over of je ook zonder gebruik van de terminal GoogleDrive kunt openen zonder wachtwoord in te moeten geven.  Hier bedoelen jullie dus dat scriptje, denk ik.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2022/07/05, 11:38:35 »
Hier bedoelen jullie dus dat scriptje, denk ik.
Klopt, dat scriptje zou ervoor zorgen dat het bij het opstarten geregeld wordt. Ik ben nu op mijn werk, vanavond hoop ik hierop terug te komen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2022/07/05, 16:25:40 »
Je kan het commando toevoegen aan je autostart programma's. Dan wordt het commando automatisch bij het inloggen uitgevoerd. Wellicht is het dan best het commando met een kleine vertraging uit te voeren. Dat kan dan met:

sh -c 'sleep 5 && rclone --vfs-cache-mode writes mount "Google Drive":  /home/wim/GoogleDrive'

5 seconden na het inloggen wordt de verbinding gemaakt. Merk op dat "nohup" hier niet nodig is. Het commando wordt immers niet in een terminal gestart.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2022/07/05, 19:26:36 »
In die richting zat ik ook te denken. Die autostart kun je vinden bij:
Menu ==> instellingen ==> Sessie en Opstart ==> Tweede tabblad (Automatisch startende toepassingen)
Onderaan zie je een plusteken, hiermee maak je een nieuwe opstart aan.
Naam: (mag je zelf verzinnen)
Beschrijving: (idem)
Opdracht:  Kopieer en plak het commando wat Vanadium in de vorige post heeft neergezet.
sh -c 'sleep 5 && rclone --vfs-cache-mode writes mount "Google Drive":  /home/wim/GoogleDrive'
Daarna op Oké klikken. Uitloggen en opnieuw inloggen. Daarna zou alles volautomatisch moeten werken.

Succes en we zijn benieuwd.

Offline rietje

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2022/07/06, 09:28:00 »
Ja, prachtig. Ik heb het een paar keer opgestart en het werkt. Dit is precies wat ik bedoelde, ik heb van de GoogleDrive map een snelkoppeling op het bureaublad gemaakt en klaar. Allemaal heel erg bedankt, Groeten.

Offline rietje

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2022/07/06, 09:34:22 »
Ja, het werkt. Ik heb een paar keer opgestart en GoogleDrive komt netjes in de map. Hier had ik een snelkoppeling van gemaakt op het bureaublad. Dit is precies wat ik oorspronkelijk bedoelde. Bedankt allemaal,groeten.